شمانیوز
شما نیوز

روحانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا:

دو استان کشور وارد موج چهارم کرونا شده است/ ممنوعیت برگزاری مراسم‌های مذهبی در مناطق نارنجی و قرمز در ماه رمضان

رئیس جمهور گفت: موج چهارم در دو استان آغاز شده و در برخی استان‌ها هم اگر مراعات نشود، ممکن است وارد این موج بشویم.

دو استان کشور وارد موج چهارم کرونا شده است/ ممنوعیت برگزاری مراسم‌های مذهبی در مناطق نارنجی و قرمز در ماه رمضان

به گزارش شمانیوز: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از پاندمی کرونا به عنوان یکی از حوادث بسیار مهم قرن نام برد و گفت: در ۴ ماه باقی مانده از فعالیت این دولت، مقابله با پاندمی کرونا و تلاش برای مهار این ویروس همچنان یکی ازاولویت‌های اصلی است.

روحانی با بیان اینکه درطول ۱۴ ماه گذشته از شیوع بیماری کووید ۱۹، این ویروس نه از بین رفته و نه ضعیف شده است، گفت: امروز ساخت واکسن از اولویت‌های اصلی برای مهار این بیماری است و تجمعات و دورهمی‌ها باید همچنان به عنوان یک خطر تلقی شود.

رئیس جمهور مقابله با ویروس، لغو تحریم‌های اقتصادی، معیشت مردم و تکمیل و افتتاح طرح‌های نیمه تمام را ۴ هدف مهم و اصلی در ماه‌های پایانی فعالیت این دولت برشمرد و افزود: دولت با همه توان به تلاش خود برای تحقق این ۴ هدف اصلی ادامه خواهد داد و حتما در ۴ ماه آینده شرایط قابل قبولی خواهیم داشت.

روحانی با بیان اینکه پاندمی کرونا برابر آمار رسمی تاکنون حدود ۳ میلیون قربانی گرفته که آمار واقعی بسیار بالاتر از این رقم است، اظهار داشت: مردم ایران در ۱۴ ماه گذشته علاوه بر مقابله با کرونا با تروریسم و جنگ اقتصادی تمام عیار نیز مقابله کرده اند و انصافا در این میدان با از خودگذشتگی و ایثار کادر درمان و مقاومت مثال زدنی مردم، کارنامه قابل قبولی به دست آمده است.

وی با اشاره به اینکه هر گاه ملت ایران با مشکلی مواجه شده قدرت ملی مردم تبلور یافته و به عبور از مشکلات کمک کرده است، تصریح کرد: ویروس کرونا سبک جدیدی از زندگی را پدید آورده است که ناچار از رعایت قواعد آن هستیم. این ویروس در ۱۴ ماه گذشته نه از بین رفته و نه حتی ضعیف شده و برعکس حتی جهش یافته و تهاجمی‌تر هم شده است.

روحانی با اشاره به اینکه تاکنون داروی قطعی برای درمان این بیماری ساخته نشده است، گفت: موثرترین راه مقابله با این بیماری فعلا تزریق واکسن است که ساخت واکسن در داخل کشور و خرید و واردات واکسن از خارج از اولویت‌های اصلی ما در مقابله با این بیماری است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مردم باید با مشاهده کوچکترین علامت بیماری خود را قرنطینه کرده و به پزشک مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: اینکه کسی مبتلا به کرونا باشد و سر کار برود یا در اجتماعات و دورهمی‌ها حضور یافته و یا بدتر از آن، به مسافرت برود به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید قاطعانه با چنین متخلفانی برخورد شود.

روحانی با بیان اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی باید بیشتر از گذشته با دقت اجرا و رعایت شوند، گفت: هیچ دوگانگی در دستورالعمل‌های بهداشتی وجود ندارد و در تمام مبادی ورودی رسمی کشور با دقت تمام از تردد‌ها مراقبت می‌شود.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: بر اساس مباحث و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری مراسم مذهبی در شهر‌های آبی و زرد با رعایت دقیق پروتکل‌ها آزاد و در شهر‌های با وضعیت نارنجی و قرمز ممنوع است و درمورد مراسم شب‌های قدر نیز با توجه به شرایط آینده تصمیم گیری خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied