شمانیوز
شما نیوز

لغو جلسه سران قوا از سوی روحانی خبرساز شد

سران قوا که قرار بود به میزبانی رییس جمهور برگزار شود به درخواست وزیر بهداشت لغو شد و حال مشخص شده که حضور قالیباف رییس مجلس در بیمارستان امام خمینی و بازدید از محل بستری بیماران کرونایی دلیل گرفتن چنین تصمیمی بوده است.

لغو جلسه سران قوا از سوی روحانی خبرساز شد

نشست سران قوا که قرار بود به میزبانی رییس جمهور برگزار شود به درخواست وزیر بهداشت لغو شد و حال مشخص شده که حضور قالیباف رییس مجلس در بیمارستان امام خمینی و بازدید از محل بستری بیماران کرونایی دلیل گرفتن چنین تصمیمی بوده است.

رییس مجلس در ادامه بازدیدهای موسوم به میدانی خود، روز گذشته به بیمارستان امام خمینی رفت و به کادر درمان آن ها قول پیگیری مشکلات داد. تصاویر و فیلم های منتشر شده از این دیدار نشان می دهد که پروتکل های بهداشتی به طور کامل رعایت نشده و محیط آلوده به ویروس بوده است.

حضور مسوولان در بیمارستان های کرونایی و در بخش ای سی یو در حالی که حتی حضور خانواده های بیماران هم در آن ممنوع است، قطعا خلاف پروتکل های وزارت بهداشت و ستاد کرونا بوده و ممکن است در صورت ابتلا مسیر اجرای وظایف نمایندگی و ریاست مجلس را با دشواری هایی برای وی روبرو کند. شاید به همین دلیل است که خبرهایی از لغو جلسه سران سه قوه به دلیل این نوع سهل انگاری ها در برخی رسانه ها منتشر شده که به نظر می رسد این نشست بنا به توصیه کمیته درمان ستاد ملی کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا لغو شده است.

 

انتقاد معاون دفتر روحانی از رئیس مجلس

علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری در رشته توئیتی تاکید کرد که کنترل شیوع ویروس، منوط به رعایت دستورالعمل‌های نهادهای تخصصی است و همه‌ سطوح حاکمیت می‌بایست در شرایط کنونی، پیشتاز رعایت توصیه‌ی نهاد تخصصی باشند.

برترین‌ها: علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری در رشته توئیتی تاکید کرد که کنترل شیوع ویروس، منوط به رعایت دستورالعمل‌های نهادهای تخصصی است و همه‌ سطوح حاکمیت می‌بایست در شرایط کنونی، پیشتاز رعایت توصیه‌ی نهاد تخصصی باشند.

معزی در این رشته توئیت افزود: ستاد ملی کرونا، توصیه‌ها و پروتکل‌های روشنی برای مقام‌های ارشد نظام تدوین و ابلاغ کرده است؛ پروتکل‌هایی که هم مانع از ایجاد اختلال در اداره‌ امور کشور در شرایط بحران می‌شود و هم از عادی‌سازی تجمعات و انتقال پیام غلط به جامعه جلوگیری می‌کند، توصیه‌هایی که حتی مقام معظم رهبری هم خود را ملزم به رعایت آنها می‌دانند و سبب تغییرات گسترده در برنامه‌های ایشان شده است. هیچ مصلحتی حتی برگزاری آیین‌های مذهبی هم سبب نشد که مقام رهبری، توصیه‌ها را نقض کنند.

او ادامه داد: اصرار دیگر مقامات بر نادیده گرفتن پروتکل‌ها و تاکید بر ایجاد تمایز، چه انگیزه‌ای می‌تواند داشته باشد؟

معزی افزود: کنترل شیوع ویروس، منوط به رعایت دستورالعمل‌های نهادهای تخصصی است و همه‌ی سطوح حاکمیت می‌بایست در شرایط کنونی، پیشتاز رعایت توصیه‌ی نهاد تخصصی باشند. کوچک شمردن پروتکل‌ها با هر انگیزه‌ای، عادی‌سازی نقض آنهاست.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری گفت: خارج از فضای قطبی و احساسی، این التزام و اعتقاد به رعایت پروتکل‌هاست که مقامات را با مردم هم‌تراز می‌کند و اتفاقا نقض پروتکل‌هاست که می‌تواند تصویری از فرادستی مقامات به افکار عمومی ارائه دهد، این نه یک بحث سیاسی و تبلیغاتی است و نه مجالی برای طعنه و کنایه نقض پروتکل‌ها، پیامی خطرناک برای سلامت عمومی است.

وی افزود: در دشواری‌های کنونی و همزمانی تحریم و بحران کرونا، انتظار هر نقد و اعتراضی می‌رود جز گلایه از رعایت پروتکل‌ها. دغدغه‌های تبلیغاتی و برندسازی‌های شخصی را آنقدر فربه نکنیم که از دغدغه‌ی سلامت عمومی هم پیشی بگیرد.

معزی تصریح کرد: حضور در بخش بیماران بدحال و به همراه بردن خبرنگار و دوربین نه ایستادن در کنار مردم که بی‌اهمیت کردن سلامت مردم است.

انتقاد تند عضو هیات رئیسه مجلس از روحانی: خجالت آور است

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس به لغو جلسه سران قوا توسط رئیس جمهور به علت بازدید رئیس مجلس از بخش کرونای بیمارستان امام خمینی واکنش تندی نشان داد و نوشت این کار خجالت آور است.

احمد امیرآبادی فراهانی در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «قالیباف با رعایت پروتکل های بهداشتی از بیمارستان بازدید می کند رئیس دفتر رئیس جمهور طی تماسی با مجلس لغو جلسه سران قوا را اعلام می کند. دلیل: احتمال انتقال بیماری کرونا از قالیباف به روحانی. واقعا خجالت آور است. علی_برکت_الله».

 

لفو جلسه سران قوا از سوی روحانی خبرساز شد

 

جلسه سران قوا نباید لغو می‌شد

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با مهر گفت: بنده علت لغو یک طرفه جلسه سران قوا را پیگیری کردم و مشخص شد که رئیس جمهور این جلسه را لغو کرده است، «روحانی» باید هر چه سریع‌تر از قرنطینه خارج شود و به فکر حل مشکلات مردم باشد.

 

 

منبع: برترین ها

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied