شمانیوز
شما نیوز

تاسیس یک بانک مخصوص برای زنان + جزئیات

رهبر جریان حکمت در عراق خشونت علیه زنان را محکوم کرد و خواستار تاسیس یک بانک مخصوص برای زنان شد.

تاسیس یک بانک مخصوص برای زنان + جزئیات

عمار حکیم در دوازدهمین نشست مبارزه با خشونت علیه زنان گفت: امروزه زن در جامعه عراق هم از خشونت ناشی از بعضی از عادات و رسوم اجتماعی رنج می برد و هم از برخورد خشونت آمیز مردان. در نتیجه رنج و عذاب دردآوری که زن عراقی با آن مواجه است جامعه ما آشفته و دچار انحطاط شده است.

او ادامه داد: هر زنی که در یک پست اداری مشغول به کار است باید بداند که مسئولیتش دو برابر است. موفقیت و رفتار عدالت آمیز با زنان و احترام گذاشتن به او یک واجب انسانی و اسلامی است.  حمله به فعالان زن و تهدید مسلحانه آنها برای وادار کردنشان به سکوت بسیار تاسف آور است.حمله به زنان با  فرهنگ اسلامی و عربی ما بیگانه است و تنها در نظام های دیکتاتوری و تروریستی شاهد آن هستیم.

رهبر جریان حکمت در عراق خواستار تاسیس یک بانک مخصوص به زنان شد تا به زنان کار آفرین وام و تسهیلات لازم را بدهد. او بر ضرورت حمایت از فعالان زن مدنی و زنان حاضر در صحنه های تظاهرات پرداخت.

او درباره انتخابات گفت: ما بار دیگر حمایت خود را از انتخابات زود رس اعلام می داریم و خواستار مشخص شدن قوانین انتخاباتی هستیم. ما خواستار برگزاری انتخاباتی شفاف و بدور از سلاح و سرمایه سیاسی هستیم. انتخابات زود رس باید طبق قانون و با عدالت انجام شود.

حکیم در پایان سخنان خود از اقدام حکومت در پیگیری و تعقیب پرونده های فساد و مجازات فاسدان استقبال کرد و آن را اقدامی درست و بجا دانست.

 

منبع : برنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied