شمانیوز
شما نیوز

قالیباف در نطق پیش از دستور:

همه بدانند که بگو مگو‌های سیاسی برای مردم نان و آب نمی‌شود

رئیس مجلس تأکید کرد: همه باید بدانند که بگو مگو‌های سیاسی برای مردم نان و آب نمی‌شود و باید از منابع موجود برای تأمین نیاز‌های ضروری مردم استفاده کنیم.

همه بدانند که بگو مگو‌های سیاسی برای مردم نان و آب نمی‌شود

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲۷ مهر) در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: حلول ماه ربیع‌الاول را به همه مردم ایران و مسلمانان تبریک می‌گویم و امیدوارم این ماه پر خیر و برکت با اتفاقات خوب همراه باشد.

وی افزود: در ماه‌های محرم و صفر ملت ما در سراسر کشور شکوه و عظمت عزاداری و اشک بر مصائب خاندان کرامت را با رعایت کامل ضوابط بهداشتی نشان دادند، ان‌شاء‌الله عزاداری ملت عزیز ایران مورد قبول قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در هفته گذشته اینجانب و رؤسای کمیسیون‌های عمران و کشاورزی و همچنین رئیس کمیسیون صنعت و معدن توفیق داشتیم چند روزی مهمان مردم مهربان، صمیمی و نجیب سیستان و بلوچستان و نمایندگان پر تلاش و دلسوز آنها باشیم، در جای جای استان محرومیت گسترده مردم موجود است و تأسف‌آورتر این است که این محرومیت با وجود منابع فراوان و بی نظیری که این استان را تبدیل به گنجی پنهان کرده است اتفاق افتاده است.

قالیباف بیان کرد:گرانی‌های افسارگسیخته در بیشتر کالا‌های ضروری و مورد نیاز مردم مسئله امروز همه جامعه است.

وی اظهار کرد: این روز‌ها توفیق داشتم درد دل‌ها و مطالبات مردم را در سیستان و بلوچستان و چه در حاشیه مراسم‌ عزاداری بشنوم حرف اصلی همه مردم یک چیز بود، آنها نجیبانه می‌گفتند شما را به خدا فکری برای گرانی‌ها بکنید و هر کدام نمونه‌هایی از این گرانی‌ها که در مدتی کوتاه چند برابر شده بود را ذکر می‌کردند، که از کالا‌های اساسی مانند مرغ و لبنیات، کره و تخم‌مرغ تا لوازم خانگی و پوشاک را شامل می‌شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این یک واقعیت تلخ است که رکوردشکنی‌های نگران کننده قیمت ارز و گرانی لجام گسیخته زندگی را بر مردم سخت کرده است، امروز یک کارگر برای تأمین هزینه زندگی خود مجبور است هر ماه یکی از اقلام سبد مصرفی خود را حذف کند، امروز حقوق بسیاری از کارگران و معلمان ما این اجازه را به آنها نمی‌دهد که سبد خود را پر کنند و مجبورند با خرید چند قلم کالای ضروری زندگی خود را بچرخانند.

قالیباف گفت: کارگران روزمزدی هستند که با خودشان محاسبه می‌کنند اگر یک وعده غذا کمتر مصرف کنیم، می‌توانیم با دست پرتر به منزل برویم و کمتر شرمنده فرزندان خود شوند، آنچه تحمل این فشار را سخت‌تر می‌کند سوءمدیریت‌ها، بی‌خیالی‌ها و بی‌توجهی‌های ملموسی است که باعث شده که مردم احساس بی پناهی کنند، حضرت علی (ع) فرموده‌اند که: «الله الله از وضعیت محرومان!»

وی بیان کرد: امروز هر مسئولی در هر جایگاهی باید فراتر از مسئولیت اداری خود و هر آنچه از دستش بر می‌آید برای کنترل گرانی‌ها و تأمین نیاز‌های ضروری مردم اقدام کند. حداقل کاری که امروز یک مسئول می‌تواند انجام دهد این است که در کنار مردم باشد تا آنها احساس بی پناهی نکنند و تحمل سختی زندگی برای آنها ساده‌تر شود همه باید بدانند که بگو مگو‌های سیاسی برای مردم نان و آب نخواهد شد باید از منابع موجود به سرعت و با فوریت برای تأمین نیاز‌های ضروری مردم استفاده کنیم.

قالیباف با بیان اینکه تمام کشور با هر گرایش و سمت و سویی که هست برای کاهش فشار وارده بر مردم باید دست به کار شود، تأکید کرد: مشکل اصلی ما نبود و یا کمبود منابع، نبود ایده کارشناسی در جهت رفع دشواری‌های معیشتی نیست، مشکل اصلی ما تمرکز نداشتن تصمیم گیران بر مسائل روزمره زندگی مردم، سوءمدیریت در اجرای درست تصمیمات و در نهایت نداشتن اراده واقعی و مؤثر برای حل فوری مسائل است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: هر آنچه حواس خدمت‌گذاران، سیاست‌گذاران و مجریان را از سفره و معیشت مردم پرت کند امروز حواشی زائد، گزافه و بی فایده است، چه فرد مدیر اجرایی باشد و چه نماینده مجلس نباید بر طبل اختلافات بی حاصل بکوبد، از این لحظه روزه کار و تلاش بگیریم و هر آنچه را جز کار برای معیشت مردم است را به دیوار بکوبیم، کشور ما زمانی قوی می‌شود که کودک پابرهنه سیستانی قوی شده باشد، کشور ما زمانی قدرتمند است که زن محروم بلوچ قدرتمند شده باشد.

قالیباف بیان کرد: ما زمانی قوی هستیم که در هرمزگان دختر و پسری از تحصیل باز نمانند و تک تک کارگران خوزستانی قوی شده باشند، کشور ما زمانی قوی خواهد شد که سبد خرید کارگر، معلم و پرستار ایرانی پر شده باشد و کسی با حسرت به قفسه‌های گوشت و مرغ مغازه‌ها نگاه نکند.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های اجرایی در اختیار مجلس شورای اسلامی نیست و وظیفه ما ریل گذاری و نظارت است. مجلس یازدهم در کنار اصلاحات ساختاری و مبنایی مانند اصلاح ساختار بودجه و قانون‌گذاری برای ایجاد زیرساخت مناسب برای بهبود اقتصاد کشور، تلاش می‌کند با استفاده از ظرفیت‌های نظارتی خود با پیگیری و جلسات متعدد با وزرا و مدیران اجرایی در عرصه کنترل قیمت ارز و بهبود معیشت و اقتصاد مردم تلاش کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصربح کرد: برای جلوگیری از کوچک شدن سفره مردم در کوتاه مدت نیز مجلس در تلاش است تا با تصویب برخی طرح‌ها نظیر حمایت معیشتی برای تأمین کالا‌های اساسی، فشار‌های وارده بر مردم را جبران کند. این طرح با نظر نمایندگان و با فوریت در حال تصویب است و امیدواریم قوه اجرایی کشور شرایط مردم را درک کرده و با همکاری کامل و با قید فوریت قانون نهایی شده را اجرایی کند تا کمی از حجم مشکلات در کوتاه مدت بکاهد.

قالیباف با اشاره به انقضای محدودیت‌های تسلیحاتی برای جمهوری اسلامی تأکید کرد: موعد انقضای محدودیت‌های تسلیحاتی ایران امروز فرا می‌رسد که این موضوع بدون شک یک شکست قابل توجه برای دولت کم خرد آمریکا و رئیس جمهور پر ادعا، اما ناتوان و منزوی آن است که با وجود اقدام غیرقانونی در جهت فعال کردن مکانیزم اسنپ بک با افتضاح در جامعه جهانی مواجه شد و نتوانست در این مسئله خللی وارد کند.

وی گفت: تبدیل این شکست آمریکا به یک دستاورد راهبردی برای ملت ایران چیزی نیست که فقط با سخنرانی اتفاق بیفتد، بلکه باید گام‌های مهمی در واکنش مناسب و بازدارنده در قبال فشار‌های آمریکا و خرید و فروش سلاح انجام پذیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما روز‌های مهمی را در پیش داریم. لازمه عبور موفق از این مسیر حرکت دقیق پشت سر رهبر معظم انقلاب اسلامی و ایستادن در برابر مردم و تلاش همه جانبه برای تسهیل وضعیت آنها و رصد مداوم دشمن و طراحی متقابل در برابر توطئه‌هاست. مسئولی که متولی حل مشکلات مردم است نباید آدرس غلط و باعث اختلاف به جامعه بدهد و طمع دشمن را برای تحریم بیشتر مردم ایران فراهم کند، بلکه باید با برنامه‌ریزی، تلاش و با اطمینان به وعده‌های الهی حل مسائل مردم را به صورت ملموس دنبال کنیم.

 

 

منبع: شمانیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied