شمانیوز
شما نیوز

قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با شمانیوز:

متأسفانه تا به امروز در قطع زنجیره کرونا موفق نبوده‌ایم/ تاب‌آوری اقتصادی مردم کاهش پیدا کرده است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس دهم گفت: : متأسفانه تزلزل در تصمیم‌گیری باعث شد تا روند مقابله جدی با کرونا به طول بینجامد و تا به امروز در قطع زنجیره شیوع کرونا موفق نبوده‌ایم.

متأسفانه تا به امروز در قطع زنجیره کرونا موفق نبوده‌ایم/ تاب‌آوری اقتصادی مردم کاهش پیدا کرده است

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم مشهد در مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، اظهار کرد: دولت در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی کاملاً تعلل از خود نشان داد و این طرح را به‌جای اینکه در 20 روز اول اسفند اجرا کند، در نیمه دوم تعطیلات نوروزی به اجرا درآورد.

وی افزود: متأسفانه تزلزل در تصمیم‌گیری باعث شد تا روند مقابله جدی با کرونا به طول بینجامد و تا به امروز در قطع زنجیره شیوع کرونا موفق نبوده‌ایم.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه ما قبول داریم که میزان تاب‌آوری اقتصادی و اجتماعی مردم کاهش پیدا کرده است، یادآور شد: دولت با مشاهده کاهش تاب‌آوری اقتصادی و اجتماعی مردم، با خود این‌گونه فکر می‌کند که باید محدودیت‌های اجتماعی را در قالب طرح فاصله‌گذاری اجتماعی کاهش دهد، اما این راهکار مناسبی نیست؛ چون با کاهش این محدودیت‌ها تمام تلاش‌های کادر درمانی و ستاد مقابله با کرونا به هدر خواهد رفت و دوباره آمار مبتلایان به ویروس کرونا، روند صعودی به خواهد گرفت.

 

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه دولت توان کافی برای حمایت از مشاغل و معیشت مردم را در اختیار ندارد، گفت: در مشهد تمام خطوط تاکسی‌رانی، هتل‌ها و واحدهای تولیدی و تجاری تعطیل بودند و این روند کمک جدی‌ای به قطع زنجیره ویروس کرونا می‌کرد، اما از امروز که محدودیت‌های طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت تدریجی کاهش می‌یابد، با بازگشایی این مراکز در مشهد احتمال شیوع ویروس کرونا شدت خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: دولت کار خطایی که در گذشته انجام داده است را دوباره با خطای دیگر تکرار می‌کند، ولی چون دولت چاره‌ای جزء این ندارد، مجبور است که خطای دیگری را انجام دهد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که احتمالاً نرخ شیوع ویروس کرونا افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: وضعیت مشهد از لحاظ کاهش یا قطع زنجیره ویروس کرونا فعلاً رضایت‌بخش نیست و هنوز در این شهر به یک وضعیت اطمینان‌بخشی

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied