شمانیوز
شما نیوز

رهبر انقلاب در سلامت کامل است

از سال 1357 به بعد نیروهای ضد انقلاب و معاند بارها با توجه به این که قدرتی در ایران نداشتند سعی کردند تا فضای رسانه ای را بر هم بزنند و شایعاتی در خصوص سلامتی رهبر معظم انقلاب منشتر نمایند.

رهبر انقلاب در سلامت کامل است

در گزارش زیر از ترور نافرجام  رهبر انقلاب  در سال های اول انقلاب اسلامی توسط عناصر معاند و پس از آن تلاش های رسانه ای دشمنان مبنی بر شایعه سلامتی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای خواهیم پرداخت.​

ترور نافرجام رهبر انقلاب در مسجد ابوذر؛ آخرین تلاش ترور غیر رسانه ای دشمنان

روز ششم تیر 1360 بود که رهبر معظم انقلاب توسط گروه های منافق مورد سوء قصد و ترور قرار گرفتند. ماجرا اینگونه رقم خورد که   آیت الله خامنه ای  در سخنرانی مقدمه‌ ای ‌چیدند تا به این‌ جا ‌رسیدند که: امروز شایعات فراوانی بین مردم پخش شده و من می‌ خواهم به بخشی از آن‌ ها پاسخ بدهم. پس از آن بین جمعیت، ضبط صوتی دست به دست شد تا رسید به جوانی با قد متوسط و موهای فر و کت و پیراهن چهارخانه و صورتی با ته ‌ریش مختصر که آن روزها کلیشه ‌ی چهره‌ و تیپ خیلی از جوان ‌ها بود. خودش را رساند به تریبون و ضبط را گذاشت روی تریبون، درست مقابل قلب سخنران، دستش را گذاشت روی دکمه‌ی Play ، شاسی تق تق صدا کرد و روشن نشد، مثل حالت پایان نوار اما جوان رفت.

یک دقیقه نگذشت که بلندگو شروع کرد به سوت کشیدن،  رهبری  همین ‌طور که صحبت می‌کردند، گفتند: «آقا این بلندگو را تنظیم کنید.» بعد خودشان را به سمت چپ کشیدند و از پشت تریبون کمی عقب آمدند و به صحبت ادامه دادند: «در زمان امیرالمؤمنین، زن در همه‌ ی جوامع بشری، نه فقط در میان عرب‌ها مظلوم بود. نه می ‌گذاشتند درس بخواند، نه می‌ گذاشتند در اجتماع وارد بشود و در مسائل سیاسی تبحر پیدا بکند، نه ممکن بود در میدان‌های... » در همین زمان بود که صدای انفجار منتشر شد و پس از آن یکی از محافظین رهبری را به درمانگاه و سپس بیمارستان رساندند و نهایتاً از این حادثه دست مجروح ایشان به یادگار ماند.

این تنها سوء قصد گروه های ضد انقلاب و مناقفین در زمان پس از انقلاب بود و تاکنون هیچ فرد و گروهی حتی به ذهنش خطور نمی کند که دوباره دست به چنین اقدامات پلیدی بزند.

اکنون ضعف و ناتوانی دشمنان به جایی رسیده که تنها با انتشار یکسری شایعات و جنگ های رسانه ای و آن هم در فضای مجازی و نه در عالم واقعیت قصد بر هم زدن آرامش روانی مردم را دارند.

شایعات و بزرگنمایی عمل جراحی رهبری

صبح روز دوشنبه ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۳ بود که خبر عمل جراحی حضرت آیت ‌الله خامنه‌ ای در رسانه‌ ها منتشر شد. رهبری به صورت غیرمنتظره در رسانه ملی اعلام کردند که عملی جراحی در پیش دارند و از مردم درخواست دعا کردند. این عمل که یک عمل نسبتاً شایع در مردان بود باعث شد تا توجه مردم را به خود جلب کند و البته فرصتی برای رسانه های ضد انقلاب باشد تا علیه سلامتی ایشان خبرهای کذب منتشر کنند.

در اولین واکنش ها خبرگزاری رویترز در گزارشی درباره وضعیت جسمانی رهبر معظم انقلاب و پرسش‌ هایی درباره جانشینی ایشان نوشت: تصاویر آیت‌الله خامنه ‌ای در بیمارستان، موجب بروز پرسش‌هایی درباره آن که بیماری او تا چه حد جدی است و چه کسی در نهایت جانشین او می‌شود، شده است. این امر به گفته بابک دهقان‌ پیشه نویسنده مقاله رویترز، در تاریخ ۳۵ ساله نظام جمهوری اسلامی در ایران سابقه نداشت.

رویترز اعلام کرده بود: سال ‌هاست که شایعاتی درباره بیماری  رهبر انقلاب  وجود دارد اما چنین پوشش رسانه‌ ای درباره وضعیت سلامتی ایشان که بر اساس قانون اساسی از نفوذ و اختیار کامل در هر سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه و نیز نیروهای مسلح و اصحاب رسانه برخوردار است تاکنون سابقه نداشته است.

به نظر می رسد این حجم از پوشش رسانه ای و بزرگ کردن یک عمل جراحی خیلی قابل تامل است.

شایعات بنی صدر درباره بیماری آیت الله خامنه ای

علاوه بر شایعات و بزرگنمایی حال رهبر معظم انقلاب توسط رسانه های خارجی در ابتدای سال 96 ابوالحسن بنی صدر که اولین رئیس جمهور ایران بود اعلام کرد که از داخل کشور به دونالد ترامپ، ریاست جمهوری آمریکا پیام داده شده، با توجه به بیماری حاد رهبر معظم انقلاب، فشارها را برحکومت ایران کاهش دهد و همچنین از تحریم ها بکاهد .بنی صدر این خبر را به نقل از منابع خود نقل کرد و گفته است: خبر یاد شده به نظر من صحیح می‌رسد، چون کنگره امریکا رای به تحریم‌ها را تا بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران به تعویق انداخت. او در مصاحبه با تارنمای ایران وایر اظهار نموده بود که از داخل ایران به ترامپ پیام داده شده رهبری دچار بیماری شده اند و اگر فشارهای دولت آمریکا نباشد، میانه‌ روها زمام ‌دار باقی می ‌مانند و جانشین رهبری همان نقشی را خواهد داشت که آیت الله العظمی سیستانی در عراق دارد.

آخرین و جدیدترین شایعه در خصوص سلامتی رهبر معظم انقلاب

در آخرین شایعه نیز هفته نامه نیوزویک که پایگاه اطلاع رسانی امریکایی است چند روز قبل بر اساس توییت جعلی یک اکانت عربی مدعی شد که آیت ‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌ لحاظ جسمی در شرایط خوبی به‌ سر نمی‌برد و به همین دلیل قدرت را واگذار کرده است! نیوزویک با علم بر اینکه این خبر کذب است، مطلب را به‌ نقل از یک اکانت توییتری نقل کرده و پس از چند ساعت ذیل مطلب خود نوشت که نمی ‌تواند این ادعای اکانت توییتری را تأیید کند! صفحه ‌ای که نیوزویک خبر جعلی را به ‌نقل از آن منتشر کرده بود، متعلق به یک فرد ساکن لندن و البته طرفدار جدایی ‌طلبی در ایران است! برخی منابع از ارتباطات او با آل‌ سعود در عربستان سعودی خبر می‌ دهند و بر همین اساس به ‌نظر می‌رسد کل موضوع، یک پروژه سعودی است و به همین دلیل احتمالاً نیوزویک هم می ‌خواسته از یک طرف از دلارهای سعودی پشت این شایعه ‌سازی چشم نپوشد و هم با نقل از اکانت توییتری بگوید که نسبت به صحت و سقم آن مسئولیتی هم ندارد!

این درحالی است که همین روز قبل رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت ‌الاسلام والمسلمین شکری را به ‌عنوان نماینده ولی فقیه در بنیاد امور شهید و ایثارگران منصوب کردند. همچنین ساعاتی پس از انتشار این شایعه و تصویر جعلی شبکه خبر مبنی بر جلسه فوری مجلس خبرگان در فضای مجازی، مهدی فضائلی، معاون مؤسسه دفتر تنظیم و نشر آثار آیت ‌الله خامنه‌ای در توییتی نوشت: به ‌کوری چشم دشمنان و به ‌فضل الهی و با دعای خیر ارادتمندان، حضرت آقا سلامت و با نشاط به انجام برنامه‌ های خود طبق روال مشغول هستند.

انتشار شایعات جعلی درباره سلامتی رهبر انقلاب، پروژه ‌ای با سابقه و البته سوخته در رسانه‌ های غربی است. پیش تر اجرای این پروژه در غرب بیش از دیگران به ‌عهده فردی به‌ نام مایکل لدین بود که هر از گاهی اخباری از این دست منتشر می‌کرد، به‌نظر می ‌رسد با سوختن این منبع، منابع دیگری برای این جعلیات در غرب انتخاب شده‌اند. 

 

منبع: رکنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied