شمانیوز
شما نیوز

سردار سلامی در جلسه علنی مجلس:

راه را از نظر نظامی بر دشمن بسته‌ایم/ جنگ منتفی است اما دشمن درپی نفوذ اقتصادی است/ ملت ایران پژواک صدای بیگانه نمی‌شود

فرمانده کل سپاه گفت: مردم سختی‌ها را تحمل کردند و می‌کنند، آن‌ها خواهان عزت‌اند و کرامت را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنند آن‌ها پژواک صدای بیگانه نمی‌شوند.

راه را از نظر نظامی بر دشمن بسته‌ایم/ جنگ منتفی است اما دشمن درپی نفوذ اقتصادی است/ ملت ایران پژواک صدای بیگانه نمی‌شود

به گزارش شمانیوز: سردار سرلشگر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۸ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: خداوند متعال را سپاسگزارم که امروز به این بنده حقیر توفیق داد تا در جمع نمایندگان عزیز و محترم ملت بزرگ ایران در مجلس شورای اسلامی که در حقیقت مظاهر اراده مردم ما هستند و به تعبیر امام راحل عظیم الشأن عصاره فضائل ملت هستند، حضور پیدا کنم، از این بابت از برادرعزیزم جناب آقای دکتر قالیباف ریاست محترم مجلس و همه نمایندگان صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: ما در انتهای هفته دفاع مقدس هستیم که سرآغاز مقاومت پایان ناپذیر ملت شریف و عزیز ایران در مقابل دنیای فشرده استکبار و جریان بهم پیوسته کفر جهانی در مقابل انقلاب اسلامی است. هیچ تردیدی نیست که جنگ تحمیلی یک جنگ جهانی بود، همه ما می‌دانیم که اگر عرصه نظامی جنگ، خطوط مرزی ایران و عراق بود، اما عقبه سیاسی این جنگ یک عقبه جهانی بود.

فرمانده کل سپاه  تصریح کرد: همه قدرت‌های بزرگ، امپراطوری‌های بی نظیر تاریخ حیات بشر بودند و شرکای منطقه‌ای آن‌ها همه با هم سطحی جهانی از یک ائتلاف ناشناخته و عملی را علیه کشور ایران شکل دادند. تردیدی نیست پشتوانه‌های اقتصادی رژیم عراق در جنگ یک پشتوانه اقتصادی جهانی بود، شکی نیست که همه قدرت‌های بزرگ، همه سلاح‌های پیشرفته و مدرن را در اختیار رژیم بعث قرار دادند. انگلستان، آلمان، فرانسه، اتریش، شوروی و آمریکا جزو این کشور‌ها بودند.

وی ادامه داد: تردیدی نداریم نظام اطلاعاتی جهانی خدمات اطلاعاتی برای رژیم بعث فراهم می‌کرد، تردیدی نداریم که جبهه از لحاظ نظامی اشباع بود و باید بگوییم جهان در اوج قدرت خود به ما حمله کرد، در حالی که ما در اوج قلت و تنهایی بودیم. این نابرابرترین جنگ تاریخ بعد از عاشورا بود.

سرلشکر سلامی اظهار کرد: جنگ پدیده‌ای بسیار دقیق و محاسبه پذیر است، هر کس قوی‌تر باشد، پیروز می‌شود و پیروزی را کسی می‌سازد که بتواند معادله جنگ را هدایت و به نفع خود تغییر دهد. براساس محاسبات ظاهری و شاخص‌های ظاهری قدرت، ائتلاف جهانی مقابل ما، باید به سرعت ما را شکست می‌داد. آن‌ها باید غلبه می‌کردند، چرا که براساس محاسبات دقیق هر کسی قوی‌تر است، پیروز می‌شود. ما که به ظاهر بسیار ضعیف‌تر بودیم، پس چرا غلبه کردیم؟

فرمانده کل سپاه گفت: وقتی که امام و امت صحنه جنگ را به زندگی تبدیل می‌کنند و مردان مومن، باایمان و سرشار از آرمان و باور به دشمن حمله می‌برند هیچ کس نمی‌تواند مقاومت کند. تجهیزات موجودات جامد هستند آنچه در جنگ حرکت ایجاد می‌کند ایمان، انسان مومن است و امام توانست شخصیت معنوی و روحانی و ایمانی خود را در قلوب همه مومنان تکثیر کند. امام توانست انسان‌هایی در تراز خود بسازد و به همه جهان این نظریه را نشان دهد که یک ملت فقط و فقط به دلیل شکست اعتقادات و باورهایش شکست می‌خورد، اگر ملتی ایمانش سست نشود، در اعتقادات شکست نخورد در میدان عمل پیروز است.

وی در ادامه تاکید کرد: امام نشان داد هرگز از شوکت ظاهری امپراتوری‌ها نباید ترسید، کبریایی از آن خداوند بزرگ است، او انسان‌هایی ساخت که از اول بی مهابا و بی اعتنا به امواج خروشان آن عبور کردند، مردانی که از هور‌ها عبور کردند و در جزایر مجنون جنگیدند. میادین مین چندکیلومتری و بشکه‌های انفجاری و سیم‌های خاردار آن‌ها را متوقف نکرد. هر رزمنده افق بلند آرمانش تا قلب آمریکا را نشانه می‌رفت، هر ملتی به اندازه افق آرمانش هایش بزرگ شده و پیش می‌رود، هر ملتی به اندازه وسعت ذهن رهبرش پیش می‌رود، وسعت کشور‌ها از لحاظ هندسی شاخص بزرگی آن‌ها نیست بلکه وسعت ذهن ها، عظمت قلب ها، شکوه ایمان‌ها عظمت یک ملت را نشان می‌دهد.

فرمانده سپاه  بیان کرد: ملت ایران در جنگ فراتر از اراده قدرت‌های بزرگ بودند و آرزو‌های آن‌ها را در هم شکستند، ملت بزرگ ایران با رهبر بزرگ خود در مقابل دشمنان بزرگ شکوه ایمان را به نمایش گذاشتند، حقیقت ماجرا این بود که یک ملت با باورهایش پیروز می‌شود. وقتی جنگ از سطح نیرو‌های مسلح به مردم تعمیم پیدا می‌کند، یعنی تمام زندگی، جنگ و تمام جنگ زندگی می‌شود و همه دوست دارند در محیط زندگی حاضر شوند، این راز شکست ناپذیری ماست. اتحاد امام و امت، وحدت، همدلی و دلدادگی و پیروی از رهبر رمز سعادت ما در طول تاریخ ۴۱ ساله بوده است.

سرلشکر سلامی اظهار کرد: امام امت هنری به خرج داد و تمرکز دشمن را بر قلب این سرزمین بیرون کرد، جنگ تمام شد فقط بعد نظامی جهانی جنگ خاتمه پیدا کرد، اما جنگ در اشکال دیگری ادامه یافت، در اینجا آغاز نقش آفرینی رهبر عزیز و عظیم‌الشأنمان نمایان می‌شود که پس از امام پرچم هدایت امت را بر دست گرفت.

وی افزود: اگر آمریکا در مرکز فرسایش قدرت قرار نگرفته بود و اگر آمریکا از پناهگاه استراتژیک خود خارج نشده بود و مجبور به گسترش عملیاتی در صحنه نشده بود، او همه جهان را بلعیده بود. امام انقلاب اسلامی با هنرنمایی رهبر و ملتش کاری انجام داد که آمریکا مجبور به فرسایش قدرت شد، مجبور شد هزینه کند، اما دستاوردی به دست نیاورد.

سردار سلامی  تصریح کرد: امام دشمن را بیرون راند و رهبر عزیزمان او را فراری داد، مقام معظم رهبری تمرکز جبهه دشمن را به هم ریخت و در سرزمین‌های مختلف قدرت آفرید. سطح قاعده قدرت انقلاب را گسترش داد و دشمن را وادار به گسترش بیش از حد کرد، هزینه‌های آن‌ها را بالا برد و آمریکا را در ناکامی‌های سیاسی فرو برد و می‌بینید در سنجش قوس صعودی و نزولی قدرت، وضعیت ما نسبت به آمریکا بعد از ۴۱ سال چگونه است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه امروز آمریکایی که تلاش می‌کند ایران را منزوی کند خود منزوی شده است گفت: این کشور به تدریج نفوذ سیاسی خود را در منطقه و جهان از دست داد و در حاشیه تحولات سیاسی قرار گرفت. نتوانست هیچ پیروزی میدانی خلق کند، داعش را به صحنه آورد و فرصتی برای نفوذ انقلاب فراهم ساخت، اما با این وجود آمریکا را در این میدان بزرگ ناکام کردیم. آرزو‌های سیاسی او را برای نوسازی سیاسی خاورمیانه به قبرستان سپردیم و آمریکا خسته، فرسوده و ناتوان در حال عقب‌نشینی است.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌های بزرگ در آستانه فروپاشی نیز خطرناک هستند، مطرح کرد: نمی‌شد آمریکا را به یکباره فرو پاشید، داستان رقابت برای فروپاشی به نقطه اوج زیبایی نزدیک شده است. ما در معرض یک تحریم اقتصادی بزرگ قرار گرفته‌ایم و امام این امت دوباره عظمت آفرید و در مقابل دشمن قد خم نکرد و مردم نیز حمایت کردند و دوباره در این جنگ قلمرو جهانی دارد قامت ملت ایران به برکت هدایت‌ها و اعتماد به نفس‌ها و امید آفرینی‌های رهبرش بزرگ شد و قد برافراشت. اگرچه مردم سختی‌ها را تحمل کرده و می‌کنند، اما مردم ایران خواستار عزت هستند و استقلال و شرف و حریت و کرامت خود را با هیچ چیز تعویض نمی‌کنند و به فراخوان دشمنان پاسخ نمی‌دهند.

سرلشکر سلامی اظهار کرد: ملت ایران به فراخوان دشمنان پاسخ نمی‌دهد و دشمن امروز به درون خانه‌های ما، سفره‌های مردم و قلب‌های جوانان حمله کرده و بر عملیات روانی را با حصر اقتصادی تاکید کرده تا ملت را خسته و متزلزل کند، اما مردم ایستاده اند و هرگز پژواک صدای بیگانه را نمی‌شنوند این هنر بی بدیلی است که وقتی رهبران الهی با حکمت جامعه و جهان را اداره می‌کنند این اتفاق می‌افتد.

وی اضافه کرد: وقتی رهبر انقلاب نجات ملت مسلمان و به ویژه مستضعفان و محرومان را در دستورکار قرار می‌دهد و در مقابل مستکبران می‌ایستد آن هم ایستادگی پیروزمندانه، یک ملت ۴۰ سال مقابل بیگانگان و استکبار با قدرت می‌ایستد و می‌جنگد و نه تنها آسیب نمی‌بیند بلکه پیشرفت می‌کند و خود را به کشور‌های پیشرفته نزدیک می‌کند؛  این یکی از بزرگ‌ترین هنرنمایی‌های انقلاب و اسلام است که وقتی در عرصه سیاست، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع وارد می‌شود، قدرت می‌سازد. امروز ما به برکت شکستن باور‌ها قدرتمند هستیم، ملت ایران از اعتقادات خود پاسداری کرده لذا ما دست تک تک مردم ایران را می‌بوسیم.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه ما نقاط ضعف دشمن را شناسایی کردیم و آن‌ها را می‌شناسیم، صدای پوکی استخوان آن‌ها را نیز می‌شنویم. از درون پوسیده اند هرچند ژست مهیبی به خود می‌گیرند. آمریکا کشوری که به چرنوبیل خود نزدیک می‌شود و نمی‌تواند یک بیماری همه گیر را مدیریت کند. امروزه ۳۰ میلیون انسان گرسنه در آمریکا توسط سیستم‌های خیریه تغذیه می‌شوند و این قیافه بزرگ‌ترین قدرت جهانی است که برای نجات از انزوا و عرض اندام سیاسی حکام رژیم‌های کوچک را با رژیم صهیونیستی آشتی می‌دهد تا نشان دهد آمریکا هنوز هست و این تمام هیبت بزرگی است که می‌خواست همه جهان را در تصرف سیاسی خود درآورد.

وی ادامه داد: امروز وضعیت تحریم کننده از تحریم شونده بدتر است، هیچ کس آرزو نمی‌کند شهروند آمریکایی باشد و هیچ کس به آمریکایی بودن خود افتخار نمی‌کند. در آمریکا مردم شعار "مرگ بر آمریکا" را سر می‌دهند و این شعار تا آنجا پیش رفته و نشان از نفوذ زبان سیاسی انقلاب حتی در قلب سرزمینی به نام آمریکاست. آن‌ها می‌خواستند علیه ما توطئه کنند و این داستان ادامه دارد، اما ما در فراز این نبرد قرار داریم و در نقطه اوج آن جای صبر و استقامت و تمرکز و تلاش برای در هم شکستن است و این تمرکز دشمن بر سرزمین ما است.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: ما قلب هایمان به هم پیوند دارد و با قلب هایمان می‌جنگیم، امروز جنگ اقتصادی واقعیتی انکارناپذیر است، اما بدانید ما و دشمن روی دو خط موازی پیش می‌رویم و اگر ما مشکل اقتصادی داریم، دشمن هم به همین نسبت و بیش از ما با مشکل مواجه است. این قدرت‌ها هر چه از ما بزرگتر باشند، مسائل شان هم بزرگتر است. به طور قطع این نقش رهبری انقلاب اسلامی و حمایت‌های ملت و پیوند مبارک ضامن سعادت ماست، آنچه امروز به عنوان یک فرد کوچک از جامعه انتظار دارم این است که همه نهاد‌های حاکمیت به ویژه مجلس که طعم انقلاب می‌دهد، مردم به آن امید بسته اند، تراکم و فشرده عصاره این مردم است، پژواک کلام آنهاست، بازتاب دهنده درد‌ها و حلال مشکلات آنهاست، مجلس همه اختیارات ملت را در اختیار دارد و انتظار داریم شرایط را از لحاظ اقتصادی جنگی تلقی کنید.

فرمانده کل سپاه  بیان کرد: راه را از نظر نظامی بر دشمن بسته ایم، ظرفیت‌های غلبه بر او را در هر مقیاس از جنگ فراهم کرده ایم، ۴۰ سال است فضای ذهن و عالم خارج از ذهنمان بازی‌های جنگ قدرتمندی را با دشمن انجام دادیم، گاهی در مقیاس‌های کوچک اراده تاکتیکی خود را به آن‌ها تحمیل کردیم که بازتابی از اراده استراتژیک این ملت برای ایستادن در مقابل دشمن است. راه‌های نظامی بسته است و جنگ اساساً منتفی است، آن‌ها زاویه نفوذ اقتصادی و عملیات روانی را باز کرده اند، اینجا میدان جنگ و نقطه مرکزی تلاش ماست، بنابراین باید متمرکز شویم و مانند یک قرارگاه عمل کنیم، برای شکست دادن دشمن در این جنگ اقتصادی، ظرفیت‌های عظیم کشورمان برای مقابله با دشمن کافی است. فکر کنید هیچ کشوری جز ایران در جهان حضور ندارد، آن وقت چطور زندگی می‌کردیم؟ دشمن نه قادر و نه مایل است که مسائل ما را حل کند و هرگز راه سعادت ما از درون تعامل با دشمن عبور نمی‌کند و هیچ دشمنی برای سعادت دشمن خود اقدامی انجام نمی‌دهد. غیض آمریکا دائمی و ماهیت آن استکباری است، اگر با او آشتی هم کنیم، ضربه می‌زند و ما را می‌شکند و اراده ما را از بین می‌برد، ما با اراده موفقیم.

سردار سلامی افزود: ملت ایران بداند تا ما اراده داریم و مصمم به ایستادگی باشیم، می‌ایستیم؛ هر ملتی تا زمانی که قد خم نکند، شکسته نمی‌شود؛ داستان سازش یک فریب سیاسی است، نباید همیشه از سوی قدرت‌های شیطانی، این فریب سیاسی عامل سست سازی اراده ملت هاست، نباید ملت ایران در جغرافیای فریب دشمن عمل کند. محکم بایستید و خود را برای ایستادن آماده کنید، مردم ما هم آماده هستند، ما سختی‌ها را تحمل می‌کنیم، نمی‌گوییم مشکلی وجود ندارد، اما قابل حل است. ما از اراده دشمن عبور می‌کنیم، این راه ماست، در نظام جهانی یا باید قوی بود یا ضعیف که ما اولی را انتخاب کردیم، بنابراین قدرت می‌سازیم، عزیز می‌مانیم، زیرا این تنها صفت شایسته ملت ایران است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان  ضمن آرزوی توفیق برای مجلس یازدهم گفت: عطر و بوی انقلاب از مجلس به مشام می‌رسد و امیدواریم این مهم به تدریج در مسیر زمان شکوفا شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied