شمانیوز
شما نیوز

علیرضا رزم‌حسینی را بیشتر بشناسید

دولت امروز «علیرضا رزم‌حسینی» را به عنوان پیشنهاد جدید خود برای تصدی گری وزارت صمت به مجلس، معرفی کرد.

علیرضا رزم‌حسینی را بیشتر بشناسید

 علیرضا رزم‌حسینی قرار است سه شنبه آینده برای کسب رای اعتماد به مجلس برود و برخی بر این باورند که او به احتمال بالا، تصدی وزارت صمت را به دست خواهد گرفت.

علیرضا رزم‌حسینی استاندار ۵۹ ساله که از ابتدای شروع به کار دولت دوازدهم، نامش برای وزیر شدن در وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح بود؛ اما اکنون نام او رسما به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس یازدهم معرفی شده است.

رزم حسینی تحصیل‌کرده کارشناسی علوم اقتصادی و بازرگانی از دانشگاه شهید باهنر کرمان است و در دی ماه ۱۳۹۷ با حکم وزیر کشور در مشهد به عنوان استاندار خراسان رضوی، منصوب شد. او همچنین استاندار استان کرمان در دولت یازدهم و سال ابتدایی دولت دوازدهم بوده‌ است.

رزم‌حسینی طی سال‌های جنگ ایران و عراق در عملیات‌ امام مهدی (عج) در سال ۱۳۵۹ جبهه سوسنگرد و عملیات ثامن الائمه، بیت‌المقدس، فتح‌المبین، رمضان، بدر و خیبر حضور داشته‌ است. وی از بنیان‌گذاران مهندسی مخابرات عملیات جنگ در جبهه‌های جنوب و از هم‌رزمان سرداران شهید احمد کاظمی، حسین خرازی، احمد متوسلیان و هم‌رزم و دوست شهید حسن باقری بوده‌ است.

او همچنین قائم‌ مقام فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی و جانشین عملیات قرارگاه خاتم‌الانبیا در دوران جنگ بود و در عملیات خیبر، جانباز شد. گزینه معرفی شده از سوی دولت برای تصدی کرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین نشان فتح از سوی رهبر معظم انقلاب دریافت کرده و پس از جنگ نیز، اقدام به پایه‌گذاری بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کرده است.

رزم‌حسینی با آشنایی خود با علوم اقتصاد و تجارت می‌تواند، رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان را در اولویت خود قرار داده و پس از مدت‌ها، وزارت صمت را به درمانگری برای مشکلات فعالان اقتصادی کشور، تبدیل کند.

این در حالی است که او از معدود مدیران کشور است که با هر دو جناح سیاسی کشور رابطه مطلوبی دارد و این موضوع می‌تواند، بسیاری از چالش‌های موجود در وزارت صمت را برطرف کند.

با این وجود باید منتظر ماند که آیا نمایندگان مجلس، به رغم مخالفت‌های شدیدی که با بدنه دولت دارند به رزم‌حسینی رای اعتماد می‌دهند یا خیر؟

 

 

منبع: برنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied