شمانیوز
شما نیوز

نشست خبری مدیرکل آژانس و رئیس سازمان انرژی اتمی

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به تهران سفر کرده است در نشست خبری مشترک با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران حضور یافت.

نشست خبری مدیرکل آژانس و رئیس سازمان انرژی اتمی

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به تهران سفر کرده است پس از دیدار و گفتگو با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در نشستی خبری حضور یافت.

علی اکبر صالحی در ابتدای این نشست گفت: این اولین سفر آقای گروسی به عنوان مدیرکل به ایران است. قبلا به عنوان دستیار مدیرکل بارها به ایران آمده بودند. آشنایی از قبل داشتیم و من نماینده کشورمان در آژانس و ایشان نماینده آرژانتین بودند.

وی در ادامه افزود: فصل نوینی از همکاری‌های ما شروع می‌شود و بیش از پیش گسترش خواهد یافت. امیدواریم نتایج سفر مرضی الطرفین باشد، امیدواریم هر دو به گونه‌ای عمل کنیم که در چارچوب لازم قرار گیرد. صحبت سازنده‌ای داشتیم و قرار شد آژانس به صورت حرفه‌ای کار خود را جلو ببرد و ما هم به تعهدات خود عمل کنیم.

صالحی همچنین گفت: نتیجه رایزنی‌ها امروز بررسی شد و تفاهم‌های خوبی انجام گرفت. قرار است بیانیه‌ای صادر شود و طرفین روی آن کار می‌کنند. رو به جلو حرکت می‌کنیم و به آینده بسیار امیدوارم. قطعا مسائلی که هست به صورت مرضی الطرفین حل خواهد شد. البته دشمنان هم بیکار نیستند. با هوشمندی که ایران به خرج داده توانسته این مسائل را حل کند و به این کار ادامه خواهد داد. از آقای گروسی جا دارد تشکر کنم که در چارچوب توافقات و مقررات عمل می‌کنیم. ما زیر بار مواردی که خارج از تعهدات مان باشد نمی‌رویم ولی به تعهدات خود عمل خواهیم کرد. و الان هم بر اساس توافقات خود عمل می‌کنیم.

 

منبع: تسنیم

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied