شمانیوز
شما نیوز

ایران برای کمک به لبنان اعلام آمادگی کرد + نامه روحانی و وزیر بهداشت

انفجار بیروت، جهان را تحت تاثیر قرار داده، در ایران هم وزارت بهداشت اعلام آمادگی کرده که به لبنانی‌ها خدمات بدهد.

ایران برای کمک به لبنان اعلام آمادگی کرد + نامه روحانی و وزیر بهداشت

انفجار بیروت، جهان را تحت تاثیر قرار داده، در ایران هم وزارت بهداشت اعلام آمادگی کرده که به لبنانی‌ها خدمات بدهد و رئیس جمهور هم پیام تسلیت داده و گفته است تهران آماده ارسال کمک‌های پزشکی و دارویی و مداوای مجروحان است.بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در متن پیام دکتر سعید نمکی خطاب به دکتر حمد حسن وزیر بهداشت لبنان آمده است: «حادثه دلخراش انفجار بیروت که متاسفانه موجب جان باختن و مصدومیت کثیری از شهروندان عزیز  لبنانی شد، موجب تالم و نگرانی فراوان است. 

بسان همیشه، دولت و ملت ایران خود را در کنار کشور دوست و برادر خود، لبنان می دانند، ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی خود و همکارانم در نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران، از خداوند ارحم الراحمین برای شهدای این واقعه، رحمت واسعه الهی و برای مصدومین شفای عاجل و برای بازماندگان و مردم مقاوم لبنان، صبر و آرامش آرزو می کنم و بدینوسیله  مراتب آمادگی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه کمک و یاری به دولت و ملت عزیز لبنان را به اطلاع می رسانم. »

 

پیام روحانی به رئیس‌جمهور لبنان:

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در پیامی به همتای لبنانی خود با ابراز تاثر از حادثه ناگوار انفجار مهیب در بندر شهر بیروت و جان باختن و مجروح شدن جمعی از شهروندان آن کشور، تاکید کرد: تهران در راستای اقدامات انسان‌دوستانه، آماده ارسال کمک‌های پزشکی و دارویی و مداوای مجروحان و سایر مساعدت‌های درمانی لازم است و امیدوار است هر چه سریع‌تر ابعاد این حادثه مشخص و آرامش به این شهر بازگردد.

ایران آماده ارسال کمک‌های پزشکی و مداوای مجروحان حادثه بیروت است

متن پیام تسلیت حجت‌الاسلام حسن روحانی به میشل عون رئیس‌جمهور لبنان به این شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای میشل عون

رئیس جمهور محترم لبنان

حادثه ناگوار انفجار مهیب در بندر شهر بیروت و جان باختن و مجروح شدن جمعی از شهروندان آن کشور، موجب اندوه و تأثر عمیق گردید.

اینجانب به نمایندگی از ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان از صمیم قلب این مصیبت را به جناب‌عالی و مردم آن کشور دوست و برادر تسلیت می‌گویم و برای درگذشتگان حادثه، علوّ درجات و برای مجروحان سلامتی و شفای عاجل مسألت دارم.

دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای اقدامات انسان‌دوستانه، آمادگی خود را برای ارسال کمک‌های پزشکی و دارویی و اعلام مداوای مجروحان و سایر مساعدت‌های درمانی لازم اعلام می‌دارد و امیدوار است هر چه سریع‌تر ابعاد این حادثه مشخص و آرامش به این شهر بازگردد.»

 

منبع : ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied