شمانیوز
شما نیوز

روحانی:

ترامپ در هفته‌های آینده از زندگی سرنگون می‌شود/ دشمن از ترور سلیمانی ضرر خواهد کرد

رئیس‌جمهور با تأکید بر تروریسم دولتی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، گفت: «ترامپ» نه از حکومت بلکه از زندگی در هفته‌های آینده سرنگون می‌شود.

ترامپ در هفته‌های آینده از زندگی سرنگون می‌شود/ دشمن از ترور سلیمانی ضرر خواهد کرد

به گزارش شمانیوز: حسن روحانی رئیس جمهور امروز(پنج شنبه)  در مراسم بهره برداری از ۲۵ طرح آب و برق، با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه یکی از وعده‌های اولیه دولت یازدهم به مردم آذربایجان غربی و شرقی و کل منطقه شمال غرب کشور بود، گفت: زندگی مردم شمال غرب وابسته به دریاچه ارومیه است.

او افزود: کاری که دولت یازدهم و دوازدهم درباره محیط زیست در منطقه شمال غرب کشور انجام داد از کارهای بزرگ تاریخی ایران است  و امیدوارم تلاش‌ها در این زمینه به ثمر برسد تا بتوانیم اوایل سال آینده احیای دریاچه ارومیه را جشن بگیریم.

دشمن از ترور سردار سلیمانی ضرر خواهد کرد

رئیس جمهور  با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی گفت: نام و یاد همچنین راه و مکتب سردار سلیمانی که همان مکتب امام و مکتب رهبر معظم انقلاب بود، ان شاالله همیشه ادامه پیدا می‌کند.

روحانی اظهار کرد: حتماً دشمن از کار غلط و نادرستی که انجام داد و از این ترور وحشیانه ضرر کرد و مطمئن باشد مردم و جوانان ایران و منطقه مقاوم‌تر و با امید بیشتر در مسیر مقاومت و استقلال منطقه ایستادگی می‌کنند.

رئیس جمهور  گفت: همه مردم فهمیده‌اند تا روزی که آمریکایی‌ها در این منطقه هستند، این منطقه روی خوش کامل و مطلوب را نخواهد دید و ملت‌های منطقه ان‌شاءالله پای این جنایتکاران و متجاوزین را روزی قطع خواهند کرد.

او با بیان اینکه شهید سلیمانی و همچنین یار ایشان ابومهدی المهندس برای ما وجود‌های ارزنده بودند، به سابقه آشنایی۴۰ ساله خود با شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی در چیزی که می‌فهمید که وظیفه ملی و دینی و انقلابی اش هست، در اجرای آن تردید نمی‌کرد و این خیلی مهم است. ما وقتی چیزی را می‌فهمیم به عنوان وظیفه ما است و باید برای کشور و ملت و منطقه‌مان انجام دهیم، نباید تردید کنیم و از مردم و قدرت‌های جهانی بترسیم. باید قدم بگذاریم و حرکت کنیم. این عدم تردید و تصمیم قاطع از نعمت‌هایی است که خداوند به انسان‌های خالص خود عنایت می‌کند.

روحانی اعتماد به نفس را دیگر ویژگی سردار سلیمانی ذکر کرد و گفت: شاید هزاران ساعت در طول این ۴۰ سال حرف زدیم و بحث کردیم، سردار سلیمانی واقعا اعتماد به نفس داشت. طرح‌های بسیار مهم و خطرناکی بود، ولی کاملاً اعتماد به نفس داشت و پای کار بود.

رئیس جمهور  ادامه داد: من این تعبیر را در روز شهادتش در جایی گفتم شهید سلیمانی را ندیدم از زین پایین بیاید و از رکاب پایین نیامد. از روزی که او را در جبهه‌های جنگ در سال‌های اولیه دهه ۶۰ دیدم، همیشه بر روی رکاب بود و همیشه موفق و پیروز صحنه و میدان بود و موفقیت‌های بسیار بزرگ و باور نکردنی به دست آورد.

او اخلاص و اخلاق حسنه و کمالات انسانی را از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی عنوان کرد و گفت: خیلی وقت‌ها من او را می‌دیدم و با هم جلسه داشتیم روزه داشت. آدم مخلصی بود ، با همه وجود تلاش می‌کرد.

 رئیس جمهور بیان کرد: دشمن مطمئن باشد با ترور وحشیانه حاج قاسم سلیمانی مردم ایران مقاوم‌تر و با امید بیشتر در مسیر مقاومت و استقلال منطقه ایستادگی می‌کنند. 

روحانی  در ادامه سخنان خود با تأکید بر تروریسم دولتی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی گفت: ترامپ نه از حکومت بلکه از زندگی در هفته‌های آینده سرنگون می‌شود.

اگر کسی دولت را تضعیف کند، طرفدار آمریکاست

رئیس جمهور گفت: ما در میدان جنگ اقتصادی هستیم و اگر کسی دولت را تضعیف کند، چه بخواهد و چه نخواهد حامی و طرفدار آمریکاست.

او ادامه داد: در این شرایط کسی که دولت را تضعیف می‌کند و می‌گوید من ضد آمریکا هستم، دروغ شاخدار گفته است.

 روحانی بیان کرد:  هر کسی به بخش خصوصی، واردکنندگان و صادرکنندگان ضربه بزند از آمریکا حمایت کرده است، امروز روز وحدت بوده و هر کسی وحدت و اتحاد را شکسته و اختلاف افکنی کند از آمریکا طرفداری کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied