شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز /

کار دولت حمایت، هدایت و نظارت است/ دولت نباید تصدی گری کند

رئیس کمیسیون صنایع گفت: کار دولت حمایت، هدایت نظارت است نباید تصدی گری کند باید باور کنیم دولت وارد می شود ولی نمی تواند با بخش خصوصی رقابت کند باید صنعت را به بخش خصوصی واگذار کند.

کار دولت حمایت، هدایت و نظارت است/ دولت نباید تصدی گری کند

به گزارش شمانیوز :  عزت الله اکبری تالارپشتی در سفر یک روزه خود به ارومیه با هدف نظارت میدانی در جلسه شورای معاونین سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی به منظور پیگیری مشکلات این حوزه حضور یافت.

*مدیران استان ها باید بیشترین اختیارات را داشته باشند

رئیس کمیسیون صنایع دربارۀ میزان اختیارات مدیران دولتی گفت: اعتقاد و سیاست من بر این است که بیشترین اختیارات را  شما در استان داشته باشید در حوزه های مختلف ؛ صنعت،استانداری و ... شما مدیر و نماینده عالی دولت در استان و حوزه هستید، شما در میدان عملیات هستید و می توانید تشخیص دهید و تمام دخالت های مرکز در استان ها دخالت های غیر موجه و معطل کننده است .

وی با اشاره به ظرفیت مدیران شایسته استانی افزود: هر استانی ظرفیتی دارد مدیران شایسته و توانایی دارند که همه از دولت هستند . نماینده دولت در استان در محیط است و براسای  آنچه در صحنه و محیط جغرافیایی می بیند تصمیم بگیرد اینکه منتظر دستور از تهران باشد معطل کننده و کارهای قرون وسطی است.

رئیس کمیسیون صنایع گفت: با وزارت صنایع صحبت خواهم کرد اختیارات  را به مدیران استانی دهند بدهند مدیر در محل و مشکلات را بهتر می فهمید لمس می کند و بهتر می تواند تصمیم بگیرد اینکه همه چی موکول کنیم به صنعت تهران نمی شود.معطل کردن هیچ معنی ندارد.

*دولت به دنبال تفکیک وزارتخانه صنعت،معدن وتجارت است

اکبری تالارپشتی دربارۀ  ادغام وزارت صنعت و معدن گفت: به خاطر دارم که در مجلس هشتم همکاران برنامه و بودجه و دولت اصرار بر ادغام داشتند و اشاره داشتند که 60 کشور دنیا با این مدل کار می کند که مباحث واردات و صادرات به یکدیگر مرتبط هستند و نمیشود یک تشکیلات وزارت خانه ای تولید کند و دیگری بی توجه به این مباحث واردات انجام دهند که اصرار و حتی التماس که این دو ادغام شوند.

او ادامه داد: در مجلس یازدهم رئیس جمهور اصرار و آقای واعظی هم تماسی داشتند که کمک کنید تفکیک انجام شود که گفتیم انجام نمی شود، در مجلس دهم که همفکر دولت بود دو بار این مسئله مطرح ولی انجام نشد و به آن ها گفتم که در این مجلس تصویب نمی شود شاید در دولت بعدی تصویب شود

این نماینده مجلس افزود: در ابتدای وزارت آقای رزم حسینی  با ایشان دیداری داشتم گفتند با وزیر جهاد مسئله را حل کرده و قرار بر این شد که وزیر جهاد کارها را انجام دهد که همان روز ساعت 8 شب با وزیر جهاد جلسه داشتم که ابراز خوشحالی کردم ن باب انجم این کار ، متاسفانه گفتند آقای رئیس جمهور متوقف کردند

نماینده تهران در مجلس گفت: زمانی که دو وزیر بر انجام کاری تصمیمی بگیرند الالقاعده رئیس جمهور نباید ورود مستقیم بزنند و کنسل کنند حداقل دلیل بخواهند از جایی دیگر این کار کردند .

*کار دولت حمایت، هدایت، نظارت است نباید تصدی گری کند/دولت با بخش خصوصی نمی تواند رقابت کند

رئیس کمیسیون صنایع با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی گفت: ظرفیت خوبی در حوزه معدن هست که مغفول مانده است مشوق های سرمایه گذاری دولت نیروهای دولت در استان ها هستند، وظیفه دولت حمایت هدایت نظارت است دولت نباید تصدی گری کند دولت در صنعت ورد می کند ولی نمی تواند با بخش خصوصی رقابت کند باید صنعت را به بخش خصوصی واگذار کند.

اکبری تالارپشتی در پایان گفت: دوستان فرمایشات خوبی داشتند آنچه که درنهایت از شما می خواهیم این است که جمع بندی خوبی از وضعیت استان و تقاضاهایی که از استان داریدرا به ما برای  پیگیری بدهید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied