شمانیوز
شما نیوز

روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا:

‌اجتماعات را باید ممنوع کنیم/ تعطیلی کامل فعالیت‌های اقتصادی غیر ممکن است

رئیس جمهور گفت: اجتماعات و تجمعات مضر است و اکنون زمان برگزاری سمینار و جشنواره نیست.

‌اجتماعات را باید ممنوع کنیم/ تعطیلی کامل فعالیت‌های اقتصادی غیر ممکن است

به گزارش شمانیوز: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی کرونا گفت: تعطیلی کسب و کار در بلند مدت امکان پذیر نیست، هیچ دولتی قادر نیست در بلند مدت فعالیت‌های اقتصادی کشورش را تعطیل کند.

او افزود: راه گذر از این شرایط انجام فعالیت‌های لازم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سایر نیاز‌ها توأم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و راه دومی وجود ندارد؛ حتی نسبت به کنکور هم اگر وزارت بهداشت ایرادی داشته چارچوبی برای آن ایجاد می‌کند تا مشکلی نباشد اجتماعات باید در حد ضرورت محدود شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: تجمعات به طور کلی در شرایط امروز غیرقابل قبول است. اجتماعات و تجمعات مضر است و اکنون زمان برگزاری سمینار و جشنواره نیست، گشایش‌ها باید با مراعات تمام دستورالعمل‌های وزارت بهداشت باشد.

روحانی با تاکید بر اینکه راحت‌ترین راه این است که بگوییم فعالیت‌ها «تعطیل»، هیچ کسی در دنیا این را نمی‌پذیرد، اظهار کرد: اجتماعات را باید ممنوع کنیم، ما نمی‌توانیم مثل سابق کنار هم بایستیم، باید سبک زندگی مان را عوض کنیم، همه باید از ماسک استفاده کنند، حتی در کارخانجات هم باید از ماسک استفاده کنند.

او ادامه داد: ما از آغاز ویروس کرونا با مشکل مواد شست و شو، غذایی و دستمال کاغذی دچار مشکل نشدیم، اما اروپا دچار مشکل شد و ساعات اولیه روز قفسه‌ها خالی می‌شد؛ اینجا همه تلاش کردند، نه یک ساعت برق شده نه یک ساعت مواد غذایی قحطی شده، نه یک ساعت پمپ بنزین تعطیل شده است، همه فعال بودند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما جزء کشور‌هایی هستیم که برای واکسن و داروی ویروس کرونا تلاش و کار می‌کنیم، صاحب برنامه هستیم، کشوری نیستیم که حالا که تحریم و زیر فشار هستیم دست روی دست بگذاریم.

او اضافه کرد: از همه وزارت خانه ها، دستگاه‌های اجرایی، صدا و سیما و قوای دیگر همه دست به دست همه دادیم، تشکر و سپاسگزاری می‌کنم که بخش اعظم جامعه ما به تبلیغات دشمن توجه نکرده و به تعاون و همکاری و انسجام توجه کرده اند.

روحانی تاکید کرد: بیماری را نباید پنهان کنیم، جای حیا و کم رویی نیست، بیماری است و باید همه جا اعلام کند و نباید فرد بیمار سر کار برود.

 

 

این خبر در حال تکمیل است...

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied