شمانیوز
شما نیوز

خبر جدید وزیر کشور در مورد کشته شدگان آبان ۹۸

رحمانی فضلی با بیان اینکه آمار فوتی‌های آشوب‌های آبان ۹۸ همین روزها اعلام می‌شود گفت: دلیل تاخیر در اعلام آمار هم این بود که دلایل، مکان و ساعت مرگ هر فرد دقیقاً معلوم شود.

خبر جدید وزیر کشور در مورد کشته شدگان آبان ۹۸

به گزارش شمانیوز و به نقل از تسنیم: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور شب گذشته در برنامه نگاه یک، اظهار کرد: در این حوادث (آبان‌ماه ۹۸) اینها به دنبال طرح سوریه‌سازی کشور بودند. اینها دنبال این بودند که اوضاع امنیت داخلی ما به هم بریزد، علائم آن این بود که در آبان تمام رسانه‌های امریکایی، رسانه‌های مخالف ایران، معاندین، سلطنت‌طلبها، داعش و تکفیری‌ها همه یکپارچه در هجمه علیه افکار عمومی هرچه توانستند انجام می‌دادند، آموزشهای مسلحانه می‌دادند، علامت می‌دادند که کجاها بروید و چه کارهایی انجام دهید. یکی از مواردی که می‌گویند این است که رحمانی فضلی به عنوان رئیس شورای امنیت اینترنت را در آن شبها قطع کرد؛ بله حتما قطع می‌کنم، چرا قطع نکنم! وقتی از بستر اینترنت آموزش می‌دهند و فرماندهی میدان می‌کنند، هرکه مسئولیت حفظ امنیت مردم را بر عهده دارد، حتما این کار را می‌کند. چرا که امنیت عمومی مردم مهم است.

رحمانی فضلی گفت: اینها چرا ناراحت هستند؟ زیرا می‌خواستند جنگ داخلی راه بیندازند. اینها از چندماه قبل آموزشهای نظامی خود را آغاز کرده بودند، نیروهای مرتبط به خود در داخل را آموزش می‌دادند، افراد جدید را بسیج کرده بودند حتی ورود سلاح قاچاق در مرزها افزایش یافته بود. همه اینها تحت رصد و کنترل بود اما خودشان در تحلیلها هم گفتند که واقعه بنزین فرصتی برای شعله‌ور شدن این ماجرا بود. من قبلا هم گفتم که بنزین را شب جمعه انجام دادیم تمام شد، این بعد از شب شنبه اتفاق افتاد و به صورت محدود بود در ابتدا، حتی روز شنبه هم مشکلی در خیلی از جاها نداشتیم. پس گره نزنیم مسائل را به هم دیگر. اگر آن موضوع دلیل می‌شد، بعد بستر وسیعی می‌داشت و باید بسیار عظیم‌تر این حادثه می‌شد. هرچند در این حادثه بیش از ۱۰۰ شهرستان درگیر بودند، اما در هیچ مصوبه‌ای اعم از شورای امنیت، شوراهای تامین استانها نداریم که تیراندازی بشود به طرف افراد.

وی افزود: علی‌رغم رفتار این روزهای رئیس‌جمهوری امریکا که می‌گوید اگر کسی نزدیک اینها شود با سگهای شرور و سلاح‌های کشنده ما روبه‌رو می‌شود، در کشور ما هیچ چنین دستوری نیست. همه مصوبات شورای امنیت و شوراهای تامین موجود است که همیشه به خویشتنداری و مراعات و کنترل و روشهای مسالمت آمیز دعوت کردیم اما وقتی به یک پادگان، پاسگاه یا مقر حیاتی حمله می‌کنند یا مسلحانه سنگربندی می‌کنند، چنین مشکلاتی اتفاق می‌افتد. گرچه آمار فوتی‌ها را از ۸ هزار و ۱۰ هزار نفر تا ۲ هزار نفر گفتند اما همین روزها اعلام خواهد شد که عددها اصلا این نیست. البته حتی یک نفر هم فوت کند، ناراحت‌کننده است. در این حادثه غمبار، حدود ۴۰ تا ۴۵ نفر برابر بررسی ها، شهید اعلام شدند، اینها کاملاً بیگناه بودند و با سلاح‌ها و روشهایی کشته شدند که اصلا نیروهای نظامی و امنیتی ما ندارند. همه اینها در گزارشات پزشکی قانونی موجود هست و دلیل تاخیر در اعلام آمار هم این بود که دلایل، مکان و ساعت مرگ هر فرد دقیقاً معلوم شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied