شمانیوز
شما نیوز

رهبر انقلاب:

پرستار، فرشته رحمت بیمار است

رهبر معظم انقلاب فرمودند: پرستار، فرشته رحمت بیمار است، این یک تعبیر واقعی است.

پرستار، فرشته رحمت بیمار است

به گزارش شمانیوز: پخش زنده سخنرانی رهبر معظّم انقلاب در سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) از لحظاتی قبل آغاز شد.

گزیده بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای به این شرح است :

روز پرستار را که مزین و مشرف به نام حضرت زینب کبری سلام الله علیها است به همه پرستاران عزیز و به گروه پرستاری تبریک عرض می‌کنم.

لازم میدانم به خانواده‌های گرامی و عزیزی که در این حوادث کرونا عزیزان خودشان را که پرستار بودند و از دست دادند تسلیت عرض کنم و برای آن درگذشتگان فداکار و مجاهد از خداوند طلب علو درجات کنم.

امروز بحمدالله پرستاران در چشم مردم ما از همه عزیزتر، از همیشه عزیزتر و شرافتمندترند و این لطف خداست. امیدواریم این افزایش پیدا کند.

پرستار، فرشته رحمت بیمار است، این یک تعبیر واقعی است؛ به هیچ وجه مبالغه آمیز نیست. هم با جسم بیمار سر و کار دارد هم با روح بیمار.
در مورد جسم بیمار پرستار در واقع شریک و همکار و مددکار پزشک است. بخش مهمی از کار بهبودی جسمی بیمار را پرستار انجام میدهد. در مورد ارتباط با روح مریض، پرستار در واقع غمگسار و نوازشگر و آرامش بخش مریض است.

پرستاران هم به جسم بیمار کمک می‌کنند و بهبودی او را سرعت می‌بخشند و امکان پذیر می‎کنند؛ در مواردی و هم اینکه جان او را روح او را اعصاب او را آرامش می بخشند با یک لبخند، با یک حرف گرم، با یک حرکت مهربانانه، احساس خوبی را در بیمار به وجود می‌آورند و در روح او اثر می‌گذارند.

این خبر تکمیل می‌شود...

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied