شمانیوز
شما نیوز

آیا جریان نفوذ جلوی تولید در کشور را گرفته است؟

رهبر انقلاب در صحبت‌های نوروزی خود با مردم ،سال ۱۳۹۹ را سال جهش تولید نامید و خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کردند: "جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید". حال باید دید کدامیک از مسئولین تا به حال در مسیر جهش تولید گام برداشته اند و کدامیک دانسته و یا ندانسته مقابل جهش تولید ایستاده اند و به زبان ساده تر در پازل دشمن و به عنوان جریان نفوذ در حال خدمت رسانی هستند.

آیا جریان نفوذ جلوی تولید در کشور را گرفته است؟

به گزارش خبرنگار شمانیوز ، رهبر انقلاب در صحبت های نوروزی خود در سال 1399 با اشاره به گزارش های موثق از بازگشت به کار برخی از کارخانه‌های راکد یا تعطیل، افزایش ظرفیت تولید بعضی از واحدها، به میدان آمدن شرکتهای دانش‌بنیان و برداشتن گام‌های جدی در پژوهش و تحقیق به‌عنوان سرچشمه تولید به ارزیابی میزان پیشرفت شعار سال ۹۸ یعنی رونق تولید پرداختند و فرمودند: این گزارش ها نشان می‌دهد در سال ۹۸ علاوه بر استقبال صاحبنظران از شعار رونق تولید، در عمل نیز از آن استقبال شد و با کار و تلاش دستگاه های مختلف، تولید تا حدودی به راه افتاد البته اثر آن در زندگی مردم محسوس نشد.

 

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه باید با کار ده برابری، تولید به جایی برسد که در زندگی مردم اثر بگذارد، افزودند: مسائل اقتصادی کشور متعدد است از جمله «اصلاحات بانکی، گمرکی و مالیاتی» و «بهبود فضای کسب‌وکار» اما نقش تولید بی‌همتا است و با راه افتادن تولید و استفاده از بازار فروش ۸۰ میلیونی در داخل و ضمناً ارتباط با فروش و بازارهای خارجی، مشکلات اقتصادی قطعاً پایان می‌یابد و تحریم‌ها به نفع کشور تمام خواهد شد.

 

ایشان گفتند: تحریم تاکنون در کنار ضررهایش، سودهایی نیز داشته و ما را وادار کرده است که به فکر تهیه لوازم زندگی و نیازهای کشور از طریق امکانات داخلی باشیم که این حرکت بسیار مغتنم ان‌شاءالله ادامه خواهد یافت.

 

آیت‌الله خامنه‌ای با جمع‌بندی سخنانشان در خصوص نیاز قطعی کشور به تولید، سال ۹۹ را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند و خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید.

 

حالا پرسش این است که آیا  تحولی در سال جدید ایجاد شده است و یا جریانی  پیچیده جلوی تحقق تولید و جهش اقتصادی را گرفته است و با تصمیمات به ظاهر اشتباه و سهوی ، کارآفرینان کشور را که محور اصلی این جهش هستند را زمین گیر کرده و درگیر دادگاه  و ادارات کرده اند.

 

به نظر می رسد  در مورد وجود این جریان اصلا نباید شک کرد ، جریانی که با تمام توان خود تلاش می کند که چرخ های اقتصادی را از گردش باز نگه دارد و کارآفرینان را درگیر مسائل روزمره کرده تا آنها به دنبال تولید نروند و بعد از مدتی خسته شده و کشور و تولید را رها کرده و برای سرمایه گذاری به کشورهای دیگر بروند.

 

در ادامه نظر چند نفر از مسولین کشور را در مورد صحت جریان نفوذ مرور می کنیم

 

حجت الاسلام مصلحی وزیر اسبق اطلاعات با بیان اینکه  افراد در عکس العمل ها باید به گونه ای عمل کنند که در پازل دشمن بازی نکنند، اظهار داشت: ما در هرکاری که انجام می دهیم باید فایده و هزینه های آن را مدنظر داشته باشیم. دشمن در این چهل سال به این جمع بندی رسیده که با نفوذ می تواند کارهای خود را پیش ببرد؛ لذا روی این قضیه سرمایه گذاری سنگین کرده است‌.نفوذ؛ تقسیم بندی دارد که قابل توجه و تامل است، ما در کشور نفوذ موردی و نفوذ جریانی داریم.

 

محمدحسین خوشوقت مدیرکل اسبق مطبوعات و رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در مورد جریان نفوذ بیان داشته است : پیاده نظام جریان نفوذ، دانسته یا نادانسته، با شعارها و یقه درانی های آن چنانی، معمولا آدرس های غلط می دهند و مسوولان و دستگاه های تصمیم گیرنده را به اصطلاح سر کار می گذارند تا در جاهای دیگر، اهداف خود را محقق کنند. این ها خیلی زیرپوستی دارند برخی جریان ها و بعضی چهره های سیاسی و دینی را هدایت می کنند.هر سیاستی که مانع از آرامش مردم و انسجام ملی و رشد و توسعه و رفاه مردم شود، خائنانه است. این جریان خائن می تواند افراد بسیار محترم و خوش باطن و پر شور و دلسوز را هم به استخدام بگیرد.

 

حسین الله کرم نیز در مورد صحت وجود جریان نفوذ اظهار داشت: نفوذ یک پروژه امنیتی است که از طرف مخالفین هر کشور برای ضربه زدن و حتی براندازی نظام سیاسی مخالف خود صورت می گیرد. طی 40 سال اخیر شاهد بودیم که معاندان جمهوری اسلامی ایران، توطئه های بسیاری را بر پایه جریان نفوذ طراحی و علیه کشورمان عملیاتی کردند. در هر جایی که جوانان ایران اسلامی با هدایت های مدبرانه ولایت موفق بوده و توانمندی های خود را به اثبات رساندند، دشمنان تلاش کردند تا با نفوذ در آن نقطه، مانع از توسعه و پیشرفت ایران اسلامی شوند.با وجود موفقیت های کسب شده، هرگز نباید لحظه ای غفلت کرده و دست از پیگیری و برخورد با جریان نفوذ برداریم. رسانه ها نیز باید با افشای توطئه های دشمن در این زمینه، مردم را بیش از گذشته آگاه سازند.

 

می توان این نتیجه را گرفت که در مورد صحت وجود جریان نفوذ در تمام مراکز مهم کشور مخصوصا شریان های اقتصادی نباید شک کرد. جریانی که محورهای تولید کشور را که همان کارافرینان هستند ،هدف قرار داده است و در گام اول با ایجاد موانع متعدد باعث نا امیدی کار آفرین از داخل کشور می شود و در گام دوم این کارآفرین موفق را به خارج از کشور هدایت می نماید و به همین سادگی ضربه ای جبران ناپذیر به اقتصاد کشور وارد می کنند.

 

 در گزارش های بعدی به نمونه ای از فشارهای یک بانک به یک کارآفرین می پردازیم که چگونه در یک بازه 10 ساله یک کارآفرین موفق کشوری به یک فرد بی کار و پیگیر پرونده های متعدد در دادگاه ها تبدیل شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied