شمانیوز
شما نیوز

درخواست مقام اسرائیلی برای ترور بشار اسد

به دنبال اظهارات رئیس جمهوری سوریه درباره مذاکره با رژیم صهیونیستی یک مقام این رژیم مدعی شد: اسد دشمن اسرائیل است و باید به قتل برسد.

درخواست مقام اسرائیلی برای ترور بشار اسد

 به دنبال اظهارات رئیس جمهوری سوریه درباره مذاکره با رژیم صهیونیستی یک مقام این رژیم مدعی شد: اسد دشمن اسرائیل است و باید به قتل برسد.

به نقل از رویترز، «درور شالوم»، رئیس بخش تحقیقات سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی در سخنانی نسبت به اظهارات بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و شرط گذاری او برای مذاکره با این رژیم واکنش نشان داد.

شالوم در این باره گفت: "من معتقدم که مذاکره صلح با بشار اسد ممکن نیست، چراکه او بر یک منطقه مشخص حکومت می کند نه یک کشور و بدون حمایت روسیه در همان جایش باقی می‌ماند."

وی مدعی شد: "ملت سوریه دشمن ما نیستند، تنها اسد دشمن ماست و جامعه بین‌الملل باید او را به قتل برساند؛ چراکه وی از تسلیحات شیمیایی علیه ملتش استفاده کرد و این پیام بدی برای ملت‌های منطقه به شمار می‌رود."

این مقام صهیونیستی ادامه داد: "اسد دشمن اسرائیل است اما ملت سوریه دشمن ما نیستند و ما از آنها در زمان جنگ حمایت کردیم. آیا دولتی وجود دارد که به سرزمینی متخاصم کمک کند، ما کاری برای برکناری اسد انجام ندادیم."

بشار اسد اخیراً در مصاحبه با اسپوتنیک در ارتباط با توافق با تل‌آویو گفت: «موضع ما از زمان آغاز گفت‌وگوهای صلح در دهه ۹۰ واضح است یعنی قبل از سه دهه پیش آنگاه که گفتیم صلح برای سوریه مرتبط با حقوق است و حق ما سرزمین‌مان است. می‌توان با اسرائیل روابط عادی برقرار کرد تنها زمانی که سرزمین‌مان را پس بگیریم. این مسئله بسیار ساده است».

بشار اسد در ادامه گفت که انجام گفت‌وگو با تل‌آویو امکان پذیر است «هنگامی که اسرائیل برای بازگرداندن خاک اشغالی سوریه آماده باشد، اما اینگونه نیست و تل‌آویو هیچگاه آماده انجم این اقدام نبوده است. هیچ مقامی را در رژیم اسرائیل ندیده‌ایم که آماده باشد یک گام به سمت صلح بردارد در نتیجه از نظری تئوری بله؛ اما عملا پاسخ تا به این لحظه نه است».

بشار اسد همچنین تأکید کرد که در حال حاضر هیچ گونه مذاکره‌ای با تل‌آویو در کار نیست.

 

 

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied