شمانیوز
شما نیوز

رئیس شورای عالی استان ها:

 فصلی در برنامه هفتم توسعه به شوراها اختصاص یابد

دکتر علیرضا احمدی با اشاره به اهمیت جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام در تبیین سیاست های کلی نظام گفت: اختصاص فصلی در برنامه هفتم توسعه به شوراها می تواند، این نهاد مردمی را به جایگاه قانونی خود نزدیک کند.

 فصلی در برنامه هفتم توسعه به شوراها اختصاص یابد

دکتر علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان ها پیش از ظهر امروز در وبینار سیاست های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی و حکمرانی محلی که با حضور دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، ضمن تبریک سال نو گفت: شوراهای شهر و روستا از اهمیت زیادی در حوزه اجرای سیاست های کلی نظام و اداره امورات کشور برخوردار هستند.

وی با تاکید بر اهمیت ارتباط موثر و مستمر شوراها با دستگاه ها و نهادهای حاکمیتی افزود: از آن‌جایی که مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از مهمترین دستگاه هایی است که می‌تواند ظرفیت‌های شوراها را در کشور به روز رسانی و کارآمد کند تلاش کردیم این وبینار را برگزار کنیم.

احمدی ادامه داد: همانطور که دیدیم مجمع تشخیص مصلحت نظام در ماجرای سلب اختیار وضع عوارض از شوراها در لایحه مالیات بر ارزش افزوده ورود کرده و توانست با همکاری این نهاد جلوی قانونی شدن این لایحه را بگیرد و برای اصلاح به مجلس برگشت داده شد.

رئیس شورای عالی استان ها اضافه کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام در بحث سیاست‌های کلی نظام، ابلاغی مقام معظم رهبری؛ نقش عمده‌ای دارد و به عنوان بازوی مشورتی اجرای این سیاست ها تلقی می شود. از این رو می‌تواند کمک شایانی به شوراهای اسلامی شهر و روستا داشته باشد و با اختصاص فصلی در برنامه هفتم توسعه به شوراهای اسلامی شهر و روستا شوراها را به جایگاه قانونی خود نزدیک کند.

وی درخصوص چرایی دعوت از دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای شرکت در این وبینار بیان داشت: همچنین باتوجه به تاثیرگذاری آقای دکتر محسن رضایی دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه تدوین سیاست های کلی نظام ، این وبینار برگزار شد و از ایشان به عنوان مهمان و سخنران دعوت شد.

رئیس شورای عالی استان ها افزود: ما انتظار داریم دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، نقش شوراها در برنامه هفتم توسعه را تبیین کنند و به این موضوع بپردازند که شوراها و مدیریت شهری در برنامه هفتم توسعه که در دست بررسی است چه جایگاهی خواهند داشت.

وی تاکید کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام جایگاه بسیار مهمی در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و ما باید از این ظرفیت ها برای تبیین جایگاه شوراها که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم هست استفاده کنیم.

 

 

پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied