شمانیوز
شما نیوز

بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا می شود

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا که از مدتی قبل با رای گیری زودهنگام آغاز شده، روز ۱۳ آبان به طور رسمی به پایان رسید و از شامگاه آن نتایج به ترتیب ایالت‌ها در حال روشن شدن است.

بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا می شود

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا که از مدتی قبل با رای گیری زودهنگام آغاز شده، روز ۱۳ آبان به طور رسمی به پایان رسید و از شامگاه آن نتایج به ترتیب ایالت‌ها در حال روشن شدن است.نتایج انتخابات ایالت تعیین کننده نوادا جمعه مشخص می‌شود / فعلا بایدن جلوتر است / اگر نتیجه انتخابات به شکل فعلی باقی بماند، بایدن رییس جمهور می شود

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۷:۵۸
 

منشی فرماندار جورجیا: تنها 90735 رای دیگر تا پایان شمارش آرای این ایالت باقی است.

اختلاف بایدن و ترامپ در این ایالت ۳۲ هزار رای بوده و ترامپ جلوتر است.

georgia - president

نتایج انتخابات ایالت تعیین کننده نوادا جمعه مشخص می‌شود / فعلا بایدن جلوتر است / اگر نتیجه به شکل فعلی باقی بماند، بایدن رییس جمهور می شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۷:۵۲
 

با توجه به رقابت تنگاتنگ نامزد دموکرات‌ها و جمهوریخواهان، مقامات ایالت نوادا بامداد پنجشنبه اعلام کردند که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این ایالت تا فردا (جمعه به وقت ایران) به طول خواهید کشید.

ایالت دارای ۶ رای الکترال است

 بیشتر بود. چنانچه مشارکت ۱۵۰ میلیون نفری در انتخابات سال جاری صحت داشته باشد، این به منزله حضور ۶۳ درصدی مردم در انتخابات ۲۰۲۰ است.

نامزد فوت شده در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا پیروز شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۵:۱۸
 

دیویدآندال، نامزد جمهوریخواهان، پیروز مجلس نمایندگان از داکوتای شمالی اعلام شد. اما از بخت بد، آقای آندال، چند روز پیش از انتخابات سوم نوامبر در گذشته بود.

وی در آخرین هفته ماه اکتبر جانش را بدلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست داده بود.

هنوز معلوم نیست که تکلیف انتخاب نماینده مجلس نمایندگان در این منطقه چه خواهدشد. امکان زیادی هست که انتخابات مجدد در این منطقه برگزارشود.

آخرین وضعیت شمارش آرا در ۶ ایالت باقیمانده
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۴:۴۸
 

فاصله بایدن با ترامپ در میشیگان به ۱.۴ درصد رسید، اما ترامپ همچنان پیش است.

 

بایدن ۲۳۸ به ۲۱۳ در کسب الکتورال، پیشتاز است / بایدن در ایالت کلیدی ویسکانسین جلو افتاد / وقفه در اعلام نتایج شمارش آرا / ترامپ: رک بگویم؛ انتخابات را بردیم؛ خود را آماده جشن بزرگ می‌کنیم؛ دموکرات‌ها به دنبال سرقت انتخابات هستند / بایدن: نتایج نهایی، فردا یا پس فردا اعلام می‌شود؛ در مسیر پیروزی قرار داریم / فرماندار پنسیلوانیا، ایالتی که ترامپ در آن مدعی پیروزی شد: یک میلیون رای پستی هنوز شمارش نشده

 
نخست‌وزیر اسلوونی به ترامپ تبریک گفت
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۴:۲۹
 

پس از اینکه ترامپ مدعی پیروزی در انتخابات شد، نخست وزیر اسلوونی نیز به وی تبریک گفت. اسلوونی محل تولد همسر ترامپ-ملانیا- است. درحالیکه هنوز تعداد بی‌شماری رای شمرده نشده و تکلیف شمارش رای در ایالت‌های مهمی چون پنسیلوانیا، جورجیا و ویسکانسین مشخص نیست، ترامپ اعلام کرد پیروز انتخابات شده و شمارش آرا باید متوقف شود.

یانژ یانسا نخست وزیر اسلوونی در حساب توییتری خود ضمن تبریک به ترامپ نوشت: روشن است که مردم آمریکا برای چهار سال دیگر ترامپ را به ریاست جمهوری خود برگزیده‌اند.

یانسا نخست وزیر دست راستی اسلوونی است که بارها از ترامپ حمایت کرده است.

برآورد پیروزی بایدن در هاوایی
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۴:۱۷
 

برآورد می‌شود که جو بایدن ایالت هاوایی را برده است. هاوایی که ۴ رای الکترال دارد از زمان ایالت شدن در سال ۱۹۵۹ تنها دو بار به نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری رای داده است و به عنوان ایالتی دموکرات شناخته می‌شود.

وقفه در اعلام نتایج شمارش آرا
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۳:۲۷
 

رسانه های آمریکا بخصوص شبکه خبری فاکس نیوز که هوادار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا است به دنبال ادعای ساعاتی پیش وی مبنی بر پیروزی در انتخابات، اکنون از اعلام نتایج شمارش آرا آمریکا که تا پیش از این به سرعت آرای هر ایالتی را اعلام می کردند، خودداری کرده و در اعلام نتایج وقفه ایجاد شده است.

با وجودی که هنوز ارای نهایی در ایالت های جرجیا، کارولینای شمالی، ویسکانسین، پنسیلوانیا، نوادا و آلاسکا اعلام نشده است، بایدن با اعلام این مطلب که وی در مسیر پیروزی قرار دارد و ترامپ با این ادعا که وی دراین انتخابات برده است، اکنون اعلام نتایج شمارش آرا با تاخیر قابل ملاحظه ای در آمریکا مواجه شده است.

تام ولف فرماندار ایالت پنسیلوانیا در واکنش به ادعای ترامپ در حساب توئیتر خود نوشت که هنوز یک میلیون رای پستی در این ایالت شمارش نشده و به دموکراسی، انتخابات و آرای این ایالت یک حمله حزبی صورت گرفته است. وی در عین حال وعده داد که تمامی آرا شمرده خواهد شد.

بایدن در ویسکانسین جلو افتاد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۳:۱۴
 

بایدن با شمارش ۹۵درصد آرا در ویسکانسین جلو افتاد.

ویسکانسین از ایالت های سرنوشت ساز است و 10 رای الکترال دارد.

 

بایدن ۲۳۸ به ۲۱۳ در کسب الکتورال، پیشتاز است / ترامپ: رک بگویم؛ انتخابات را بردیم؛ خود را آماده جشن بزرگ می‌کنیم؛ ایالت‌هایی را بردیم که اصلا انتظارش را نداشتیم؛ دموکرات‌ها به دنبال سرقت انتخابات هستند، به آن‌ها اجازه این کار را نمی‌دهیم / بایدن: نتایج نهایی، فردا یا پس فردا اعلام می‌شود؛ در مسیر پیروزی قرار داریم / فرماندار پنسیلوانیا، ایالتی که ترامپ در آن مدعی پیروزی شد: یک میلیون رای پستی هنوز شمارش نشده

 
درخواست ستاد انتخاباتی ترامپ از هواداران او: کمک مالی کنید تا در صورت شکست، اقدامات حقوقی انجام دهیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۴۴
 

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا صبح امروز (چهارشنبه) با ارسال ایمیل به برخی طرفداران، خواستار جلب حمایت مالی این افراد برای آغاز اقدامات حقوقی در صورت شکست شد.

«پابلو خیمنس» (Pablo Ximénez de Sandoval) خبرنگار روزنامه ال پائیس اسپانیا و «برزو داراگاهی» خبرنگار نشریه انگلیسی ایندیپندنت، از دریافت کنندگان این ایمیل ها بوده اند.

در متن این نامه، هدف از این حمایت مالی و جمع آوری پول، آغاز مبارزه قانونی در صورت نتایج غیرقبول حاصل از انتخابات و شکست ترامپ عنوان شده است. همچنین در همین پیام، ترامپ، حزب چپ و رسانه های طرفدار آن که بارها لقب «اخبار جعلی» را به آن ها نسبت داده، به دستکاری در نتایج انتخابات متهم کرد.

در پیام دیگری که کمپین تبلیغاتی ترامپ به نام «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا با هدف جلب حمایت و کمک جمهوری خواهان برای آغاز اقدامات حقوقی ارسال کرده، هدف از این جلب حمایت مالی، تضمین صحت نتایج انتخابات عنوان شده است. در پیام ارسالی ضمن متهم کردن حزب دموکرات آمده است: آن ها ترجیح می‌دهند ملت را نابود کنند به جای اینکه چهار سال دیگر تحت رهبری باورنکردنیه رئیس‌جمهوری (ترامپ) باشند.

تابلوی نتایج مجلس نمایندگان و سنا
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۳۱
 

بر اساس گزارش فاکس‌نیوز دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان تاکنون در کرسی‌های مجلس سنا برابر هستند، اما دموکرات‌ها ۷کرسی بیشتر از جمهوری‌خوان در مجلس نمایندگان کسب کردند.

بایدن ۲۳۸ به ۲۱۳ در کسب الکتورال، پیشتاز است / ترامپ: رک بگویم؛ انتخابات را بردیم؛ خود را آماده جشن بزرگ می‌کنیم؛ ایالت‌هایی را بردیم که اصلا انتظارش را نداشتیم؛ دموکرات‌ها به دنبال سرقت انتخابات هستند، به آن‌ها اجازه این کار را نمی‌دهیم / بایدن: نتایج نهایی، فردا یا پس فردا اعلام می‌شود؛ در مسیر پیروزی قرار داریم / فرماندار پنسیلوانیا، ایالتی که ترامپ در آن مدعی پیروزی شد: یک میلیون رای پستی هنوز شمارش نشده

 
پیروزی پلوسی در کالیفرنیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۳۰
 

با شمارش بیش از ۶۹ درصد برگه‌های رأی، نانسی پلوسی رئیس کنونی مجلس آمریکا با کسب ۸۰ درصد آراء توانست بار دیگر به نمایندگی از حوزه ۱۲ ایالت کالیفرنیا (شهر سانفرانسیسکو) راهی مجلس نمایندگان آمریکا شود.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۵۷
 

فرماندار ایالت پنسیلوانیا: یک میلیون رای پستی هنوز شمارش نشده است

ترامپ در این ایالت مدعی پیروزی شده بود.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۴۴
 

بایدن ۲ رأی الکترال دیگر بدست آورد و آرای الکترال او به ۲۳۸ رأی رسید. ترامپ ایالت مین را از دست داد.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۲۵
 

وضعیت آرای الکترال بایدن و ترامپ تا این لحظه، طبق برآورد خبرگزاری آسوشیتدپرس

بایدن ۲۳۶
ترامپ ۲۱۳

روحانی: مهم بازگشت آمریکا به قانون است نه برنده انتخابات
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۲۰
 

حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت با اشاره به انتخابات آمریکا،گفت: برای ما مهم نیست در امریکا چه کسی انتخاب می شود،برای ما فرد و حزب مهم نیست، بلکه شیوه ای که لحاظ می شود مهم است.

وی تاکید کرد: آنچه برای ما مهم است، این است که امریکا به قانون و احترام به ملت ایران برگردد.

ترامپ: رک بگویم؛ انتخابات را بردیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۱۷
 

ترامپ گفت که (رقیب) حرف هایی میزند که نشان از باخت در انتخابات دارد و می گوید که می خواهند به دادگاه مراجعه کنند. این همان چیزی بود که من از روز اول گفتم. انتخابات تمام شد و این یک تقلب بود. ما جشن خواهیم گرفت . من رک بگویم که این انتخابات را بردیم و این یک روزبزرگی است.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۰۶
 

ترامپ: توقف شمارش آرا در برخی ایالت ها، تقلب است

ترامپ: نتیجه انتخابات اعجاب‌انگیز است؛ خود را آماده جشن بزرگ می‌کنیم / ایالت‌هایی را بردیم که اصلا انتظارش را نداشتیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۰۱
 

ترامپ:

نتیجه اعجاب‌انگیز است و ما خود را آماده جشن بزرگ می‌کنیم

ایالت‌هایی را بردیم که اصلا انتظارش را نداشتیم

گروهی سعی می‌کنند این پیروزی را کمرنگ نشان دهند اما در مقابل آنها می‌ایستیم

ما داشتیم می‌بردیم و داریم خودمان را آماده می‌کنیم.

موفقیت بزرگی داشتیم. ایالت‌هایی که اصلا فکر نمی‌کردیم، ببریم. فلوریدا یکی از آنهاست، اوهایو و تگزاس. روشن است که جورجیا را هم بردیم. آنها هرگز به گرد ما نمی‌رسند.

کارولینای شمالی را هم بردیم.

ما در پنسیلوانیا با اختلاف زیاد پیروز می‌شویم.

واکنش ستاد ترامپ به برچسب «گمراه کننده» روی توییت ترامپ
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۰۰
 

ستاد انتخاباتی ترامپ به اقدام توییتر برای زدن برچسب گمراه کننده روی توییت ترامپ واکنش نشان داده است. ترامپ در این توییت نوشته بود رقبایش در تلاش برای "سرقت" انتخابات هستند.

مدیر ارتباطات ترامپ گفته است سیلیکون ولی همچنان به مأموریت خود برای سانسور و به سکوت واداشتن رئیس جمهور ایالات متحده ادامه می دهد.

چه تعداد آرای الکترال در انتخابات ریاست جمهوری امریکا باقیمانده است؟
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۰:۰۶
 

چه تعداد آرای الکترال در انتخابات ریاست جمهوری امریکا باقیمانده است؟

103 رای الکترال و نتایج نهایی انتخابات در 9 ایالت آمریکا همچنان باقی مانده است.

این آرای الکترال به شرح زیر:

پنسیلوانیا: 20

میشیگان:16

مین:4

آلاسکا:3

ویسکانسین:10

جورجیا: 16

کارولاینای شمالی:15

آریزونا:11

نوادا:6

توییتر روی توییت ترامپ برچسب «گمراه کننده» زد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۳۸
 

شبکه توییتر بر روی توییت ترامپ پیام هشدار زد که این توییت حاوی اطلاعات گمراه کننده است.

ترامپ در توییت خود مدعی شده آنها می‌خواهند انتخابات را به سرقت ببرند و ما به آنها اجازه نخواهیم داد. او نوشته است "پس از بسته شدن رای گیری نمی توان رأی داد"

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۳۸
 

وضعیت آرای الکترال بایدن و ترامپ تا این لحظه، طبق برآورد خبرگزاری آسوشیتدپرس

بایدن ۲۲۳
ترامپ ۲۱۲

ترامپ: می‌خواهند انتخابات را به سرقت ببرند
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۳۲
 

ترامپ در توییت خود مدعی شده آنها می‌خواهند انتخابات را به سرقت ببرند و ما به آنها اجازه نخواهیم داد. او نوشته است "پس از بسته شدن رای گیری نمی توان رأی داد"

ترامپ سخنرانی می کند
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۲۱
 

ترامپ در توییتی از "پیروزی بزرگ" نوشته و گفته امشب سخنرانی خواهد کرد.

بایدن: نتایج نهایی، فردا یا پس فردا اعلام می شود / در مسیر پیروزی قرار داریم
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۱۷
 

جو بایدن:

ایمان داشته باشید، پیروز خواهیم شد
ما از وضعیتی که داریم خوشحالیم
در مسیر پیروزی قرار داریم
بخاطر رای بی سابقه آرای غیرحضوری باید صبر کنیم
حس خوبی داریم و از موقعیتمان راضی هستیم
در آریزونا می‌بریم و هنوز در جورجیا نباخته‌ایم
پلسینوانیا را هم خواهیم برد
مردم رییس‌جمهور را انتخاب خواهند کرد، نه من و نه ترامپ

جو بایدن وارد محوطه سخنرانی شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۱۴
 

براساس تصاویر تلویزیونی جو بایدن لحظاتی پیش در شهر ویلمینگتون به محل سخنرانی رسید و قرار است به زودی با هوادارنش صحبت کند.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۱۲
 

وضعیت آرای الکترال بایدن و ترامپ ( پس از پیروزی در فلوریدا) تا این لحظه، طبق برآورد خبرگزاری آسوشیتدپرس

بایدن ۲۲۳
ترامپ ۱۷۴

ترامپ در ۷ ایالت سرنوشت ساز جلوتر است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۰۵
 

ترامپ در ایالت‌های آیداهو، یوتا، وایومینگ، داکوتای شمالی، داکوتای جنوبی، نبراسکا، کانزاس، اوکلاهاما، میسوری، آرکانزاس، لوئیزیانا، می‌سی‌سی‌پی، آلاباما، تنسی، کارولینای جنوبی، کنتاکی، ایندیانا و ویرجینیای غربی پیروز شده است.

جو بایدن در ایالت‌های واشنگتن، اورگون، کالیفرنیا، کلرادو، نیومکزیکو، ایلینوی، ویرجینیا، مریلند، دلاور، نیوجرسی، نیویورک، کانکتیکات، رود آیلند، ماساچوست، نیوهمپشایر و ورمونت به پیروزی رسیده است.

در هفت ایالت بینابین که نقش سرنوشت‌سازی در تعیین رئیس‌جمهور دارند ترامپ پیشتاز است:
* در فلوریدا، ۹۸ درصد از آرا شمارش شده و ترامپ با ۵۱.۳ درصد آرا از جو بایدن با ۴۷.۸ درصد پیشتاز است.
* در ایالت جورجیا، بر اساس شمارش ۷۱ درصد آرا، ترامپ ۵۳.۸ درصد از آرا و جو بایدن ۴۵ درصد را به دست آورده است.
*در کارولینای شمالی، ۹۴ درصد آرا شمارش شده که بر اساس آن ترامپ حائز ۵۰.۱ درصد و جو بایدن حائز ۴۸.۷ درصد آرا شده است.
* در میشیگان بر اساس شمارش ۴۸ درصد آرا دونالد ترامپ توانسته ۵۴.۶ درصد آرا و جو بایدن ۴۳.۴ آرا را به دست آورده است.
* در اوهایو، شمارش ۹۴ درصد آرا حاکی است ترامپ ۵۳.۳ درصد آرا را به دست آورده و جو بایدن برنده ۴۵.۲ درصد از آرا شده است.
*در پنسیلوانیا ۵۱ درصد آرا شمارش شده که نشان می‌دهد دونالد ترامپ موفق به کسب ۵۶ درصد و جو بایدن موفق به کسب ۴۱.۶ درصد شده است.
*در ویسکانسین، ۶۷ درصد آرا شمارش شده است. دونالد ترامپ با کسب ۵۱.۷ در برابر ۴۶.۸ درصد در برابر بایدن پیشتاز است.
*در ایالت تگزاس، شمارش ۷۸ درصد آرا نشان می‌دهد ترامپ برنده ۵۲ درصد و بایدن برنده ۴۲.۶ درصد آرا شده است.

بایدن تا دقایقی دیگر درباره انتخابات بیانیه می‌دهد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۰۲
 

جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا تا دقایقی دیگر درباره انتخابات بیانیه می‌دهد.

بر اساس آخرین نتایج انتخابات، بایدن هم اکنون از ترامپ جلوتر است اما شمارش آرا نشان می دهد ترامپ در ایالت های کلیدی وضعیت بهتری دارد.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۰۱
 

جو بایدن در ایالت مینه سوتا که 10 رای الکترال دارد، پیروز شده است.

پیروزی ترامپ در فلوریدا و بایدن در نیویورک
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۰۴
 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و نامزد جمهوری خواه در ایالت فلوریدا که 29 رای الکترال دارد، پیروز شد.

«جو بایدن» نامزد دموکرات ها نیز در ایالت نیویور که 29 رای الکترال دارد به پیروزی رسیده است.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۰۱
 

ارزیابی ارون دیوید میلر مقام ارشد سابق آمریکا از روند نتایج انتخابات:

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۰۰
 

پیروزی بایدن در ایالت آریزونا

 شبکه «فاکس‌نیوز» گزارش داد بایدن در ایالت آریزونا به پیروزی رسیده که این پیشرفت بزرگی برای دموکرات‌ها در انتخابات است.
همچنین گزارش‌ها از پیروزی ترامپ در ایالت نیوهمپشایر حکایت دارد.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۷:۵۹
 

ترامپ با پیروزی در ایالت فلوریدا، تا کنون به ۱۱۸ رأی الکترال دست یافته است.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۷:۳۷
 

بایدن در ایالت‌های واشنگتن، اورگون و کالیفرنیا به پیروزی رسید و مجموع الکتورال هایش به ۲۰۹ رسید

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۷:۲۳
 

آخرین نتیجه شمارش آرا در ایالت‌های پنسیلوانیا و اوهایو

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۷:۰۴
 

 ترامپ برنده ایالت میزری شد و تعداد آرای الکترال وی به 108 رسید

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۶:۳۶
 

ترامپ در ایالت کانزاس جو بایدن را شکست داد و شش رای الکترال آن را به‌دست آورد به ۹۸ رای رسیده.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۶:۱۲
 

 بایدن در ایالت کلرادو با ۵۸درصد رای‌ها در برابر ۳۸درصد، بر ترامپ پیروز شد و به ۱۳۱رای الکترال شد.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۵:۵۱
 

فاکس‌نیوز: دموکرات‌ها اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را دوباره به دست آوردند.
 

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۵:۴۹
 

سیما لاجوردیان ، امریکایی ایرانی تبار از حزب دموکرات در انتخابات مجلس نمایندگان از ایالت تگزاس شکست خورد

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۵:۴۹
 

در ایالت حساس فلوریدا، تاکنون 93 درصد آرا شمارش شده و ترامپ با 51 درصد آرا در برابر 48 درصد از بایدن پیش است.

در اوهایو و تگزاس اما با شمارش شصت درصد آرا، بایدن همچنان با دو درصد اختلاف پیشتاز است

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۵:۳۸
 

ترامپ در ۴ ایالت دیگر پیروز شد

ترامپ در ایالت‌های نبراسکا، وایومینگ، داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی برنده شد. این ایالت‌ها روی هم رفته ۱۴ رأی الکترال دارند. تا اینجا بایدن ۱۱۹ رأی الکترال و ترامپ ۹۴ رأی الکترال دارد.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۵:۳۷
 

جو بایدن برنده انتخابات در ایالت نیویورک شد(29 رای الکترال)

مجموعه آرای الکتورال بایدن به  ۱۱۹ رسید

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۵:۲۳
 

تاکنون، دونالد ترامپ در اوکلاهاما، ایندیانا، آرکانزاس، می‌سی‌سی‌پی، آلاباما، تنسی، کنتاکی، ویرجینای غربی و کارولینای جنوبی برنده شده و ۷۲ رای الکترال به‌دست آورده.

جو بایدن، در ایلینوی، ویرجینیا، مریلند، نیوجرسی، رود آیلند، دلاور، کانکتیکات، ماساچوست و ورمونت برنده شده و ۸۵رای الکترال به‌دست آورده.
 

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۵:۱۹
 

آسوشیتدپرس می گوید بایدن تاکنون موفق به کسب ۸۵ الکتورال در مقابل ترامپ با  ۶۱ الکتورال شده است

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۵:۱۴
 

نتیجه شمارش ۳۵ درصد آرای تگزاس:
بایدن ۵۲ درصد
ترامپ ۴۶ درصد
04:59 AM
نتیجه شمارش ۶۰ درصد آرای کارولینای شمالی:
بایدن ۵۴ درصد
ترامپ ۴۴ درصد
04:51 AM
نتیجه شمارش ۴۵ درصد آرای کارولینای شمالی:
بایدن ۵۶ درصد
ترامپ ۴۲ درصد
04:50 AM
نتیجه شمارش ۱۶ درصد آرای جورجیا:
ترامپ ۵۵ درصد
بایدن ۴۳ درصد
04:47 AM
دونالد ترامپ همانطور که پیش‌بینی می‌شد در ایالت می سی سی پی پیروز شد.
04:46 AM
نتیجه شمارش ۳۴ درصد آرای ایالت کلیدی اوهایو:
بایدن ۵۶ درصد
ترامپ ۴۱ درصد
04:44 AM
نتیجه شمارش ۸۶ درصد آرای فلوریدا:
ترامپ ۴۹.۸ درصد
بایدن ۴۹.۱ درصد
04:41 AM
نتیجه شمارش ۱۱ درصد آرای جورجیا:
ترامپ ۵۱ درصد
بایدن ۴۷ درصد

ترامپ پس از پایان رای‌گیری در دو ایالت شرقی: وضعیت ما در سراسر کشور خیلی خوب است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۳:۲۳
 

ترامپ پس از پایان رای‌گیری در برخی ایالت‌های شرقی در توئیتی از خوشحالی خود خبر داد. دونالد ترامپ در توئیتی نوشت: وضعیت ما در سراسر کشور خیلی خوبه، از شما سپاسگزارم.

پایان مهلت رأی‌گیری در ۲ ایالت شرقی آمریکا / پیشتازی ترامپ در ایالت‌ ایندیانا و بایدن در ایالت کنتاکی
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۲:۳۸
 

با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بسته شدن تدریجی مراکز رای گیری در ایالات مختلف، نتایج این ماراتن انتخاباتی که از مدت‌ها پیش به صورت زودهنگام آغاز شده، آشکار می‌شود. ایندیانا و کنتاکی اولین ایالاتی هستند که دقایقی پیش به وقت آمریکا (ساعت ۱۸ سه‌شنبه) کار رای گیری را به پایان بردند.

منابع آمریکایی گزارش دادند که با شمارش بخشی از آرای ایالت ایندیانا، دونالد ترامپ در این ایالت با نتیجه 73.4 درصد به 25 درصد از رقیب خود جو بایدن جلو است.

منابع آمریکایی همچنین اعلام کردند که در ایالت کنتاکی نیز بیش از 6 درصد آرا شمارش شده که 59 درصد آرا متعلق به بایدن بوده است.

همزمان با انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا؛ تظاهرات ضدترامپ مقابل کاخ سفید
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۲:۲۲
 

همزمان با برگزار پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جمعی ازمخالفان دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان و رئیس جمهوری کنونی این کشور درمقابل کاخ سفید دست به تظاهرات زدند. تجمع کنندگان ضمن حمل پلاکاردهایی با مضمون مخالفت با دونالد ترامپ، علیه او شعار دادند. معترضان همچنین یکی از خیابان های نزدیک کاخ سفید را برای مدتی مسدود کردند.

ستاد بایدن: بدون پیروزی در فلوریدا یا پنسیلوانیا هم ما برنده ایم
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۲:۰۶
 

کمپین بایدن تاکید دارند که برای پیروزی در انتخابات نیازی به آرای ایالت فلوریدا و پنسیلوانیا ندارند. فاکس نیوز نوشت: کمپین بایدن می گوید بدون پیروزی در فلوریدا یا پنسیلوانیا نیز می تواند برنده انتخابات باشد

ترامپ دموکرات‌ها را به ایجاد آشوب متهم کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۱:۴۴
 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی در روز بر‌گزاری انتخابات ریاست‌جمهوری کشورش گفت آشوب احتمالی بعد از پیروزی وی در انتخابات در شهر‌های تحت هدایت دموکرات‌ها رخ خواهد داد.

به نوشته وبگاه خبری «نیوزمکس»، ترامپ در خصوص گفت: «این [آشوب] در شهر‌های شیکاگو، نیویورک، پورتلند، اُکلند و جا‌های دیگر [مانند] بالتیمور و به دلیل رهبری ضعیف رخ خواهد داد.»

وی افزود: «طرفداران من قوی هستند اما دوست ندارند این کار را انجام دهند، آنها به کشورمان افتخار می‌کنند و نمی‌خواهند به کشورمان آسیب بزنند.»

رای فرماندار جمهوری خواه ایالت ورمونت به بایدن
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۱:۲۴
 

فیل اسکات، فرماندار جمهوری خواه ایالت ورمونت، بعد از ظهر روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که وی به جو بایدن نامزد حزب دموکرات رای داده است. اسکات، تنها فرماندار جمهوری خواه است که به صورت علنی از کاندیدای حزب رقیب اعلام حمایت کرده است. او گفت: "کشورم برای من اولویت بالاتری نسبت به حزبم دارد"

پلوسی: بایدن رییس جمهور آمریکا می شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۱:۱۵
 

رییس مجلس نمایندگان آمریکااظهار اطمینان داد که بایدن نامزد دموکرات‌ها در تاریخ ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) به عنوان رییس جمهوری آمریکا منصوب خواهد شد.  پلوسی در ادامه، اما از طرفداران خواست تا صبر پیشه کنند تا تمام آرای شمرده شوند.  وی خطاب به هواداران نامزد دموکرات‌ها گفت: اعتماد به نفس داشته باشید، آرام و صبور باشید، زیرا ما آماده هستیم. اما تا زمانی که همه در سراسر کشور فرصت رأی دادن را نداشته باشند جشن نگیرید. ما نمی‌خواهیم مانع هرگونه رأی گیری شویم، زیرا مردم فکر می‌کنند انتخابات به پایان رسیده است.  

تحقیق اف‌بی‌آی درباره تماس‌های مشکوک انتخاباتی
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۱:۱۲
 

همزمان با برگزاری پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز سه‌شنبه سوم نوامبر، پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) ضمن مطرح کردن ادعای تماس‌های تلفنی که مردم را به ماندن در خانه در روز انتخاب دعوت می‌کند، اعلام کرد که در حال بررسی این مسئله است. گوینده این تماس های تلفنی زنی است که می گوید: «سلام. این فقط یک تماس آزمایشی است. وقت ماندن در خانه است. در خانه بمانید تا در امان باشید.» رویترز اضافه می کند که تماس های ناشناس تلفنی مبنی بر تشویق مردم به ماندن در خانه، در تعدادی از ایالت هایی همچون فلوریدا و آیووا که در انتخابات نقش مهمی ایفا می کنند، نیز گزارش شده است.

تازه‌ترین نظرسنجی: بایدن تاکنون به اندازه کل آراء کلینتون در سال ۲۰۱۶، رای کسب کرده
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۰:۴۶
 

ایندیپندنت نوشت: بنابر نظرسنجی ها بایدن تا حالا به اندازه کل آراء کلینتون در سال 2016، رای کسب کرده است.

بایدن در آراء زود هنگام از رقیب خود پیش افتاده است. هیلاری کلینتون نامزد نامزد دموکرات ها در سال 2016 در مجموع 65.8 میلیون رأی کسب کرد و این در حالی است که بر اساس نظرسنجی ها تا قبل از روز انتخابات، بایدن 64.7 میلیون رأی به دست آورده است.

هنوز چند ساعت تا بسته شدن شعب اخذ رای باقی مانده است، اما در حال حاضر اوضاع برای بایدن مثبت به نظر می رسد.

احتمال پیروزی دموکرات ها در تگزاس
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۰:۲۰
 

سایت خبری El Paso Matters نوشت: یک مقام حزب دموکرات تگزاس می گوید این حزب معتقد است اگر مشارکت در شهر الپاسو 60٪ افزایش یابد، دموکرات ها در ایالت تگزاس پیروز خواهند شد.

برای چنین افزایشی، مشارکت حدود 70،000 رای دهنده در روز انتخابات مورد نیاز است . تا ساعت 10 صبح 11000 شهروند ال پاسویی رأی داده بوند.

نگرانی معاون بایدن از احتمال آشوب‌های خیابانی / هریس: از تمامیت دموکراسی و انتقال صلح آمیز قدرت دفاع خواهیم کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۰:۱۶
 

«کامالا هریس» معاون جو بایدن نامزد دموکراتها در پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به احتمال آشوب های خیابانی بعد از اعلام نتایج انتخابات هشدار داد و گفت: از تمامیت دموکراسی و انتقال صلح آمیز قدرت دفاع خواهیم کرد.

هریس روز سه شنبه و همزمان با برگزاری انتخابات، در فرودگاه دیترویت در جمع خبرنگاران افزود: به مردم آمریکا ایمان داشته باشید من کاملاً اعتقاد دارم که ما - به هر کسی که رای بدهیم - از تمامیت دموکراسی و انتقال صلح آمیز قدرت دفاع خواهیم کرد.

فرماندار اوهایو:‌ ترامپ احتمالا بتواند در این ایالت بر بایدن غلبه کند / فکر می کنم او حتی بتواند آرای بیشتری نسبت به دوره قبل بدست بیاورد
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۳:۴۳
 

همزمان با برگزاری پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که از صبح امروز (سه شنبه سوم نوامبر) به وقت محلی آغاز شده، فرماندار ایالت اوهایو پیش‌بینی کرد که ترامپ احتمالا بتواند به زحمت در این ایالت بر بایدن غلبه کند. دی واین افزود: فکر می کنم که ترامپ در مناطق حومه و روستایی اوهایو بهتر عمل خواهد کرد. فرماندار اوهایو تصریح کرد: فکر می کنم ترامپ حتی بتواند آرای بیشتری نسبت به دوره قبل بدست بیاورد.

بایدن: در این انتخابات ریاست‌جمهوری برنده می‌شوم / تا الان بیش از ۱۱۰ میلیون نفر رأی داده‌اند و به بالای ۱۵۰ میلیون نفر می رسد / بخش اعظم رأی‌دهندگان را زنان تشکیل می‌دهند
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۳:۴۰
 

 جو بایدن در جمع هوادارانش در شهر فیلادلفیا گفت: به شما قول می‌دهم در این انتخابات ریاست‌جمهوری برنده می‌شویم. من هر گاه اشتباهی بکنم به آن اذعان خواهم کرد.

وی گفت: تعداد رأی‌دهندگان در این انتخابات بیشتر از هر زمان دیگر در تاریخ آمریکا خواهد بود.

این نامزد دموکرات گفت: تا الان بیش از ۱۱۰ میلیون نفر رأی داده‌اند و انتظار می‌رود این رقم به بالای ۱۵۰ میلیون نفر برسد. مشارکت شهروندان بین ۱۸ تا ۳۰ سال بسیار بالا بوده و بخش اعظم رأی‌دهندگان را زنان تشکیل می‌دهند.

تمدید ساعات رأی گیری در ایالت کارولینای شمالی
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۳:۱۵
 

ان بی سی نیوز گزارش داد: کارولینای شمالی ساعات رأی گیری را در برخی شعب اخذ رای تمدید کرد. این ایالت هیچ نتیجه‌ای از انتخابات را تا ساعت ۸:۱۵ بعد از ظهر به وقت محلی منتشر نخواهد کرد.

تماس‌های رباتی با شهروندان ایالت میشیگان برای به تعویق انداختن حضور آنها در انتخابات
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۳:۰۰
 

مقامات ایالت میشیگان آمریکا اعلام کردند اخیراً افراد ناشناس با استفاده از ربات با تعدادی از شهروندان این ایالت تماس گرفته و به آنها گفته‌اند که در صورت شلوغ بودن مراکز رأی‌گیری در روز انتخابات می‌توانند با یک روز تأخیر در انتخابات شرکت کنند! وی از شهروندان خواست که این تماس‌ها را نادیده بگیرند و در صورت تمایل به شرکت در انتخابات، در وقت تعیین‌شده در مراکز رأی‌گیری حضور یابند.

ستاد انتخاباتی بایدن: می‌توانیم بدون برنده شدن در برخی ایالت‌های کلیدی پیروز شویم
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۲:۴۰
 

«جان او مالی دیلون» از مقام‌های ستاد انتخاباتی جو بایدن به خبرنگاران گفت نامزد حزب دموکرات مسیرهای متعددی برای کسب ۲۷۰ آرای الکترال لازم و پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دارد.

او گفت بایدن بدون پیروز شدن در ایالت‌های خاکستری فلوریدا یا پنسیلوانیا هم می‌تواند در انتخابات پیروز شود. (فلوریدا و پنسیلوانیا در انتخابات سال ۲۰۱۶ به دونالد ترامپ رأی دادند. )

دیلون تصریح کرد ترامپ مسیر سخت‌تری برای غلبه بر برتری بایدن از لحاظ کسب آرای الکترال در ایالت‌ها پیش رو دارد.

ادعای یک سایت نظرسنجی: احتمالاً بایدن برتری خود را در چند ایالت از دست داده / نامزد دموکرات کماکان در کشور پیشتاز است
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۲:۲۴
 

ایندیپندنت نوشت: وبسایت RealClearPolitics که نظرسنجی ها را گردآوری و تحلیل می کند ادعا کرد احتمالاً بایدن برتری خود در آیووا، جورجیا، کارولینای شمالی و اوهایو را از دست داده است.

بر اساس میانگین نظرسنجی منتشر شده توسط RealClearPolitics ، برتری جو بایدن در چهار حالت اصلی چرخش از بین رفته است.

این سایت ادعا کرد ، در آیووا ، جورجیا ، کارولینای شمالی و اوهایو ، دونالد ترامپ پیشتاز است ولی بایدن همچنان 7/7 درصد در کشور برتری دارد و در ایالت های آریزونا و فلوریدا 0/09 درصد و در پنسیلوانیا 1.2 درصد از رقیب خود پیش است.

ترامپ: نباید اعلام نتیجه انتخابات برای چند روز به تأخیر بیفتد / باخت برایم سخت است / امروز پیروزی بزرگی در تگزاس بدست خواهم آورد / در مقابله با ویروس کرونا دستاوردهای زیادی بدست آوردم
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۲:۰۷
 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه مدعی شد که پیروزی وی در انتخابات باعث وحدت آمریکا خواهد شد.

وی که در مقر ستاد انتخاباتی خود در شهر آرلینتون در ایالت ویرجینیا صحبت می‌کرد، افزود: «در مقابله با ویروس کرونا دستاوردهای زیادی بدست آوردیم و درمان‌هایی برای این ویروس وجود خواهد داشت.»

ترامپ پیش‌بینی کرد که امروز پیروزی بزرگی در تگزاس بدست خواهد آورد اما تاکید کرد که نتایج انتخابات در پنسیلوانیا و فلوریدا بسیار با اهمیت است.

ارزیابی ستاد بایدن از ۱۰۰ میلیون رای اول: در ایالات رقابتی با هشت درصد اختلاف پیشتازیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۲:۰۲
 

آکسیوس نوشت: کارزار انتخاباتی جو بایدن گفت پس از تجزیه و تحلیل نزدیک به 100 میلیون برگ رأی زودهنگام، بر این باورند که بایدن در "ایالت های میدان نبرد" حداقل با هشت درصد اختلاف پیشتاز رقابت است.

دستور قاضی فدرال به اداره پست: آراء پستی را سریعا تحویل دهید
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۱:۵۳
 

نشریه هیل نوشت: قاضی فدرال به اداره پست ایالات متحده دستور داد آراء پستی را سریعا تحویل دهند چرا که ضرب الاجل پذیرش این آراء نزدیک است

سی‌ان‌ان: احتمال عدم شمارش برخی آرای پستی به دلیل افت عملکرد اداره پست
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۱:۱۸
 

شبکه خبری سی‌ان‌ان به استناد اسناد جدید گزارش داده عملکرد اداره پست آمریکا در انتقال به موقع آرای پستی به مراکز انتخاباتی برای پنجمین روز متوالی کاهش یافته است.

قوانین پنج ایالت (میشیگان، ویسکانسین، جورجیا، نیوهمپشایر و مین) اجازه شمارش آرایی که بعد از روز انتخابات (سوم نوامبر) به مراکز انتخاباتی می‌رسند را نمی‌دهد.

سی‌ان‌ان می‌گوید افت عملکرد اداره پست در انتقال آرای پستی ممکن است موجب شود برخی از آرای پستی به موقع به دفاتر انتخاباتی نرسند و در نتیجه شمارش نشوند.

معاون فرماندار ایالت پنسیلوانیا: شمارش آرا هرگز در روز انتخابات به پایان نمی رسد
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۱:۱۵
 

کتی بوکوار، معاون فرماندار ایالت پنسیلوانیا به رای دهندگان یادآوری کرد که "شمارش آرا هرگز در روز انتخابات به پایان نمی رسد"وی افزود: اگر ما شمارش آرا را در روز انتخابات متوقف کنیم، همه مردان و زنانی را که به کشور ما خدمت می کنند، کلیه رای دهندگان نظامی و غیرنظامی خارج از کشور که آراء آنها طبق قانون باید تا هفت روز پس از انتخابات پذیرفته شود، از حق رای دادن محروم کرده ایم

سندرز: این انتخابات، تقابل دموکراسی و استبداد است و دموکراسی باید پیروز شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۱:۰۸
 

«برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت در پیامی در توئیتر نوشت: این فقط انتخاب بین ترامپ و بایدن نیست. این انتخابات، تقابل دموکراسی و استبداد است و دموکراسی باید پیروز شود. وی در ادامه نوشت: اولین راه برای این کار مشارکت بالا در انتخابات و شکست دادن ترامپ، خطرناک ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا است.

ژنرال مارک میلی در نشست خصوصی: نقش ارتش غیرسیاسی است و در انتخابات دخالت نخواهد کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۰:۵۲
 

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک نشست غیررسانه‌ای و خصوصی با ژنرال‌های ارشد و مجریان تلویزیونی حاضر شده تا به آنها اطمینان دهد، که نقش ارتش غیرسیاسی است و در انتخابات دخالت نخواهد کرد. ژنرال مارک میلی تلاش کرده تا این تصور را از بین ببرد که ارتش در صورت وقوع مناقشه انتخاباتی نقش قضاوتی خواهد داشت و یا تصمیم به برکناری رئیس جمهور از کاخ سفید خواهد گرفت.

بر اساس وب سایت «اکسیوس» مارک میلی در این نشست که به صورت ویدیویی برگزار شده، به حاضران گفته است، ارتش به هیچ عنوان هیچ نقشی در انتقال مسالمت آمیز قدرت نخواهد داشت.

وُکس: دموکرات ها بیشتر از طریق پست و جمهوری خواهان حضوری رای می دهند
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۰:۴۴
 

وُکس نوشت: دموکرات ها بیشتر از طریق پست رای می دهند و جمهوری خواهان بیشتر حضوری رأی می دهند.

اینکه چه کسی امشب در ایالت های اصلی پیشرو خواهد بود، به این بستگی دارد که چه تعداد از آراء پستی و حضوری شمارش شوند

مبتلایان به کرونا هم می‌توانند در انتخابات آمریکا شرکت کنند
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۰:۴۳
 

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا اعلام کرده کسانی که کرونا مثبت هستند هم می‌توانند پای صندوق‌های رای حاضر شوند، به شرط آن که تمام موارد لازم را رعایت کنند.

نوشته بایدن روی دیوار منزلش در دوران کودکی
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۰:۳۵
 

جو بایدن با حضور در خانه محل زندگی‌اش در دوران کودکی در شهر «اسکرانتون» ایالت پنسیلوانیا روی دیوار یکی از اتاق‌هایش نوشته‌ای را نوشت و امضا کرد. بایدن روی دیوار نوشته است: «از این خانه به کاخ سفید به لطف خداوند. جو بایدن ۱۱-۳-۲۰۲۰»

رای وکیل سابق ترامپ به بایدن
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۰:۱۶
 

نشریه هیل نوشت:‌ مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ گفت به بایدن رأی داده است

ترامپ: ما احساس خیلی خوبی داریم / ما تجمعاتی داریم که قبلاً هیچ کس تاکنون نداشته
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۰:۰۸
 

به گزارش نشریه هیل؛‌ ترامپ گفت: "ما احساس خیلی خوبی داریم. ما تجمعاتی داریم که قبلاً هیچ کس تاکنون نداشته است. من فکر می کنم که این به رای زیادی تبدیل می شود. خیلی زود خواهیم دید. "

ملانیا ترامپ تک و تنها و بدون ماسک در فلوریدا رای داد!
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۹:۵۴
 

تصویر بانوی اول، ملانیا ترامپ که شخصاً در پالم بیچ، فلوریدا رای می‌دهد، بسیار پر بیننده شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از گاردین، ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ شخصاً و تنها در ایالت فلوریدا رای داد. این در حالی است که خود ترامپ چند روز پیش رای خود را به صورت زودهنگام در صندوق انداخت و هم‌اکنون در کاخ سفید در واشنگتن حضور دارد.

الجزیره نوشت: ملانیا ترامپ بدون ماسک زدن در فلوریدا رای خود را به صندوق انداخت. او در پاسخ به این سوال خبرنگاران که چرا هفته گذشته همراه با همسرش رای نداده است، گفت می خواستم امروز رای بدهم.

 
پیشتازی بایدن در ۶ ایالت تعیین‌کننده
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۹:۵۰
 

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی جو بایدن در شش ایالت تعیین‌کننده که ترامپ هدف قرار داده بود با اختلاف اندکی نسبت به ترامپ اکثریت آرا را در اختیار دارد. آریزونا،فلوریدا، میشیگان، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین این شش ایالت هستند

شمارش آراء در فیلادلفیا آمریکا آغاز شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۹:۴۵
 

خبرگزاری الجزیره گزارش داد: شمارش آرای پُستی در شهر فیلادلفیا واقع در ایالت پنسیلوانیا در آمریکا هم اکنون آغاز شده است.

بایدن: هدفم بازگرداندن "نجابت" به کاخ سفید است
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۹:۱۸
 

بایدن در زادگاهش اسکرانتون، پنسیلوانیا، یکی از ایالت‌هایی که رمز پیروزی در انتخابات امسال است، در یک رویداد کوچک صحبت کرد و از "بازگرداندن نجابت به کاخ سفید" صحبت کرد. او قبل از عزیمت به پنسیلوانیا درباره‌ احساسش درباره انتخابات، شصت دستش را به نشانه موفقیت نشان داد و گفت: "خوب!" وی پس از آن راهی پنسیلوانیا زادگاهش شد و در جمع حامیانش با بلندگوی دستی گفت: هدفش بازگرداندن "نجابت" به کاخ سفید است.

اکونومیست: چرا بایدن باید پیروز شود؟ / او انسان نیکی است که مدنیت و ثبات را به کاخ سفید بازمی‌گرداند
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۹:۰۲
 

نشریه اقتصادی اکونومیست در مقاله‌ای با عنوان "چرا باید باید پیروز شود؟" ، پیروزی نامزد دموکرات‌ها را لازمه بازگشت قانون و ثبات به کاخ سفید بعد از افتضاح های دوره چهار ساله ترامپ دانست. نویسنده نشریه اکونومیست با اشاره به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات دور پیش نوشت: کشوری که دونالد ترامپ را در سال ۲۰۱۶ برگزید ناراضی و دودسته بود. ترامپ اکنون به دنبال پیروزی دوباره در کشوری است که ناراضی‌تر و متفرق‌تر شده است.

جو بایدن داروی معجزه‌آسایی برای درد آمریکایی‌ها نیست اما انسان نیکی است که مدنیت و ثبات را به کاخ سفید بازمی‌گرداند. او آماده است تا کار دشوار و طولانی متحد ساختن کشور چند پاره را آغاز کند.

بزرگترین شرط بندی سیاسی تاریخ: ۵ میلیون دلار روی ترامپ
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۸:۵۵
 

دیلی میل گزارش داده که یک تاجر و بانکدار سابق بریتانیایی بزرگترین شرط بندی تاریخ رقابت های سیاسی را روی برنده شدن دونالد ترامپ در انتخابات سراسری این دوره‌ی آمریکا انجام داده است. گفته می‌شود این تاجر بریتانیایی که نامش فاش نشده بعد از صحبت با برخی از اعضای کمپین ترامپ رقم ۵ میلیون دلار، معادل ۳.۹ میلیون پوند روی پیروزی ترامپ شرط بندی کرده است

مشاور امنیت ملی موقت آمریکا: نشانه‌ای دال بر دخالت بازیگران خارجی در انتخابات وجود ندارد
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۸:۵۰
 

«چد وولف»، مشاور امنیت ملی موقت آمریکا گفت که «نشانه‌ای» دال بر این وجود ندارد که بازیگران خارجی توانسته باشند در انتخابات ۲۰۲۰ مداخله کنند. وی در جمع خبرنگاران گفت که مقام‌های رسمی همچنان برای مداخله در انتخابات «در آماده‌باش» قرار دارند.

وکیل ترامپ: دموکرات‌ها بایدن را عزل می‌کنند / آنها می‌توانند ۱۰ روانپزشک را وادار کنند که بگویند او زوال عقل دارد
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۸:۴۱
 

«رودی جولیانی»، وکیل شخصی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «راشا تودی» درباره «جو بایدن»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده و برخی مسائل مرتبط با این انتخابات صحبت کرد. جولیانی در این مصاحبه گفت در صورتی که بایدن پیروز این انتخابات شود حزب دموکرات ممکن است او را از منصب ریاست‌جمهوری عزل کند.

وی گفت: «حزب دموکرات برای جو بایدن برنامه‌هایی دارد و هیچ شکی در این نیست. دو مسئله مهم وجود دارد، آنها می‌توانند او را هر زمان که بخواهند از این منصب (ریاست‌جمهوری) اخراج کنند. آنها می‌توانند ۱۰ روانپزشک را وادار کنند که بگویند او زوال عقل دارد.»

زمان اعلام نتایج انتخابات در ایالت های مختلف / آکسیوس: در شب انتخابات یا روز بعد ممکن است نتایج اعلام شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۸:۳۳
 

آکسیوس نوشت: مسئولان انتخابات در جورجیا و کارولینای شمالی ابراز اطمینان کردند که می توانند در شب انتخابات یا روز بعد نتایج واضح (اما غیرنهایی) انتخابات را اعلام کنند.

ایالت های آریزونا، فلوریدا و تگزاس از ارائه جدول زمانی تخمینی برای اعلام نتایج خودداری کردند، زیرا انتخابات در هریک از شهرستان های این ایالت ها متفاوت است و زمان دریافت آراء پستی دیررس مشخص نیست. البته هر سه ایالت شمارش آراء پستی دریافت شده را آغاز کرده اند.

میشیگان و پنسیلوانیا ممکن است حداقل تا جمعه نتایج انتخابات را اعلام نکنند. 

ترامپ: پس از مناظره دوم به پیشرفت بزرگی دست یافتم / نتایج ما در فلوریدا خوب است
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۸:۲۵
 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت نتایج ما در فلوریدا خوب است و از حمایت آمریکایی‌های آفریقایی تبار و لاتین تبار برخوردارم. وی در ادامه افزود:‌ در سه هفته اخیر به پیشرفت بزرگی به ویژه پس از مناظره دوم دست یافتیم.

رکوردی دیگر در رای گیری؛ پیشی گرفتن آرای چهار ایالت از آرای کل سال ۲۰۱۶
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۸:۲۴
 

نشریه هیل نوشت: حداقل در چهار ایالت تعداد آراء اخذ شده قبل از روز انتخابات از میزان کل مشارکت در سال ۲۰۱۶ بیشتر بوده است.

بایدن: امروز می‌توانیم آمریکا را پس بگیریم
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۸:۱۷
 

«جو بایدن» نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری با تشویق مردم آمریکا به رای دادن گفت که با هم می‌توان بر بحران‌های کنونی آمریکا فائق آمد. وی در پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «ما می‌توانیم بر این بحران‌ها فائق آییم. امروز می‌توانیم کشورمان را پس بگیریم. ما می‌توانیم در نبرد برای روح ملت پیروز شویم. همه اینها امروز آغاز می‌شود. بیایید این کار را با هم انجام دهیم.»

هشدار دادستان‌های کل سابق آمریکا نسبت به نپذیرفتن نتیجه انتخابات
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۸:۱۲
 

دو دادستان کل پیشین آمریکا نسبت به نپذیرفتن نتیجه انتخابات هشدار دادند.

در یادداشت مشترک این دو نفر برای روزنامه واشنگتن پست نوشته شده: "در حالی که متمم اول قانون اساسی آمریکا حق مردم برای داشتن دیدگاه‌های مختلف را به رسمیت می‌شناسد، اما به آن‌ها اجازه نمی‌دهد که در صورت نرسیدن به اهداف سیاسی خود، آرامش سایر شهروندان را سلب کنند.... هیچ‌کدام از رهبران سیاسی نباید کاری انجام دهند که منجر به بروز خشونت شود."

انتخاب ۳۵ سناتور، ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان و ۱۱ فرماندار هم زمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۸:۰۹
 

تایم نوشت: آمریکایی‌ها امروز فقط رئیس جمهور بعدی را انتخاب نمی‌کنند بلکه ۳۵ سناتور، ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان، ۱۱ فرماندار و تعداد بیشماری از مقامات محلی را نیز بر می‌گزینند.

دعا با همسر و نوه‌ها / جو بایدن صبح روز انتخابات را با رفتن به کلیسا آغاز کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۸:۰۴
 

جوزف بایدن و همسرش جیل همراه دو نوه خود اندکی پس از ساعت هفت صبح روز سه‌شنبه سوم نوامبر به کلیسای خانوادگی سنت جوزف در ویلمینگتن ایالت دلاور رفتند.

 خبرنگارانی که از صبح زود منتظر بیرون آمدن نامزد دموکرات از خانه بودند، بایدن و جیل را کنار فینگن و ناتالی هنگام ورود به کلیسا دیدند. قرار است او در آخرین تلاش برای ترغیب رای‌دهنده‌های مردد به شهرهای اسکرانتن و فیلادلفیا در ایالت کلیدی و سرنوشت‌ساز پنسیلوانیا برود و بعد دوباره به خانه بازگردد.

 
 
دموکرات‌ها در صورت پیروزی ترامپ بار دیگر او را استیضاح خواهند کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۷:۳۸
 

یکی از فعالان دموکراتیک به «بیزینس اینسایدر» گفت در صورت پیروزی ترامپ، دموکرات‌ها یک استیضاح دیگر را در نظر خواهند گرفت.

اما اگر جمهوریخواهان برتری خود را در سنا حفظ کنند به احتمال قریب به یقین از او در مقابل استیضاح محافظت خواهند کرد.

آکسیوس: اگر بایدن از طرف رسانه ها به عنوان برنده اعلام شود، او برخلاف ال گور عقب نخواهد نشست / او بلافاصله شروع به تشکیل دولت خود خواهد کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۷:۲۷
 

آکسیوس نوشت: مشاوران بایدن می گویند اگر سازمان های خبری بایدن را به عنوان رئیس جمهور منتخب اعلام کنند، وی تصمیم دارد خود را به عنوان رهبر جدید به مردم معرفی نماید، حتی اگر ترامپ نتیجه انتخابات را به دادگاه بکشاند.

مشاوران بایدن از انتخابات سال 2000 عبرت لازم را گرفته اند، در آن سال وقتی که جورج دبلیو بوش خود را پیروز آن انتخابات مناقشه برانگیز اعلام کرد، ال گور عقب نشست و این سبب شد دموکرات ها در حالت دفاعی قرار بگیرند در حالی که بوش مانند برنده عمل می کرد.

بنابراین اگر بایدن از طرف رسانه ها به عنوان برنده اعلام شود، او شروع به تشکیل دولت خود می کند و مانند یک رییس جمهور عمل خواهد کرد.

ترامپ: با دست کم ۳۰۶ رای الکترال پیروز می شوم / هر زمان از پیروزی خود مطمئن شدم، آن را اعلام می‌کنم
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۷:۲۲
 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت که هر زمان از پیروزی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری مطمئن بود آن را اعلام خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که در چه برهه‌‌ای ممکن است اعلام پیروزی کند گفت: «زمانی که پیروزی از راه برسد، چنین خواهم کرد.»

ترامپ گفت: «اما تنها زمانی دست به این کار خواهم زد که از پیروزی مطمئن باشم. منظورم این است که دلیلی برای بازی کردن وجود ندارد. به نظرم شانس خوبی برای پیروزی قاطع وجود دارد.»

وی همچنین گفت که در انتخابات جاری دستکم ۳۰۶ رای الکترال به دست خواهد آورد.

بایدن 10.9 درصد جلوتر است
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۷:۱۸
 

لس آنجلس تایمز نوشت: بر اساس نظرسنجی USC Daybreak، که به صورت روزانه آپدیت می شود، جو بایدن با 10.9 درصد پیشتاز رقابت است.

بایدن 165 میلیون دلار بیش از ترامپ خرج کرده
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۷:۱۷
 

خبرنگار بی بی سی نوشت: از امروز صبح تا به حال، کمپین های تبلیغاتی جو بایدن و دونالد ترامپ به طور مشترک یک میلیارد دلار برای انتخابات هزینه کرده اند

بایدن 165 میلیون دلار بیش از ترامپ خرج کرده است.

«امریکا، لطفا»
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۶:۴۷
 

هزاران کاربر توییتر در سراسر جهان با عبارت «امریکا، لطفا» از مردم آمریکا می‌خواهند که در رای گیری سراسری برای انتخاب رییس جمهور این کشور شرکت کنند.

مورخی که از سال 1984 نتیجه همه انتخابات ها را به درستی پیش بینی کرده: ترامپ بازنده است
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۶:۳۰
 

هاآرتص نوشت: ترامپ یا بایدن؟ مورخی که از سال 1984 نتیجه همه انتخابات ها را به درستی پیش بینی کرده، می گوید ترامپ بازنده این انتخابات است.

به گزارش «انتخاب»، هاآرتص ادامه داده است:  آلن لیچمن استاد دانشگاه و محقق حوزه تاریخ سیاسی که مدل پیش بینی انتخابات وی از سال 1984 به طور صحیح هر انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را پیش بینی کرده است، به فاکس نیوز گفت بر اساس مدل او، ترامپ تا چند ماه پیش شانس بیشتری برای پیروزی داشت اما همه گیری کرونا و نا آرامی های اخیر نتیجه را تغییر داد.

وی افزود: "پیش بینی من این است که دونالد ترامپ دور دوم ریاست جمهوری را از دست می دهد و جو بایدن رئیس جمهور بعدی ایالات متحده خواهد شد." / انتخاب

«زنان» شکست را به ترامپ تحمیل می کنند؟
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۶:۲۷
 

نیویورک تایمز نوشت: اگر ترامپ دوره دوم ریاست جمهوری را از دست بدهد، احتمالاً زنان نقشی اساسی در این شکست دارند.

به گفته مرکز مطالعات زنان و سیاست آمریکا (CAWP)، هیچ نامزد ریاست جمهوری به اندازه جو بایدن از حمایت زنان برخوردار نبوده است.

شکاف جنسیتی در بین رای دهندگان به بالاترین حد خود رسیده است.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۵:۵۴
 

الجزیره نوشت: شعب اخذ رأی در ایالت های ویرجینیا، کنِتیکت، ایندیانا، کنتاکی، مِین، نیوجرسی و نیویورک آغاز به کار کردند.

نماس اوباما با افراد حاضر در صف رای از طریق فیس تایم
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۵:۵۳
 

ایندیپندنت نوشت: اوباما از طریق اپلیکیشن فیس تایم با کسانی که در صف های رای دادن هستند تماس می گیرد

رییس جمهور سابق آمریکا به یکی از رای دهندگان در فلوریدا گفت: "این واقعیت که شما در این انتخابات حاضر می شوید تا خواسته خود را بیان کنید مهمترین چیز در طول زندگی من خواهد بود."

پیشگویان اسراییلی: ترامپ در یک مبارزه طولانی، مجددا پیروز خواهد شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۵:۵۳
 

فارن پالیسی نوشت: روحانیون و پیشگویان اسراییلی می گویند، ترامپ در پی یک مبارزه طولانی مدت انتخاباتی، مجددا پیروز خواهد شد.

انتظار ترامپ از دادستان در صورت شکست در انتخابات
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۴:۳۲
 

ترامپ از چندهفته قبل به مشاوران خود گفته است که در صورت شکست در انتخابات انتظار دارد با رسیدگی های جدی از سوی دادستان روبرو شود

او نه تنها در مورد تحقیقات موجود، بلکه از احتمال تحقیقات جدید فدرال نگران است.

رویترز: دویچه بانک روابط خود با ترامپ را قطع می کند
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۴:۱۸
 

طبق گفته سه مقام ارشد دویچه بانک آلمان، این بانک به دنبال راه هایی برای پایان دادن به رابطه خود با دونالد ترامپ پس از انتخابات ریاست جمهوری است چرا که از تبلیغات منفی ناشی از ارتباط با ترامپ خسته شده اند. / انتخاب

اعلام کمیته ملی جمهوری خواهان آمریکایی-آسیایی از بایدن
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۳:۵۱
 

نشریه هیل نوشت: کمیته ملی جمهوری خواهان آمریکایی-آسیایی اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری از بایدن حمایت می کند.

 
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۳:۳۶
 

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رسماً آغاز شد

رای ۷۱ درصد اقلیت مسلمان آمریکا به بایدن است
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۳:۳۴
 

براساس نظرسنجی کنسولگری مذاهب اسلامی آمریکا (CAIR) که یکی از بزرگترین سازمان های مسلمان غیردولتی کشور محسوب می شود، ۷۱ درصد جمعیت مسلمانان آمریکا در نظر دارند در انتخابات سوم نوامبر (امروز برابر با ۱۳ آبان) به بایدن از حزب دمکرات رأی دهند. در حالی که تنها ۱۸ درصد آنها برای رای دادن نظر به ترامپ دارند. براساس این نظرسنجی ۸۹ درصد مسلمانان راغب به حضور در انتخابات هستند و ۱۱ درصد از آنها به شرکت در این انتخابات تمایل نشان ندادند.

اوباما ترامپ را "دیکتاتوری بی ارزش" نامید
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۳:۰۲
 

باراک اوباما در واکنش به گزارش هایی مبنی بر اینکه ترامپ به محض پایان رای گیری و قبل از شمارش همه آراء، اعلام پیروزی زودهنگام خواهد کرد گفت: "او در چهار سال گذشته دیکتاتورها را در آغوش گرفته و اکنون، ظاهراً می گوید که ممکن است قبل از شمردن همه آراء اعلام پیروزی کند.  این چیزی نیست که شما بخواهید بشنوید، این کاری نیست که رهبر یک دموکراسی انجام می دهد.  این کاری است که یک دیکتاتور بی ارزش انجام می دهد. اگر کسی به دموکراسی اعتقاد داشته باشد، باید شمارش همه آراء را مطالبه کند."

توییتر: فقط ۷ رسانه مجازند نام برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کنند
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۲:۵۶
 

طبق بیانیه توییتر، برای اعلام رسمی نام برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تنها به ۷ رسانه ABC News، خبرگزاری AP، CNN، CBS News، «Decision Desk HQ»، Fox News و NBC News می‌توان اعتماد کرد. اگر خبرنگار یا هر کاربری در توییتر بدون استناد به یکی از منابع هفتگانه تایید شده، نتیجه انتخابات را توییت کند، ممکن است توییت او حذف یا نشر نشود. توییتر برای آن توییت پوستری نشر خواهد کرد که بر آن نوشته شده: «منابع رسمی هنوز نام برنده را اعلام نکرده‌اند»، بنابرین ذکر نام برنده به مرکز اطلاعات انتخابات در شبکه توییتر محول شده است.

دومین نتیجه رسمی انتخابات آمریکا / ترامپ در روستایی کوچک در نیوهمپشایر ۱۶ بر ۵ پیروز شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۲:۱۷
 

در «میلسفیلد» نیوهمپشایر، صندوق‌های رای در اولین دقایق بامداد امروز باز شد. براساس آن، ترامپ در آنجا با ۱۶ رای به پیروزی رسید و بایدن پنج رای به دست آورد.

قوانین انتخاباتی در نیوهمپشایر به مناطقی با کمتر از ۱۰۰ سکنه اجازه می‌دهد تا حوزه‌های اخذ رای را نیمه شب باز کنند و بعد از آنکه همه رای‌دهندگان ثبت نامی رای دادند، شعب را ببندند.

سخنان رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۱:۲۰
 

سخنان امروز رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات آمریکا به شرح زیر است: سیاست ما در قبال آمریکا مشخص است و با رفت و آمد اشخاص تغییری نمی‌کند. اینکه چه کسی برود و بیاید برای ما فرقی نمی‌کند. بله، حتماً با آمدن افراد تغییراتی ایجاد می‌شود اما این تغییرات به ما ربطی ندارد و کاری به آن نداریم.

قطع نظر از اینکه چه کسی در آمریکا انتخاب می‌شود، باید به این توجه کرد که رژیم آمریکا به شدت دچار انحطاط مدنی، اجتماعی و سیاسی و اخلاقی است. این را من به عنوان تحلیل نمی‌گویم، خود آمریکایی‌ها در کتاب‌هایی که در آنجا منتشر کردند، می‌گویند.

وقتی که کار یک رژیم به اینجا رسید، دیگر چندان عمر طولانی نخواهد داشت. برخی که سرکار بیایند ممکن است دیرتر موجب نابودی آن شوند و برخی دیگر این روند را تسریع بخشند.

ترامپ: اگر شمارش آرای پستی تا چند روز بعد از روز رای گیری ادامه یابد، تقلب حتمی است
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۰:۳۱
 

دونالد ترامپ باز هم به آرای پستی حمله کرد. وی که در پنسیلوانیا- یکی از ۵ ایالت کلیدی در انتخابات آمریکا- سخنرانی می‌کرد مسئولان این ایالت را تهدید کرد اگر شمارش آرای پستی سه روز بعد از روز انتخابات – سه‌شنبه- هم ادامه پیدا کند، دادگاه عالی را وارد میدان خواهد کرد چون حتماً تقلب صورت گرفته است.

ایالت‌های آمریکا با گارد ملی خود را برای ناآرامی‌های پس از انتخابات آماده کرده‌اند
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۰:۲۵
 

در سراسر آمریکا، فرمانداران از گارد ملی خواسته‌اند تا در صورت ناآرامی و اعتراضات پیرامون انتخابات برای استقرار آماده باشند. به همین خاطر هزاران نیرو به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

به نوشته روزنامه میلیتری تایمز، "چارلی بیکر"، فرماندار ماساچوست یک هزار تن از اعضای گارد ملی را به حالت آماده‌باش درآورده است.

"کیت براون"، فرماندار اورگان از امروز (سه‌شنبه) ساعت ۱۷ به وقت محلی به مدت ۲۴ ساعت وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده و گارد ملی را به حالت آماده‌باش درآورده است.

بایدن به ترامپ: زمان آن رسیده که چمدانت را ببندی و به خانه بروی
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۰:۲۴
 

جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا در توئیتی با ابراز امیدواری به پیروزی خود مقابل ترامپ نوشت: «بیایید فردا یک پیام واضح به دونالد ترامپ بفرستیم: زمان آن رسیده که چمدانت را ببندی و به خانه بروی».

رئیس مجلس نمایندگان: در صورت اختلاف‌نظر در نتیجه انتخابات، آماده تصمیم‌گیری هستیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۰۹:۵۷
 

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به رادیو ملی آمریکا گفت در صورت اختلاف‌نظر در نتیجه انتخابات این کشور، کنگره آماده تصمیم‌گیری است. پلوسی گفت: ما می‌دانیم قانون چیست و متوجه نقش برجسته کنگره و بخصوص مجلس نمایندگان وقتی مسئله شمارش آراست، هستیم.

رئیس دموکرات مجلس در همین خصوص افزود: ما آماده هستیم. آمادگی داریم. ما خیلی وقت است که آماده‌ایم به خاطر این که شاهد بی‌مسئولیتی رئیس‌جمهور بوده‌ایم، بی‌احترامی او به قانون اساسی، به دموکراسی ما و به صحت انتخابات ما. بنابراین ما برای (مقابله با اقدامات) او آماده هستیم.

آمار نهایی آرای «پیش از موعد» انتخابات آمریکا: ۹۸ میلیون رای
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۰۹:۲۲
 

براساس گزارش "پروژه انتخابات آمریکا" در دانشگاه فلوریدا، ۹۸ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۲۹۷ آمریکایی تا روز دوشنبه آرای خود را به صندوق‌های رای انداخته‌ یا در انتخابات پستی شرکت کرده‌اند؛ آماری که حکایت از بالاترین میزان مشارکت در انتخابات دوران معاصر آمریکا دارد.

این تعداد بی‌سابقه برابر با ۶۹ درصد از کل تعداد رای‌دهندگان در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی است.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که میزان مشارکت در انتخابات ۲۰۲۰ به راحتی از ۱۳۸ میلیون تنی که در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی شرکت کردند، خواهد گذشت. در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی تنها ۴۷ میلیون رای پیش از روز انتخابات اخذ شده بود.

۵ سناریوی احتمالی در صورت شکست ترامپ
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۰۹:۱۷
 

اما اگر بایدن، نامزد دموکرات‌ها پیروز شود روز پس از انتخابات آمریکا با چه سناریوهایی احتمالی روبرو خواهد بود؟

نخستین سناریو: ترامپ شکست را می‌پذیرد

دومین سناریو: دخالت کاخ سفید در شمارش آرا

سومین سناریو: اختلاف بین رای‌دهندگان و مجمع گزینندگان

چهارمین سناریو: ترامپ شکست را قبول نمی‌کند

سناریوی پنجم: خودداری ترامپ از ترک کاخ سفید

نخستین شمارش آرا
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۰۸:۵۲
 

نتیجه انتخابات در روستای کوچک «دیک ویل ناچ»: ۵ نفر شرکت کردند؛ هر ۵ رای به بایدن

بایدن: احساس پیروزی دارم
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۰۸:۴۸
 

نامزد دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آخرین نطق تبلیغاتی خود در پیتسبورگ، جایی که نخستین برنامه انتخاباتی خود را در آوریل ۲۰۱۹ از همین شهر آغاز کرد، گفت احساس می‌کنم فردا برای یک پیروزی بزرگ گرد هم خواهیم آمد.

وی با بیان اینکه "پیام من ساده است"، ادامه داد: قدرت تغییر در این کشور در دستان شما است، تلاش‌های دونالد ترامپ برای من اهمیت ندارد، هیچ چیزی نمی‌تواند مانع رای دادن مردم این کشور شود. تمام.

وی تاکید کرد: ای مردم، هر کسی می‌داند که دونالد ترامپ کیست. بیایید به آنها نشان دهیم ما چه کسانی هستیم. ما امید را بر ترس، اتحاد را بر تفرقه، علم را بر تخیل و حقیقت را بر دروغ، دروغ پس از دروغ انتخاب می‌کنیم. بیایید عزت و نجابت را به کاخ سفید برگردانیم.

تلاش جمهوری‌خواهان برای ابطال ۱۲۷ هزار رأی ناکام ماند
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۰۱:۱۱
 

 یک قاضی فدرال در آمریکا تلاش جمهوری‌خواهان برای ابطال ۱۲۷ هزار رأی را که به دلیل کرونا به روشی جدید اخذ شده بودند ناکام گذاشت.

حزب جمهوری‌خواه در شکایتی مدعی شده بود اقدام برخی از شهروندان در دادن رأی بدون خروج از خودرو و حضور در داخل ساختمان محل رأی‌گیری غیرقانونی بوده و این آرا باید باطل شوند.

یک قاضی فدرال در ایالت تگزاس این شکایت حزب جمهوری‌خواه را رد کرد و تلاش آنها برای ابطال آرا را ناکام گذاشت.

 تبلیغات انتخاباتی ترامپ در روز انتخابات صفحه اصلی یوتیوب را به دست می گیرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۰۰:۴۰
 

بلومبرگ نوشت: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و در روز انتخابات، صفحه اصلی یوتیوب قرار است فقط به نفع یک نامزد تبلیغ کند: دونالد ترامپ.

کمپین انتخاباتی ترامپ اوایل نوامبر فضای تبلیغاتی بالای وب سایت ویدیویی پربازدید کشور را خریداری کرد. این توافق تضمین می کند که ترامپ در روزهایی که رأی دهندگان در سراسر کشور آماده می شوند تا در 3 نوامبر به پای صندوق های اخذ رای بروند، تبلیغ خواهد شد.

یوتیوب، به صاحبان تبلیغات اجازه می دهد تا براساس عوامل مختلفی کاربران را هدف قرار دهند، البته اخیراً این گزینه ها را برای محتوای سیاسی محدود کرده است.

مدیران یوتیوب از اظهار نظر در مورد این قرارداد امتناع ورزیدند اما گفتند که خرید تبلیغات اصلی برای تبلیغ کنندگان سیاسی امری عادی است

ترامپ: اگر واکسن[کرونا] می خواهید، به من رای دهید
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۲۳:۴۸
 

نشریه هیل نوشت: ترامپ می گوید اگر واکسن[کرونا] می خواهید، به من رای دهید

مسدود کردن جاده ها با خودروهایی با پرچم تبلیغاتی ترامپ
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۲۳:۱۶
 

نیویورک تایمز نوشت: خودروها و کامیون هایی که پرچم های تبلیغاتی کمپین ترامپ بر روی آن ها نصب شده با مسدود کردن جاده ها در ایالت های مختلف تنش ها را در روزهای منتهی به انتخابات افزایش می دهند.

یکی از مقام‌های ستاد بایدن: ترامپ شب انتخابات برنده اعلام نمی‌شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۲۳:۱۰
 

 آکسیوس گزارش داد:کارزار انتخاباتی بایدن برای یک شب انتخابات طولانی آماده می شود و به کل کشور و رسانه ها هشدار می دهد که قبل از شمارش همه آراء، هرگونه اعلام پیروزی از سوی ترامپ را نادیده بگیرند.

یکی از مقامات ستاد انتخاباتی «جو بایدن» نامزد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده قادر به اعلام پیروزی خود نخواهد بود.

«جی او مالی دیلون» مدیر ستاد انتخابات جو بایدن در این زمینه گفت: «تحت هیچ سناریویی، دونالد ترامپ در شب برنده انتخابات اعلام نخواهد شد.»

ترامپ به دنبال لغو شمارش آراء پستی دیررس در پنسیلوانیا 
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۲۲:۵۷
 

آسوشیتد پرس نوشت: اشاره های ترامپ و کارزار انتخاباتی او نشان می دهد که آنها یک استراتژی حقوقی تهاجمی را دنبال خواهند کرد تا در پنسیلوانیا از شمارش آراء پستی دریافت شده در سه روز پس از انتخابات جلوگیری کنند. این دعوای حقوقی می تواند به دیوان عالی کشور کشیده شود، به ویژه اگر این آرا در این ایالت مهم میدان رقابت، تعیین کننده نتیجه نهایی باشند.

دادگاه عالی پنسیلوانیا اجازه داده است دریافت و شمارش آراء پستی تا 3 روز بعد از انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر ادامه یابد و دیوان عالی ایالات متحده این حکم را تایید و با درخواست لغو آن که توسط جمهوری خواهان مطرح شده بود، مخالفت کرد، اما چندین قاضی محافظه کار اظهار داشتند که پس از انتخابات می توانند مجدداً موضوع را بررسی کنند.

تهدید ترامپ برای اقدام حقوقی در حالی صورت می گیرد که وی در طی روزهای پایانی کارزار انتخاباتی خود در کل کشور و با اختلافی اندک در ایالت های مهم میدان نبرد از رقیب دموکرات جو بایدن عقب است.

تردید قاضی آمریکایی برای ابطال ۱۲۷ هزار رأی در ایالت تگزاس
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۲۲:۵۲
 

«اندرو هانن» از قضات فدرال ایالت تگزاس روز دوشنبه در خصوص درخواست جمهوری‌خواهان برای ابطال 127 هزار رأی اخذ شده در منطقه «هریس کانتی» که گفته می‌شود متمایل به دموکرات‌ها است، اعلام کرد شاکیان این پرونده «کار سختی» برای قانع کردن وی دارند و باید شواهد بیشتری برای اثبات ادعاهایشان علیه مسئولان برگزاری انتخابات در هریس کانتی ارائه کنند.

این قاضی فدرال تأکید کرد که شاکیان باید نشان دهند که «کریس کالینز» مسئول برگزاری انتخابات در منطقه هریس کانتی که به رأی‌دهندگان اجازه داده است که به‌صورت سواره (drive-through) در رأی‌گیری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کنند، برای این کار «انگیزه شوم» داشته است.

یک قاضی توقف شمارش آراء زودهنگام در شهرستان کلارک را رد کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۲۲:۰۵
 

سی ان ان نوشت: یک قاضی ایالت نوادا، دادخواست حزب جمهوری خواه برای متوقف کردن شمارش آراء زودهنگام شهرستان کلارک ( از جمله لاس وگاس) را رد کرد.

جو بایدن در واکنش به اخراج فائوچی از سوی ترامپ: من ایده بهتری دارم / ما رئیس جمهور را اخراج می کنیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۲۱:۴۴
 

«جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور روز دوشنبه در یک تجمع انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا اعلام کرد که بهترین راه برای جلوگیری از اخراج «آنتونی فائوچی» رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا توسط دونالد ترامپ این است که ترامپ در انتخابات فردا از قدرت برکنار شود.

بایدن در واکنش به تهدیدات اخیر دونالد ترامپ مبنی بر اخراج «آنتونی فائوچی» رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا اعلام کرد: من یک ایده بهتر دارم: من را انتخاب کنید تا دکتر فائوچی را در سمتش حفظ کنم و همه با هم ترامپ را اخراج کنیم!

یک استاد علوم سیاسی و از نزدیکان بن زاید: ‌اگر کشورهای عربی در انتخابات آمریکا حق رای داشتند به ترامپ رای می دادند
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۲۱:۱۸
 

یک استاد علوم سیاسی و از نزدیکان محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی، به طرفداری از ترامپ پرداخت.

عبدالخالق عبدالله، استاد علوم سیاسی و از نزدیکان محمد بن زاید در توئیتی در طرفداری از ترامپ نوشت: اگر شش کشور عربی حوزه خلیج {فارس} در انتخابات فردا در آمریکا حق رای داشتند، احتمالاً بیشتر به ترامپ رأی می دادند

ترامپ: وضعیت خوبی برای پیروزی در انتخابات دارم
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۲۱:۱۱
 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با رد نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی گفت که وضعیت خوبی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری دارد.

 المیادین: ثبت یک رکورد جدید در انتخابات آمریکا / تعداد آراء زودهنگام، معادل 69 درصد کل مشارکت در انتخابات 4 سال پیش
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۲۰:۴۹
 

المیادین نوشت: براساس گزارش پروژه انتخاباتی دانشگاه فلوریدا، بیش از 95 میلیون آمریکایی تا دوشنبه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده اند. این میزان استقبال از انتخابات که معادل 69 درصد کل مشارکت در انتخابات 2016 است آن هم یک روز قبل از رای گیری رسمی، راه را برای ثبت بیشترین مشارکت در انتخابات آمریکا در تاریخ معاصر، هموار می کند.

در این انتخابات رکوردهای زیادی زیادی شکسته می شود از میزان مشارکت گرفته تا هزینه های تبلیغاتی و موارد دیگ

نیویورک تایمز: پیروزی بایدن در فلوریدا در دستان سیاه پوستان
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۲۰:۲۲
 

نیویورک تایمز نوشت: پیروزی جو بایدن در فلوریدا ممکن است به این مسئله بستگی داشته باشد که آیا او می تواند کاهش مشارکت سیاه پوستان در انتخابات را که از 2012 تا 2016 اتفاق افتاده است، تغییر دهد یا نه. مشارکت پایین سیاه پوستان در انتخابات 4 سال قبل به ترامپ کمک کرد تا تنها با یک درصد اختلاف در این ایالت پیروز شود

هشدار توییتر به نامزدهای انتخاباتی آمریکا درباره ادعای پیروزی پیش از موعد
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۲۰:۱۱
 

جروزالم پست نوشت: توییتر روز دوشنبه طرحی را اعلام کرد که بر اساس آن بر روی توییت های کاندیداهای انتخابات ایالات متحده و کمپین های انتخاباتی که پیش از اعلام نتایج رسمی ادعای پیروزی زود هنگام کنند، برچسب هشدار خواهد زد.

توییتر اعلام کرده اولویتش پوشش انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست و البته ممکن است اطلاعات گمراه کننده قابل توجهی در توییت‌ها وجود داشته باشد.

۳ یافته جدید در آخرین نظرسنجی ان‌بی‌سی-وال‌استریت‌ژورنال / رقابت میان ترامپ و بایدن در ایالت‌های خاکستری اصلی بسیار تنگاتنگ است
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۲۰:۰۳
 

آخرین نظرسنجی مشترک شبکه خبری «ان‌بی‌سی» و روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» درباره انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ که در سطح کشوری انجام شده به سه یافته اصلی دست پیدا کرده است. اول، رقابت میان «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» روند نسبتاً ثابتی داشته است. دوم، هنگامی که یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور مستقر باشد تحلیل داده‌ها روند دشوارتری دارد. سوم، رقابت میان ترامپ و بایدن در ایالت‌های خاکستری اصلی که سرنوشت انتخابات اکثراً در آنها تعیین می‌شود بسیار تنگاتنگ‌تر است.

در ۱۲ ایالت خاکستری که رقابتی‌ترند (ایالت‌های آریزونا، فلوریدا، جورجیا، آیووا، مین، میشیگان، مینه‌سوتا، نوادا، نیوهمپاشیر، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین) بایدن مجموعاً ۵ درصد از ترامپ جلوتر است. این نتیجه بر اساس مصاحبه ان‌بی‌سی و وال‌استریت‌ژورنال با ۸۰۰ رأی‌دهنده جدید در این ایالت‌ها به دست آمده است.

فاکس نیوز به نقل از منبع مطلع انتظامی: اطراف کاخ سفید فنس کشی خواهد شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۹:۴۸
 

یک منبع مطلع انتظامی روز دوشنبه به فاکس نیوز گفت، با شروع انتخابات در این هفته، فنس هایی در اطراف کاخ سفید نصب خواهد شد.

در حین ناآرامی های پس از قتل جورج فلوید، نیز حصارکشی مشابهی اطراف کاخ سفید انجام شد. این نرده ها 2 تا 3 متر ارتفاع داشتند

بایدن: به پیروزی خود مطمئن هستم
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۹:۴۰
 

جو بایدن نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا در توییتر نوشت: رئیس جمهوری کشور ما در عمل به اساسی‌ترین وظیفه‌اش در قبال این ملت شکست خورده است: محافظت از ما. این غیرقابل بخشش است. نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنین گفت، به پیروزی خود مطمئن است. او در ادامه گفت: من این کمپین را با گفتن اینکه ما در حال جنگیدن برای روح این ملت هستیم شروع کردم و امروز حتی به آن عمیق‌تر باور دارم. اما اشتباه نکنید. این جنگی است که در آن می‌توانیم پیروز شویم و پیروز خواهیم شد.

فرماندار پنسیلوانیا: مشخص شدن نتایج انتخابات ممکن است "چند روز" طول بکشد
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۹:۲۰
 

نشریه خبری هیل نوشت: فرماندار پنسیلوانیا طی یک اطلاعیه جدید هشدار داد مشخص شدن نتایج انتخابات ممکن است "چند روز" طول بکشد.

 کتی بوکوار معاون فرماندار ایالت پنسیلوانیا نیز با بیان این اظهارات گفته است: تاکنون بیش از 2.4 میلیون نفر در این ایالت در رای گیری پستی شرکت کرده‌اند و پیش بینی من این است که تعداد آرا پستی نسبت به 2016 میلادی 10 برابر بیشتر خواهد بود، بنابر این زمان بیشتری برای شمارش کل آرا لازم است.

ترامپ: به محض پایان انتخابات، وکلایم را به "ایالت های چرخشی" می فرستم
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۹:۰۷
 

واشنگتن پست نوشت: جمهوری خواهان در ایالت های چرخشی، در حال آماده کردن دعواهای حقوقی برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات هستند.  ترامپ روز یکشنبه اظهار داشت که وی قصد دارد رقابت های انتخابات ریاست جمهوری را به سرعت به دادگاه ها بکشاند.

حامیان ترامپ سه‌شنبه شب در کاخ سفید تجمع می‌کنند
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۸:۵۳
 

سخنگوی کاخ سفید با اعلام اینکه دونالد ترامپ پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست، از تجمع هواداران وی در کاخ سفید در شب انتخابات (فردا شب به وقت محلی) خبر داد.

«کایلی مک‌انانی» سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در مصاحبه‌ای تأیید کرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد سه‌شنبه شب مراسمی را با حضور هوادارانش در کاخ سفید برگزار کند.

سخنگوی کاخ سفید که با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفتگو می‌کرد، در خصوص تجمع هواداران ترامپ در کاخ سفید گفت: ما در کنار هم خواهیم بود. ما آنجا در کاخ سفید در واشنگتن دی‌سی حضور خواهیم یافت. رئیس‌جمهور [ترامپ] برای دومین دوره پیروز شده است.

گزارش رسانه بحرینی از نگاه متفاوت حاکمان عرب حاشیه خلیج فارس به انتخابات آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۸:۵۱
 

پایگاه خبری مرآة البحرین در گزارشی نوشت:روز سه شنبه هفته جاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که این بار سرنوشت ساز به نظر می رسد برگزار می شود. همانند همه انتخابات های گذشته در آمریکا ، دولت های عربی حاشیه خلیج فارس با استفاده از لابی ها، کمک های مالی غیر مستقیم و بازوهای رسانه ای خود تلاش دارند که از یک نامزد خاص حمایت کنند تا در صورت پیروزی همین نامزد در چهار سال آینده حمایت های وی از سیاست هایشان را به همراه داشته باشند.

اما اختلافات شدید در بین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس سه نگاه و جریان مختلف را ایجاد کرده است: حامیان تداوم حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید، حامیان پیروزی بایدن در انتخابات و جریان بی طرف با ترجیح پیروزی بایدن

آمادگی پلیس کالیفرنیا برای ناآرامی‌ احتمالی پساانتخابات
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۸:۰۰
 

در حالی که نگرانی‌ مقامات آمریکایی از وقوع ناآرامی بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور افزایش یافته است، اداره کلانتری بخش «اورنج» ایالت کالیفرنیا گفته برای هر‌گونه اعتراض و ناآرامی‌ احتمالی آماده است. سخنگوی این اداره کلانتری در کالیفرنیا گفته اداره آنان مرکز عملیات خود برای کنترل ناآرامی‌های احتمالی بعد از انتخابات را فعال خواهد کرد. یکی از کلانتر‌های این اداره در خصوص انتخابات امسال آمریکا گفته: «روشن است که در این فصل انتخاباتی شور و اشتیاق زیاد است.»

وی افزود: «آزادی بیان مسالمت‌آمیز همیشه مورد حمایت قرار می‌گیرد، اما اقداماتی که حق رأی هر فردی را محدود کند یا باعث خشونت و تباهی شود به سرعت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.»

نظرسنجی ها: بایدن در ایالت های چرخشی پیشتاز است
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۷:۴۷
 

نظرسنجی های آمریکایی حاکی از این است که «جو بایدن» نامزد دموکرات ریاست جمهوری، در ایالت های چرخشی، از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پیشتاز است و این می تواند با اختلاف زیاد اکثریت آراء را برای وی تضمین کند.

سایت «The Hil» در گزارشی نوشت: بایدن در شش نظرسنجی از رای دهندگان در «میشگان » که در پایان هفته منتشر شده است، پیشتاز است و در چهار مورد آنها بیش از ۵۰% است. همچنین بایدن در تمام پنج نظرسنجی از رای دهندگان در ایالت «ویسکانسین» با اختلاف ۳ تا ۱۱ نقطه پیشتاز است.

دستور قاضی آمریکایی برای تسریع در تحویل آرای پستی
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۷:۳۷
 

یک قاضی آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان ماه) به شرکت پست این کشور دستور داد اقدامات و تلاش برای تسریع در رساندن آرای غیرحضوری به مراکز شمارش تشدید شود.

سفیر آمریکا در اسرائیل: پیروزی ترامپ خاورمیانه را برای ۱۰۰ سال آینده تغییر می‌دهد
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۷:۳۶
 

سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد، اگر ترامپ برای دومین دور متوالی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود منطقه خاورمیانه را برای یک قرن آینده تغییر خواهد داد.

تظاهرات مردم مکزیک در مرز با آمریکا علیه دونالد ترامپ
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۷:۳۴
 

به گزارش اسپوتنیک، ده‌ها تن از مردم شهر تیخوانای مکزیک علیه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا دست به تظاهرات زدند. 

معترضان در برابر حصار جداکننده مرز مکزیک با آمریکا دست به تظاهرات زده و عروسکی از رئیس‌جمهوری ایالات متحده را آتش زدند. 

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات همچنین از آمریکایی‌ها خواستند تا در انتخابات پیش رو به «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات، رای بدهند. 

تلاش حامیان ترامپ برای اخلال در یکی از مراکز رأی‌گیری کالیفرنیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۵:۵۵
 

هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا عصر یکشنبه به وقت محلی تلاش کردند مانع از ورود شهروندان به یکی از مراکز رأی‌گیری در ایالت کالیفرنیا شوند.

کاروان بزرگی از خودروهای حامل هواداران ترامپ، جاده منتهی به یکی از مراکز رأی‌‌گیری در منطقه «تِمِکولا» را بستند و شهروندان ناچار شدند با پلیس تماس بگیرند.

این افراد که از طریق پیام‌رسان توییتر این تجمع را ترتیب داده بودند، با وانت‌ها و خودروهای شاسی‌بلندی که پرچم کارزار ترامپ روی آن‌ها نصب شده بود در محل حاضر شدند.

تعداد شرکت‌کنندگان در این تجمع به بیش از چهار هزار نفر رسید و نهایتاً همگی آن‌ها به مجموعه ورزشی «رونالد ریگان» نقل مکان کردند.

زمان‌بندی رای‌گیری، شمارش آرا و اعلام نتایج انتخابات آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۵:۵۱
 

ساعت باز شدن و بسته شدن حوزه‌های رای‌گیری از ایالتی به ایالت دیگر و در برخی موارد بر اساس شهر یا بخش (کانتی) متفاوت است.

برخی از ایالت‌ها به افرادی که هنگام بسته شدن حوزه رای‌گیری هنوز در صف ایستاده‌اند، اجازه رای‌دادن می‌دهند و برخی دیگر نه.

اغلب حوزه‌های رای‌گیری در ایالت‌ها در ساعت ۶ صبح سه‌شنبه به وقت شرق آمریکا (۱/۵ بعدازظهر سه‌شنبه به وقت تهران)  باز می‌شوند و  اغلب حوزه‌ها در ایالت‌ها تا ساعت ۱۱ شب روز سه‌شنبه به وقت شرق آمریکا (۴.۵ صبح روز چهارشنبه به وقت تهران) بسته می‌شوند.

سحرخیزان در ایالت ورمونت در شرق آمریکا از ساعت ۵ صبح می‌توانند رای دهند. حوزه‌ها در برخی از نقاط ایالت‌های غربی آلاسکا و هاوایی  ساعت یک صبح روز چهارشنبه بسته می‌شوند.

آسیب شناسی رفتاری ترامپ؛ از کوچک شمردن تا انکار کرونا
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۵:۳۹
 

نشریه آتلانتیک در گزارشی با آسیب شناسی رفتاری دونالد ترامپ نوشت: وی که کشورش رتبه نخست میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ را دارد و در آغاز همه گیری، این بیماری را کم اهمیت جلوه می‌داد حالا وارد مرحله انکار آن شده و کرونا را تئوری توطئه می‌داند.

نیویورکر: ترامپ در داخل یا خارج از کاخ سفید همچنان منبع آشوب است
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۵:۲۷
 

نیویورکر با تشریح رسوایی واترگیت که در نهایت به استعفای نیکسون منجر شد نوشت: به دنبال این رسوایی بیست و نه نفر از افراد نزدیک به دولت او محکوم شدند و تعدادی از مشاوران ارشدش از جمله دادستان وقت به زندان رفتند اما خود نیکسون از پیگرد قضایی جان سالم به در برد و جرلد فورد جانشین نیکسون سپتامبر ۱۹۷۴میلادی وی را عفو کرد.

تاکنون هیچ رئیس جمهوری در آمریکا با اتهامات جنایی متهم مواجه نبوده است اما در حالی که ترامپ برای حفظ کاخ سفید دست و پنجه نرم می کند او و اطرافیانش مطمئنا می دانند که اگر در انتخابات شکست بخورند مصونیتی که در دوران ریاست جمهوری اش از آن برخوردار بوده از بین خواهد رفت.

با توجه به ده ها تحقیقات و شکایتی که علیه او مطرح شده ممکن است در وضعیت خطرناک تری نسبت به آنچه که نیکسون با آن مواجه بود قرار داشته باشد.

احتمال تصفیه در تیم ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۵:۲۵
 

پایگاه اینترنتی پولیتیکو به نقل از منابع آگاه عنوان کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا و مشاوران ارشدش در حال بررسی تغییرهای فراوان در تیم او در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری هستند. 

بنا به اظهارات این منابع که نخواستند نام‌شان فاش شود، این تغییر به‌مثابه نوعی پاکسازی کسانی تلقی می‌شود که با دیدگاه‌های ترامپ و سیاست‌گذاری‌هایش مخالف بوده و در آن تردید کرده‌اند. 

یک منبع آگاه دیگر نیز گفت که پیش از این هم قدرت بسیار متمرکز بر ترامپ و تیم محدودش در کاخ سفید بوده است. 

این منابع گفتند که حلقه اصلی تیم ترامپ تغییری نخواهد کرد اما بسیاری در این میان کنار گذاشته خواهند شد. 

واکنش ترامپ به درخواست هوادارانش برای اخراج فائوچی: بگذارید تا بعد از انتخابات صبر کنم
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۳:۳۰
 

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی در تجمع انتخاباتی خود که مثل همیشه پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت نشده بود، گفت کمی بعد از انتخابات «آنتونی فائوچی» از اعضای ارشد کارگروه مقابله با کرونا را اخراج می‌کند.

غروب یکشنبه به وقت آمریکا، ترامپ در سخنانی از پوشش رسانه‌ها از همه‌گیری کرونا انتقاد کرد و گفت بعد از انتخابات روز سه‌شنبه دیگر زیاد در این خصوص نخواهید شنید. به محض گفتن این سخنان، طرفداران ترامپ که بیشتر آن‌ها ماسک نزده بودند، با صدای بلند شعار «فائوچی را اخراج کن» سر دادند.

به گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، ترامپ هنگام شعار دادن آن‌ها ساکت ماند و بعد از آن رو به جمعیت گفت: به کسی (چیزی) نگویید، اما بگذارید تا کمی بعد از انتخابات صبر کنم...از توصیه شما ممنونم.

کاخ سفید از امروز در یک حصار بلند محصور می‌شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۳:۲۹
 

خبرنگار شبکه خبری ان بی سی به نقل از یک مقام ارشد انتظامی گفت از دوشنبه کاخ سفید تحت تدابیر شدید امنیتی قرار می‌گیرد. همچنین به گفته مقامات پلیس مترو، ۲۵۰ نفر از نیروهای گارد ملی نیز در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

ترامپ: ممکن است تقلب گسترده‌ای در انتخابات رخ دهد/ پیروزی زودهنگام اعلام نمی‌کنم
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۳:۲۹
 

رئیس جمهور آمریکا یکشنبه این ادعا را رد کرد که او قصد اعلام پیروزی زودهنگام در انتخابات را دارد. ترامپ در عین حال گفت: جمهوریخواهان چالش های حقوقی و قانونی را برای جلوگیری از شمارش آرا پستی پس از روز انتخابات آغاز خواهند کرد و مانع از شمارش آرا پستی در روز پس از انتخابات خواهند شد.

واکنش بایدن به احتمال اعلام پیروزی زودهنگام ترامپ: نمی‌گذاریم ترامپ انتخابات را بدزدد
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۳:۲۸
 

بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به خبر اعلام پیروزی زودهنگام ترامپ، گفت: رئیس جمهوری قرار نیست این انتخابات را بدزدد. اگرچه ترامپ خبر پیروزی زودهنگام را در شارلوت کارولینای شمالی تکذیب کرد اما نسبت به شمارش آرای تاخیری به عنوان یک فاجعه یاد کرد و گفت کارزار مبارزاتی وی قصد دارد با این مساله مبارزه کند. به محض پایان انتخابات ، ما با وکلای خود در تعامل خواهیم بود.

علی مطهری: بایدن پیروز شود، تندروها در ایران رأی نمی‌آورند
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۳:۲۷
 

علی مطهری گفت: اگر ترامپ انتخاب شود و همین راهش را دنبال کند و مشکلات ما هم پا‌برجا باشد، فضای سرد سیاسی ادامه می‌یابد و کاهش چشمگیر حضور مردم در انتخابات مجلس تکرار می‌شود. بخشی از مردم به این نتیجه رسیده‌اند که انتخاب ما تأثیری بر وضعیت کنونی ندارد و به همین دلیل مشارکت پایین خواهد بود؛ اما اگر بایدن پیروز شود، فکر می‌کنم با توجه به اینکه گشایش هرچند اندکی در وضع اقتصادی ایجاد می‌شود و حداقل شرایط سخت‌تر نمی‌شود و مقداری تأثیر برجام احساس خواهد شد، مردم به بهبود وضع معیشت خود امیدوار می‌شوند و مشارکت بیشتری در انتخابات سال آینده خواهند داشت و اگر مشارکت بالا باشد و قشر خاکستری وارد انتخابات بشوند، طبعا تندروها رأی نمی‌آورند و فرد معتدلی رأی می‌آورد. البته ما نباید مسیر کلی خود را متأثر از انتخابات آمریکا بدانیم؛ اما به هر حال انتخابات این کشور بر همه دنیا و به‌خصوص ایران تأثیر می‌گذارد.

حمایت ترامپ از مزاحمان اتوبوس بایدن / طرفداران بایدن در ویرجینیا بنرهای ترامپ را به آتش کشیدند
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۳:۲۶
 

رئیس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود در واکنش به بیانیه اف بی آی که گفته است درباره حادثه مزاحمت برای اتوبوس تبلیغاتی حامل جو بایدن تحقیق می‌کند، نوشت: به نظر من، این میهن پرستان هیچ کار اشتباهی نکردند.

در همین حال، "جو بایدن"، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ایجاد مزاحمت طرفداران دونالد ترامپ برای یکی از اتوبوس‌های ستاد انتخاباتی خود در بزرگراهی در تگزاس انتقاد کرد. بایدن خطاب به حامیان خود در فیلادلفیا گفت: "ما هرگز چنین چیزی ندیده ایم -- حداقل ما هرگز رئیس جمهوری نداشته ایم که فکر کند این کار خوبی است".

از سوی دیگر ، طرفداران بایدن هم در منطقه ریچموند ایالت ویرجینیا پرچم‌ها و بنرهای ترامپ را به آتش کشیدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied