شمانیوز
شما نیوز

اروپا مقابل اقدامات ضدبشری آمریکا مواضع جدی اتخاذ کند

رئیس جمهور در گفتگوی تلفنی با همتای کروات خود با اشاره به رفتار‌های صد بشری آمریکا تاکید کرد: ایران انتظار دارد کشور‌های اروپایی با این رفتار‌ها مقابله و مواضع جدی اتخاذ کنند.


اروپا مقابل اقدامات ضدبشری آمریکا مواضع جدی اتخاذ کند
به گزارش شمانیوز: آقای روحانی رفتار آمریکا را در خروج از برجام و وضع تحریم‌ها و فشار حداکثری علیه ملت ایران، غیرقانونی، غیرمنطقی و غیرانسانی خواند و تاکید کرد: تداوم این رفتار اقدامی ضدبشری است و ایران انتظار دارد کشور‌های اروپایی با این‌گونه رفتار‌ها مقابله و مواضع جدی اتخاذ کنند.

رئیس جمهور کرواسی نیز، " اقدام آمریکا را در افزایش تحریم و فشار علیه ایران در این شرایط سخت غیرانسانی و نادرست خواند.

رؤسای جمهور ایران و کرواسی در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین ضمن تاکید بر توسعه و تعمیق مناسبات و همکاری‌ها بر ضرورت همکاری همه کشور‌ها برای مقابله با ویروس کرونا که تقریباً همه کشور‌های دنیا را درگیر کرده است، تأکید کردند.

در این گفتگو رؤسای جمهور ایران و کرواسی همچنین ضمن ابراز همدردی با مردم دو کشور در شرایط سخت درگیری با بیماری کرونا، اشتراک تجربیات و توانمندی‌ها در جهت مقابله با این بیماری را ضروری خواندند.

رئیس جمهور همچنین در تماس تلفنی با همتای چینی خود گفت: امیدواریم با تلاش کشور‌هایی مثل چین، شاهد جهانی بدون تحریم باشیم.

آقای روحانی با تقدیر از مواضع دولت چین در برابر تحریم‌های ظالمانه و غیر قانونی آمریکا، افزود: امروز جهان در شرایطی قرار گرفته که همه نیازمند کمک به یکدیگر هستند نه آنکه برخی در رفتاری غیر انسانی به تحریم‌های غیر قانونی و ضد بشری خود ادامه دهند.

رئیس جمهور چین نیز با تقبیح رفتار آمریکا در تداوم تحریم‌ها و پافشاری برفشار حداکثری علیه ایران، گفت: متاسفانه برخی کشور‌ها به دنبال بهره برداری سیاسی از این شرایط هستند. شی جین پینگ با قدردانی از کمک ها‌ی ایران در آغاز شیوع ویروس کرونا درچین، برای تداوم کمک به ایران برای مهار این ویروس اعلام آمادگی کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied