شمانیوز
شما نیوز

توییت جنتی در مورد برکناری وزیر صمت

دولت‌روحانی یک‌بار با لایحه و یک‌بار با یک‌طرح از سوی نمایندگان نزدیک به دولت، کوشید بازرگانی را از صنعت و معدن جدا کند اما هربار شکست خورد؛ درست مثل دولت محمود احمدی‌نژاد.

توییت جنتی در مورد برکناری وزیر صمت

وزیر صمت توسط رئیس جمهور برکنار شد و برکناری وزیر صمت واکنش های متعددی به همراه داشت . علی جنتی در توئیتر نوشت : اقدام رئیس جمهور در برکناری وزیر صمت اگرچه اقدامی بجا ولی دیرهنگام بود. بی‌کفایتی و ضعف مدیریت در اداره دستگاه گسترده‌ای که برآمده از ادغام چهار وزارتخانه مهم است و تلاش بی‌وقفه وزیر در لابی ومعامله‌گری با نمایندگان مجلس برخلاف منافع ملی و سیاست های دولت ازجمله دلایل برکناری وزیر صمت است.

اعتماد آنلاین نوشت :  حسن‌روحانی، در نامه‌ای ناگهانی، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت را برکنار کرد. روحانی کوشیده بگوید رحمانی بابت قیمت خودرو برکنار شده ولی... 

ولی رحمانی می‌گوید بابت مخالفت مجلس با برپایی یک وزارت‌بازرگانی و تجارت مستقل از وزارت‌صنعت‌ومعدن برکنار شده. 

رضا رحمانی، وزیر برکنار شده صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به حسن‌روحانی نوشته رئیس‌دفتر روحانی، محمود واعظی، او را تهدید کرده‌بوده اگر نتواند با کمک «نمایندگان آذری‌زبان مجلس» به رای‌آوردن طرح استقلال وزارت بازرگانی کمک کند، برکنار می‌شود. 

او نوشته پس‌از رای‌نیاوردن این طرح در مجلس، واعظی از او خواسته از وزارت کناره بگیرد ولی او چنین نکرده. 

کمی بعد حسام‌الدین‌ آشنا، مشاور ارشد رئیس دولت، توییت کرد که تجارت و بازرگانی باید از زیر سایه صنعت و معدن بیرون بیاید.

 با این حساب به‌نظر می‌رسد علت عصبانیت روحانی از وزیر بازرگانی، همین شکست آرزوی‌اش برای استقلال وزارت‌بازرگانی بوده. روحانی این‌قدر عصبانی بوده که وزیرش را زمانی‌که در جلسه توسعه صادرات دفتر معاونت اول رئیس‌جمهور بوده، برکنار کند؛ 

چیزی شبیه به آن‌چه محمود احمدی‌نژاد برسر وزیر امورخارجی‌اش، منوچهر متکی، آورد؛ آن‌هم وقتی در حال مذاکره بود با وزیر سنگال.

البته روحانی در نامه برگماردن سرپرست تازه وزارت صنعت به اصلاح قیمت خودرو برای تعویض وزیر اشاره کرده، که با توجه به‌ کارنامه دولت دربرابر گرانی‌های خودرو و ... بعید است، چنین بوده باشد.

دولت‌روحانی یک‌بار با لایحه و یک‌بار با یک‌طرح از سوی نمایندگان نزدیک به دولت، کوشید بازرگانی را از صنعت و معدن جدا کند اما هربار شکست خورد؛ درست مثل دولت محمود احمدی‌نژاد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied