شمانیوز
شما نیوز

تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا | امروز 3 خرداد

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی، اعلام کرد: از فردا حرم‌های مطهر، ​ اماکن تاریخی و موزه‌ها بازگشایی می‌شود.

تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا | امروز 3 خرداد
به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از صدا و سیما : آقای روحانی رئیس جمهور در ادامه جلسه ستاد مقابله با کرونا، با اشاره به تصمیمات جلسه امروز این ستاد، اظهار داشت: یک بخش، مربوط به بخش فرهنگی جامعه می‌شود؛ از جمله بازگشایی اماکن مقدس و صحن‌ها که البته در جلسه پیش هم این مورد را اعلام کرده بودیم، اما مصوبه تغییراتی داشت.

رئیس جمهور ادامه داد: در مصوبه قبلی، قرار بود صبح ها، حرم‌ها باز شود، دو مرتبه نزدیک ظهر بسته شود و باز بعد از ظهر باز شود. اما کسانی که تولیت این حرم‌ها را برعهده دارند گفتند، اجرای این مصوبه سخت است.

روحانی با اشاره به دلایل بازگشایی دو بخشی حرم‌ها در تصمیم اول، گفت: بنا بود با این تصمیم، هنگام ظهر نماز جماعت و اجتماعات برقرار نشود. تولیت این آستان‌های مقدس هم گفتند، ما می‌توانیم طوری مدیریت کنیم که این نماز‌های جماعت و اجتماعات برگزار نشود.

رئیس جمهور اضافه کرد: بنابراین ما صبح یک ساعت بعد از طلوع آفتاب صحن‌ها را باز می‌کنیم و یک ساعت قبل از غروب آفتاب صحن‌ها را می‌بندیم و در این مدتی هم که حرم‌ها باز است، مردم را هدایت می‌کنند که زیارت را انجام دهند، ​ توقف شان هم طولانی نباشد و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌ها را هم رعایت کنند.

روحانی اعلام کرد: این بازگشایی از فردا که روز عید فطر است، با رعایت تمام دستورالعمل‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس جمهور با اشاره به مصوبه دیگر جلسه امروز اظهار داشت: موضوع دوم مربوط به بازگشایی موزه و اماکن تاریخی است که این هم از فردا می‌تواند گشایش پیدا کند؛ البته فعالیت آژانس‌ها برای مسافرت بنا است، بعد از جلسه وزارت کشور با مسئولان بهداشت و درمان و گردشگری با چارچوب در نظر گرفته شده، فعالیتش را آغاز کند.

روحانی با بیان اینکه برای بازگشایی کل مساجد کشور و پایان محدودیت برای فعالیت پاساژ‌ها ظرف هفته جاری بررسی‌ها انجام می‌شود، گفت: شنبه آینده که جلسه بعدی ستاد ملی مقابله با کرونا است در این باره تصمیم گیری می‌شود و ممکن است موارد جدیدی هم تا آن موقع اضافه شود.

رئیس جمهور  تاکید کرد: موضوع حفظ سلامت و معیشت مردم هر دو مدنظر دولت است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied