شمانیوز
شما نیوز

نماینده سابق مجلس در گفتگو با شمانیوز:

شروط آمریکا قابل پذیرش نیست

نماینده سابق مجلس دهم گفت: اینکه بایدن برای بازگشت به برجام بخواهد برای ما شروط بگذارد اصلاً مورد پذیرش نیست و یک روش نابجایی است.

شروط آمریکا قابل پذیرش نیست

محمدجواد جمالی نوبندگانی، نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، اظهار داشت:  از گذشته‌ای آمریکایی‌ها خواهان طولانی کردن مذاکرات بوده و همچنان هم هستند؛ یعنی آنها مذاکره را برای مذاکره می‌خواهند و برای طولانی‌تر شدن این روند تلاش می‌کنند تا طرف مقابل را در یک وضعیت منفعل و معلق نگاه دارند.

وی افزود: آمریکا در رابطه با جمهوری اسلامی ایران هم از همان روش تبعیت می‌‎کند؛ در صورتی‌که ما بارها اعلام کرده‌ایم و نشان داده‌ایم که به تعهداتمان پایبند هستیم، اما ترامپ وقیحانه از برجام خارج شد و الان تلخ طنزی که وجود دارد این است که آقای بایدن معاون آقای اوباما بوده و خودشان این برجام را نوشته‌اند و به امضا رسانده‌اند و علی‌رغم اینکه اعلام کرده است به برجام بازخواهد گشت، اما به نظر می‌رسد که همان استراتژی فشار حداکثری را ادامه دهد و بر روی آن موج‌سواری کند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم خاطرنشان کرد: اینکه بایدن برای بازگشت به برجام بخواهد برای ما شروط بگذارد اصلاً مورد پذیرش ما نیست و یک روش نابجایی است.

جمالی نوبندگانی گفت: من فکر می‌کنم دموکرات‌ها در یک رویه مشترک با جمهوری‌خواهان در قضیه برجام به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی ایران و به نوعی محدود کردن و تحت کنترل در آوردن ایران است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا الان دو موضوع را هم دنبال می‌کنید؛ یکی اینکه قضیه را امنیتی جلوه دهد تا سلاح‌های بیشتری به کشورهای منطقه بفروشد و آنها را به سمت رژیم صهیونیستی متمایل سازد و  دوم اینکه آنها به دنبال اجماع‌سازی علیه ما هستند که دومی می‌تواند خطرناک باشد و باید نسبت به این دسیسه هوشیار بود تا نگذاریم موفق شوند که البته با عدم خروج ما از برجام و تدابیر رهبر معظم انقلاب، آمریکا در پیشبرد این سناریو ناکام مانده است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied