شمانیوز
شما نیوز

بازتاب بیانات امروز رهبری در رسانه‌ها و مطبوعات بین‌المللی

رسانه‌ها و مطبوعات بین‌المللی در گزارش‌های متعددی بیانات امروز مقام معظرم رهبری کشورمان را در سالروز ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و به ویژه بخش انتقاد ایشان از دولت آمریکا در پی کشته شدن یک شهروند رنگین‌پوست این کشور را مورد توجه قرار دادند.

بازتاب بیانات امروز رهبری در رسانه‌ها و مطبوعات بین‌المللی

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایسنا : روزنامه آمریکایی نشنال هرالد در گزارشی با تیتر «رهبر ایران آمریکا را به خاطر نادیده گرفتن حقوق بشر به باد انتقاد گرفت» بیانات امروز رهبر انقلاب اسلامی ایران را درباره سیاست واشنگتن درمواجهه با حقوق شهروندان رنگین‌پوستش مورد توجه قرار داد.

پایگاه خبری پاکستانی اردوپوینت نیز در گزارشی مطرح کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که « این واقعیت که یک مامور پلیس به طرزی بی رحمانه زانویش را بر گلوی یک مرد سیاه‌پوست می‌فشارد تا جان می‌بازد و مامور پلیس دیگر بدون انجام دادن هیچ کاری تماشا می‌کند چیز جدیدی نیست. این چهره واقعی آمریکا است،  کاری است که همیشه در سراسر جهان، در افغانستان، در عراق، در سوریه و دیگر کشورها و پیش از این در ویتنام انجام داده است. این روند عادی عملکرد آمریکا است، چهره واقعی رژیم آن‌ها است.

علاوه بر این، روزنامه سنگاپوری استریت تایمز نیز با تیتر کردن «رهبر ایران: کشته شدن جروج فلوید چهره حقیقی آمریکا را نشان می‌دهد» به نقل از ایشان درباره رویکرد آمریکا نسبت به حقوق شهروندان رنگین‌پوستش نوشت: این‌ها واقعیت‌هایی است که همیشه پنهان یا مخفی شده بود، اما تازگی ندارند.

روزنامه مالزیایی مالای میل هم با توجه به سخنرانی امروز رهبر انقلاب اسلامی ایران، در گزارشی با نقل قول‌هایی از ایشان درباره کشته شدن این شهروند آمریکایی به دست مامور پلیس این کشور نوشت: رهبر ایران امروز گفت که کشته شدن جورج فلوید، شهروند آفریقایی آمریکایی غیرمسلح به دست مامور پلیس[آمریکا] «چهره حقیقی» آمریکا و سرکوب مردم جهان از جمله ملت خود این کشور را توسط دولت آمریکا نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، نقل‌قول‌های متعدد رسانه‌ها و مطبوعات بین‌المللی از رهبر انقلاب اسلامی ایران که به نمونه‌هایی از آن‌ها پرداخته شد، در پی این مطرح شده است که ایشان  در سخنرانی امروزشان،‌ حوادث جاریِ این روزهای آمریکا را بروز واقعیات پنهان نگه‌داشته‌شده‌ی آمریکا دانستند و گفتند: زانو زدن پلیس بر روی گردن یک سیاهپوست و فشار دادن آن تا جان باختن شخص و تماشای این صحنه از طرف چند پلیس دیگر، چیز جدیدی نیست بلکه همان اخلاق و طبیعت حکومت آمریکا است که قبلاً نیز با بسیاری از کشورهای دنیا مثل افغانستان، عراق، سوریه و قبل از آن در ویتنام، همین کارها را کرده‌اند.

ایشان شعار امروز مردم آمریکا یعنی «نمی‌توانیم نفس بکشیم» را حرف دل همه ملتهای تحت ظلم دانستند و افزودند: البته آمریکایی‌ها با رفتارهایشان در دنیا رسوا شده‌اند. آن از مدیریت ضعیفشان در کرونا که به علت فساد موجود در هیئت حاکمه آمریکا، تلفات و مبتلایان به بیماری در آمریکا چندین برابر کشورهای دیگر است و این هم از برخورد وقیحانه‌شان با مردم که آشکارا جنایت می‌کنند، عذرخواهی هم نمی‌کنند و بعد هم می‌گویند حقوق بشر، انگار آن مرد سیاهی که کشته شد، بشر نبود و حقوقی نداشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied