شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز جمعه 7 شهریور

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز جمعه 7 شهریور

آوردن مردم پای صندوق آراء در شرایط کنونی کار سختی است

حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز:اصولگرایان در انتخابات۱۴۰۰ هم دارای وحدت و انسجام خواهند بود و به نظر می‌رسد که همان سازوکار مجلس برای ۱۴۰۰ هم پیاده شود.اگر اصلاح‌طلبان واقعا از اشتباهات گذشته خود بازگردند و دیگر خطاهایشان را تکرار نکنند می‌توانند در عرصه سیاسی کشور حضور داشته باشند.آوردن مردم به پای صندوق رأی در شرایط کنونی کار ساده‌ای نیست. مورد بحثِ من فقط دولت آقای روحانی نیست، بلکه واقعیت این است که دولت‌های ما در سه دهه اخیر به طور کامل موفق نبوده‌اند و همه‌شان با اختلاف سلیقه‌های مدیریتی نتوانستند مشکلات مردم را حل کنند./نامه نیوز

z1og_fefdjnd3y7qv

 

۳ خبر خوش شریعتمداری به کارگران و بازنشستگان + جزئیات

وزیر رفاه از افزایش حدود ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان پس از متناسب‌سازی حقوق خبر داد و گفت: ۳٫۵ میلیون نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی مشمول متناسب‌سازی حقوق شده‌اند که در مردادماه با اعتبار ۳۲ هزار میلیارد تومان متناسب‌سازی انجام شد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

انتقاد شدید پناهیان از شهرداری تهران: مردم را چه فرض کرده‌اید؟!

احمد پناهیان:در سطح شهر تهران آثار محرم دیده نمی‌شود. مسئول مربوطه می‌گوید پارچه برای مشکی پوش کردن شهر نداشتیم! بعد می‌گوید، چون مردم نزدیک عاشورا کم کم مشکی می‌پوشند، ما هم گذاشته‌ایم کم کم شهر را مشکی پوش کنیم. مردم را چه فرض کرده‌اید؟! تابلوی میدان جمهوری اسلامی می‌شود بلوار جمهوری. بعد بخاطر اعتراضات می‌گویند اشتباه شده! برخی مسئولین گویا باور کرده‌اند در قبال اسلامی کردن جامعه و مردم مسئولیتی ندارند. /آنا

z1og_fefdjnd3y7qv

 

نامه وزیر بهداشت به رهبر انقلاب

وزیر بهداشت در مرقومه‌ای محضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کرد: صمیمانه مراتب قدردانی و سپاس بیکران خود و همه همکارانم را خدمت حضرتعالی که در برگزاری مراسم عزای حسینی، نمادین و همچون همیشه درس‌آموز و اسطوره‌وار عمل فرمودید، تقدیم می‌دارم.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

عذرخواهی همسر ناصر حجازی به دلیل ویدیوی جنجالی

انتشار ویدیویی از منزل مرحوم ناصر حجازی در حین زدن ضربات پنالتی دربی باعث ناراحتی هواداران پرسپولیس شد.در صحنه ای که احمد نوراللهی پنالتی خود را از دست می دهد تعدادی از مهمانان حاضر در خانه حجازی با الفاظی نه چندان مناسب و بعضا رکیک پرسپولیسی ها را خطاب قرار می دهند.بعد از این اتفاق بهناز شفیعی همسر مرحوم حجازی با نوشتی یادداشتی از هواداران پرسپولیس عذرخواهی کرد.شب بازی دو تیم محبوب تعدادی از اقوام و دوستان مهمان منزل ما بودند که تعدادی طرفدار پرسپولیس و تعدادی طرفدار استقلال بودند.در هنگام ضربات پنالتی بنده و دخترم به دلیل استرس در میان جمع حضور نداشته و امروز متوجه ردو بدل شدن دو سه کلمه ناپسند و سخیف میان دوستانی شدیم که در فضای احساسی میان یکدیگر رد و بدل کردند. صدالبته چون این کلمات در خانه ما به کار رفته از اتفاق رخ داده به شدت ناراحتیم و به نظر باید در ادامه معاشرت با این دو سه دوست تجدید نظر کرده و در عین حال از هواداران محترم باشگاه پرسپولیس پوزش بطلبیم./همشهری آنلاین

z1og_fefdjnd3y7qv

 

زمان واریز سهمیه اعتباری سوخت + جزئیات

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: ما به التفاوت هزینه سوخت مرداد ماه رانندگان حمل و نقل عمومی پس از محاسبه تا ۱۵ شهریور واریز می‌شود.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

هرکس ادعا کند اگر من جاى دولت بودم غوغا مى کردم، دروغ مى گوید

علی مطهری نماینده مجلس دهم گفت: در این شرایط سخت و حوادث غیرمترقبه چون سیل، زلزله، پدیده ترامپ و شیوع کرونا، همین که دولت توانست سر پا بایستد، هنر بزرگی بوده است و اگر کسی ادعا کند که اگر من بودم غوغا می‌کردم، دروغ می‌گوید. بعد از برجام، اروپا و شرکت‌های اروپایی و آمریکایی از سرمایه گذاری در ایران استقبال کردند. اگر ما از این فرصت درست استفاده می‌کردیم و آنها سرمایه گذاری می‌کردند و ما بین کشورها و شرکت‌های خارجی رقابت ایجاد می‌کردیم، این به نفع ما بود. اما در بخشی از حکومت عزمی برای این امر وجود نداشت. شاید در این شرایط سختی که ما داریم صلاح باشد که یکی از خودشان [به عنوان رییس جمهور] بیاید. وقتی این‌گونه باشد بالاخره باید زندگی مردم را تامین کنند، خودشان برمی‌گردند به برجام و حتی رابطه با آمریکا را درست می‌کنند و اینها ممکن است به نفع کشور باشد. ولی اگر غیر از خودشان باشد مثل دوره‌ ریاست جمهوری آقای روحانی، کارشکنی ادامه می‌یابد و مردم ضرر می‌کنند. تردیدی در اینکه مجلس دهم می‌توانست مؤثرتر عمل کند، وجود ندارد ولی دست و بال مجلس بسته بود. یکی از عوامل آن رفتار آقای لاریجانی رییس وقت مجلس که بیشتر دنبال اجرای دستورات بیرون مجلس بود تا حفظ جایگاه مجلس. در جاهایی می‌خواستیم کارهایی انجام دهیم ولی او مانع می‌شد./ایرنا

z1og_fefdjnd3y7qv

 

خبر مهم! جاماندگان سهام عدالت بخوانند

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس از ادامه بررسی طرح تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت: براساس سازو کار تعیین شده به ۲۰ میلیون نفر جامانده، سهام عدالت پرداخت خواهد شد. 

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

واکنش علم‌الهدی به وعده وزیر مسکن

امام‌جمعه مشهد به وعده ساخت 600 هزار مسکن از سوی وزیر مسکن تا پایان دولت واکنش نشان داد.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی،آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در بیست و ششمین هفته برگزار نشدن نماز جمعه در مشهد مقدس، گفت این که آقای وزیر مسکن وعده داده که تا پایان این دولت، 600 هزار مسکن ایجاد کند، بسیار وعده امیدوارکننده‌ای است، اگر واقعاً 600 هزار مسکن تا یک سال دیگر در این کشور به وجود بیاید، خیلی در حل مشکل مسکن که از مشکل‌ترین مشکلات امروز مملکت هست، کمک می‌کند و امیدواریم این عزیزان موفق بشوند.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

اعطای سیم‌کارت دانش‌آموزی رایگان صحت ندارد

سید جمال هادیان گفت: ارائه سیم‌کارت رایگان دانش‌آموزی صحت ندارد. 

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

عذرخواهی رسمی امارات از ایران

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: کشور امارات ضمن عذر خواهی رسمی از جمهوری اسلامی ایران (بابت تیراندازی به دو صیادایرانی که منجر به کشته شدن آن‌ها شد) متعهد شد برابر قوانین بین‌المللی خسارات وارد شده را جبران کند. سردار احمدعلی گودرزی در حاشیه بازدید از یگان‌های مرزی ساحلی قشم با بیان اینکه لنج‌های ایرانی به قصد صید و تجارت و امرار معاش در آب‌های خلیج‌فارس تردد می‌کنند، اظهار کرد: مأموران دیگر کشورها، نباید در صورت حضور آن‌ها در آب‌های سرزمینی به سوی آن‌ها تیراندازی کنند. فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به رفتار خارج از عرف و قوانین بین‌المللی گارد ساحلی امارات و تیراندازی به دو صیادایرانی که منجر به کشته شدن آن‌ها شد، افزود: با پیگیری وزارت امورخارجه و مرزبانی نیروی انتظامی، تعدادی از صیادان دستگیر شده لنج ایرانی به کشورمان بازگردانده شدند.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

برق رایگان شامل چه کسانی می شود؟

مشترکانی که در ماه های عادی سال زیر ۸۰ کیلو وارت ساعت مصرف کنند مشمول صفر شدن قبض برق می شوند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

انتقاد دوباره بولتون از دولت ترامپ درباره ایران

جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا گفت اقدام دولت ترامپ برای استفاده از مکانیزم موسوم به ماشه باعث شده تا احمق به نظر برسد.جان بولتن که قبلا اعتبار دولت آمریکا برای استفاده از مکانیزم موسوم به ماشبه را به چالش کشیده بود، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «درسی که شما از این مسئله می‌گیرد این است که برای ایالات متحده کاملا قابل افتخار است در دفاع از اصول ما در سازمان ملل تنها باشد، اما حداقل شما باید تلاش کنید تا این را هوشمندانه انجام دهید نه اینگونه که احمق به نظر برسید.»وی در ادامه تاکید کرد: «من فکر می‌کنم ما احمق به نظر می‌رسیم.»«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا که برخلاف نظر اکثریت قاطع اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنان بر ادعای خود مبنی بر برخورداری آمریکا از حق فعال‌سازی مکانیسم بازگشت خودکار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران اصرار می‌ورزد، روز پنج‌شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد که دولت متبوعش با هرگونه قطعنامه‌ای برای ادامه رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران مخالفت خواهد کرد.وزیر امور خارجه آمریکا ابتدا با انتشار پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر مدعی شد: «هفته گذشته پس از کوتاهی شورای امنیت در اجرای مأموریت خود برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، آمریکا فرآیند ۳۰ روزه‌ای را به‌منظور بازگرداندن تقریباً همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران فعال کرد. این تحریم‌ها در نیمه شب ۲۰ سپتامبر [۳۰ شهریور]به وقت گرینویچ بازخواهند گشت.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied