شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/

برکناری۳ وزیر کلیدی در دستور کار مجلس جدید/ دولت باید در بازار ارز مداخله کند/ نباید مردم را قمارباز بار آورد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: به خاطر تمامی مشکلات اقتصادی که دولت روحانی در چند سال اخیر بوجود آورده، مجلس جدید باید از او و دولتش به صورت اساسی حساب کشی کند.

برکناری۳ وزیر کلیدی در دستور کار مجلس جدید/ دولت باید در بازار ارز مداخله کند/ نباید مردم را قمارباز بار آورد

به گزارش شمانیوز، “ احمد علیرضابیگی” در گفتگوی اختصاصی به خبرنگار شمانیوز گفت: مجلس جدید اول باید اثبات کند که در راس امور است و اعتبار خود را دوباره به دست آورد زیرا علی لاریجانی در این چند سال با نحوه مدیریت خود، مجلس را از راس امور بودن خارج نمود.

وی اظهار داشت: مجلس باید در عمل نشان دهد که قدرت ریل گذاری دارد و دولت نیز باید مجری مصوبات مجلس باشد اما به دلیل توافقات نانوشته میان آقایان روحانی و لاریجانی در عمل مجری که همان دولت بود هیچ شأنی برای مجلس قائل نبود.

وی افزود: برای بهبود شرایط کشور، استیضاح و برکناری ۳ وزیر کلیدی در دستور کار مجلس جدید قرار دارد.نخست باید وزیر نفت که اتهامات جدی متوجه او است برکنار شود.

این نماینده مجلس گفت: نفت می تواند موتور محرکه اقتصاد کشور باشد و کشورهای اطراف ما نیز تشنه انرژی هستند اما آقای زنگنه وزیر نفت در این چند سال عامدانه همه فرصت های طلایی در حوزه نفت را سوزاند.

وی با بیان اینکه وزیر ارتباطات نیز باید برکنار شود تصریح کرد: در جریان اغتشاشات آبان سال گذشته مسایلی در فضای مجازی بوجود آمد که یکی از مقصران آن وزیر ارتباطات است.فضای مجازی باید کنترل می‌شد که متاسفانه نشد و از این جهت خسارات زیادی به کشور تحمیل شد.از سوی دیگر این وزیر جوان مورد اعتماد بخشی از حاکمیت نیست و تغییر آن لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: ما نمی گوییم که باید فضای مجازی را مسدود کرد.حرف ما این است که این فضا باید مدیریت شود.

این نماینده اصولگرا به حوادث رخ داده در کشور بعد از گران شدن بنزین اشاره کرد و گفت: وزیر کشور مقصر اصلی بوجود آمدن اغتشاشات بنزینی در کشور است.نحوه مدیریت رحمانی فضلی در آن مقطع، خسارات جبران ناپذیری به کشور وارد کرد.

وی افزود: پس از حوادث آبان ماه، مجلس دنبال استیضاح وزیر کشور بود اما علی لاریجانی رییس مجلس مانع این کار شد و با روی کار آمدن مجلس جدید قطعا برکناری وزیر کشور در دستور کار نمایندگان قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار ویدیو کنفرانسی با دانشجویان اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار علاج مشکلات کشور را روی کار آمدن دولتی جوان و حزب الهی و انقلابی دانستند و با این سخنان روشن، تکلیف مجلس مشخص است.

وی اظهار داشت: وضعیت زندگی مردم بسیار اسفبار است و ما در شرایط کنونی هیچ مصلحتی مهم تر از نجات کشور از این وضعیت نداریم.

وی اضافه کرد: رییس جمهور به دنبال این است که سرزمین سوخته از خود برجای گذارد و به فضل الهی مجلس جدید، رییس جمهور را استیضاح و برکنار خواهد کرد.

این نماینده مجلس به وجود نقدینگی زیاد در جامعه و عدم بکارگیری آن از سوی دولت در راستای تولید اشاره کرد و اظهار داشت: دولت این همه برای سرمایه گذاری در بورس تبلیغ می کند که مردم پولشان را به این سمت بیاورند اما هیچ برنامه ای ندارد که این نقدینگی سرازیر شده به بورس را در جهت تولید و اشتغال به کار گیرد.

وی افزود: اگر دولت بنا دارد از طریق بورس نقدینگی موجود در جامعه را جمع آوری کند، باید سهام نفت را به مردم دهد نه سهام چند شرکت و بانک را.

وی ادامه داد: مردم را نباید قمارباز بار آورد که هر روز فقط دنبال این باشند که بورس بالا رفت یا پایین آمد.باید این سرمایه هنگفت مردمی به سمت تولید سرازیر شود.

علیرضابیگی به نوسانات بازار ارز نیز اشاره کرد و گفت:یکی از دلایل بالا رفتن نرخ ارز، حجم نقدینگی است که به این بازار جذب شده و از طرفی دچار کمبود عرضه دلار هستیم.

او افزود: دولت برنامه و سیاست مشخصی برای مدیریت بازار ارز ندارد.دولت باید با ابزار و امکاناتی که در اختیار دارد در این بازار مداخله کند و نرخ ارز را کاهش دهد.

گفتگو از: شهرام درویش

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied