شمانیوز
شما نیوز

پس لرزه‌های مداحی جنجالی محمود کریمی در صحن مجلس + جزئیات

علیرضا سلیمی و مصطفی کواکبیان به بازداشت دانشمند ایرانی در آمریکا واکنش نشان دادند.

پس لرزه‌های مداحی جنجالی محمود کریمی در صحن مجلس + جزئیات

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از خبرانلاین :  روزنامه گاردین روز دهم اردیبهشت مدعی شد سیروس عسگری، دانشمند ایرانی که با وجود تبرئه از اتهام‌های مربوط به نقض تحریم‌ها در بازداشت اداره مهاجرت آمریکا بسر می‌برد، به کووید-۱۹ مبتلا شده است.

این استاد مهندسی مواد که در نوامبر ۲۰۱۹ از اتهام سرقت اسرار تجاری مرتبط با فعالیت‌های دانشگاهی خود در دانشگاه اوهایو تبرئه شده بود به علت ابطال روادیدش هنوز در بازداشت اداره مهاجرت آمریکا به سر می‌برد.

آمریکا دانشمند بازداشت شده ایرانی مبتلا به کرونا را آزاد کند

در همین راستا، علیرضا سلیمی، روز یکشنبه در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: سیروس عسگری دانشمند ایرانی در زندان‌های آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده است.

بنابر گزارش ایرنا، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها مسائل اخلاقی را رعایت نمی‌کنند، افزود: ما زندانیان آمریکایی‌ها را آزاد کردیم اما آنها این موضوع را رعایت نکردند.

وزارت خارجه بازداشت عسگری در آمریکا را پیگیری کند

در همین راستا، مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی امروز مجلس گفت: تمدید تحریم‌های تسلیحاتی در سازمان ملل عواقب بسیار ناخوشایندی برای آمریکا و قدرت های اروپایی دربر خواهد داشت که باید مواظب باشند. از وزارت امور خارجه می خواهم تا به طور جدی ادامه بازداشت آقای عسگری در آمریکا را پیگیری و در این زمینه روشنگری کند.

کواکبیان در خاتمه تصریح کرد: صدا و سیما نباید هر موضوع موهنی را به نام مداحی و روضه خوانی از تلویزیون پخش کند کما اینکه به تازگی در یکی از مداحی ها اتهام قماربازی را به امام حسین (ع) وارد ساختند بنابراین از دستگاه های نظارتی می خواهیم که بر عملکرد مداحان نظارت کنند.

بررسی وضعیت دانشمند ایرانی بازداشت شده در آمریکا در کمیسیون امنیت ملی

سید حسین نقوی حسینی هم در واکنش به وضعیت دانشمند ایرانی بازدداشت شده در آمریکا گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس فردا(دوشنبه) جلسه ای برای بررسی وضعیت سیروس عسگری برگزار می کند. این جلسه با حضور مسوولانی از  وزارتخانه‌های خارجه و اطلاعات خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied