شمانیوز
شما نیوز

جمع‌آوری امضا در مجلس برای برکناری روحانی

به گفته جواد نیک بین یکی از حامیان استیضاح حسن روحانی تا الان ۱۵ امضاء برای ارائه طرح عدم کفایت رئیس جمهور جمع شده است و او امیدوار است که بشود روحانی را مثل بنی صدر عزل کرد.

جمع‌آوری امضا در مجلس برای برکناری روحانی

به گزارش شمانیوز: در حالی که نزدیک به 200 نماینده طرح سوال از رئیس جمهور را امضا کرده اند حجت الاسلام جواد نیک بین، نماینده کاشمر در مجلس یازدهم در توییتر خود از ارائه طرح عدم کفایت و استیضاح رئیس جمهور به مجلس خبر داد.

نیک بین در طرح خود نوشته بود: "بر اساس اصل ۸۹ قانون اساسی و ماده ۲۲۹ قانون آیین نامه داخلی ‎مجلس شورای اسلامی ما نمایندگان ملت شریف ایران به ۱۸ دلیل خواستار طرح ‎استیضاح و اعلام عدم کفایت رئیس جمهور حسن روحانی هستیم. من قائلم به اینکه همان دلایلی که باعث شد بنی صدر عزل شود، همان دلایل الان وجود دارد و این دولت باید استیضاح و عزل شود.

وی در این مورد اعلام کرد: معتقدم ما در انقلاب دچار یک قانون نانوشته غلط شده ایم و آن این است که هر کسی در جمهوری اسلامی برای یک مدت معینی منصوب به یک سمتی می شود می تواند هرکاری انجام بدهد و هیچکس نیست جلویش را بگیرد.

این قانون نانوشته غلط در حال حاضر انجام میشود. هرکسی نماینده مجلس میشود یا هرکسی رئیس جمهور می شود باید دوره اش بگذرد و هیچوقت به غیر از زمان بنی صدر مجلس، به وظیفه قانونی خودش درست عمل نکرده است.حالا به خاطر مصالح و... دیگر مسائل به وظایف شان عمل نکردند. مجلس این اختیار را دارد، بنابراین می خواهیم روحانی را مانند بنی صدر عزل کنیم. آدم جلوی ضرر را از هرجا بگیرد منفعت است!

 

دلایل استیضاح روحانی

این دولت با این جهتی که حرکت می کند رو به سقوط است! هر روز بدتر می شود ، ایشان گفتند شما به رئیسی رأی ندهید چون اگر به رئیسی رأی بدهید دلار می شود پنج هزار تومان! الان دلار شده ۲۲هزار تومان.بعد ایشان می گوید دلار تحت کنترل ماست! شاید اگر آیت الله رئیسی هم رئیس جمهور می شد این مشکلات پیش می آمد، عامل اصلی روحانی نیست اما غالب مشکلات کشور از تصمیمات غلط این دولت است. قطعا هر دولتی که می آمد مشکلاتی داشتیم چون مقصر کرونا و یک سری از مشکلات دولت نیست غالب مسائلی که در حال حاضر داریم باهاشون دست و پنجه نرم می کنیم، مثل نرخ بیکاری، نرخ تورم، بالا رفتن نرخ ارز، بالا رفتن نرخ مسکن و... به جهت سیاست های غلط این دولت است.

نیک بین با بیان این که دولت سقوط نمی کند، دولت استیضاح و عزل شود، تاکید کرد: دولت سر جایش باشد، رئیس جمهور بعدی می آید ، سیاست های جدید حاکم می شود و سیاست های جدید دولت را پیش می برد. دولت ساقط نمی‌شود که! رئیس جمهور جا به جا می شود، هیأت دولت طبق نظر رئیس جمهور موقت تا انتخابات معرفی می شوند و به کارشان ادامه می دهند.

وی در پاسخ به این سوال که تا کنون چند امضاء برای طرح استیضاح جمع آوری شده است؟ گفت: تا جایی که من اطلاع دارم پانزده امضا برای استیضاح رئیس جمهور جمع شده است. البته ممکن است بیشتر هم شده باشد.در موقع لازم درباره استیضاح اطلاع رسانی می کنیم.

 

اول باید از رئیس جمهوری سوال کنیم

محسن علیزاده دیگر نماینده دوره یازدهم مجلس در استیضاح روحانی گفت: ما نمی توانیم فعلا در مورد استیضاح روحانی صحبتی کنیم. در حال حاضر بیش از 150 نماینده سوال از رئیس جمهوری را امضا کرده اند. طبق قانون اول باید از رئیس جمهور سوال کنیم

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied