شمانیوز
شما نیوز

در گفت‌وگوی تلفنی رییس مجلس ترکیه با رییس مجلس شورای اسلامی عنوان شد

تاکید قالیباف بر همکاری‌های منطقه‌ای ایران و ترکیه

مصطفی شنتوپ، رییس مجلس ملی ترکیه ، صبح امروز، ۹خرداد ۹۹ ضمن تماس تلفنی با محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، انتخاب وی به ریاست مجلس را تبریک گفت و درباره تحولات و مسائل منطقه‌ای با قالیباف به گفت‌وگو پرداخت.

تاکید قالیباف بر همکاری‌های منطقه‌ای ایران و ترکیه

به گزارش شمانیوز: قالیباف در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به مشترکات دو کشور گفت:  همواره  روابطی دوستانه در بالاترین سطح  میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه برقرار بوده است.

وی در ادامه افزود:  مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی در جهت گسترش و توسعه مناسبات فیمابین استقبال و حمایت می کند .

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور افزود: به دلیل اهمیت  روابط دو کشور ان شاءالله به زودی گروه دوستی-پارلمانی  ایران و ترکیه در مجلس شورای اسلامی تشکیل خواهد شد.

 قالیباف همچنین  بر اهمیت تداوم گفت‌وگوی  سه کشور ایران ، روسیه و ترکیه در چارچوب توافق آستانه درباره سوریه تاکید کرد.
روسای مجالس ایران و ترکیه در این گفت‌وگوی تلفنی برخی تحولات و مسائل منطقه ای را مورد بررسی قرار دادند.

قالیباف در این گفت‌وگو  همکاری‌های دو کشور در مباحث منطقه ای در جهت برقراری صلح و امنیت پایدار را مهم دانست  و بر هم افزایی، اتحاد و یکپارچگی کشورهای اسلامی در برابر توطئه های رژیم صهیونیستی  تأکید کرد.

شنتوپ، رییس مجلس ترکیه نیز در این گفت و گوی تلفنی با تبریک انتخاب قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی بر آمادگی پارلمان ترکیه برای تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه فیمابین در عرصه های محتلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه ارتباطات پارلمانی تأکید کرد.

رییس مجلس ترکیه  در بخش دیگری  از این گفت و گو ابراز امیدواری کرد با مهار بحران کرونا  سطح مراودات اقتصادی و تجاری میان ترکیه و ایران به روال گذشته برگردد.

 شنتوپ در پایان، اعمال تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران را  محکوم کرد و از رییس مجلس شورای اسلامی برای سفر به ترکیه دعوت رسمی به عمل آورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied