شمانیوز
شما نیوز

کوشکی در گفتگو با شمانیوز:

آمریکا به دنبال لغو تحریم‌ها نیست/ بایدن درصدد بازنگری برجام است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکایی‌ها هیچ‌گونه ادعایی را در خصوص لغو کامل تحریم‌ها نداشته‌اند و اصلاً با منطق عقلانیت آنها هم سازگار نیست که بگویند ما تحریم‌ها را لغو می‌کنیم تا ایران به برجام بازگردد.

آمریکا به دنبال لغو تحریم‌ها نیست/ بایدن درصدد بازنگری برجام است

محمدصادق کوشکی، استاد دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، اظهار داشت: آمریکایی‌ها هیچ‌گونه ادعایی را در خصوص لغو کامل تحریم‌ها نداشته‌اند و اصلاً با منطق عقلانیت آنها هم سازگار نیست که بگویند ما تحریم‌ها را لغو می‌کنیم تا ایران به برجام بازگردد.

وی افزود: در طول ماه‌های اخیر که بایدن روی کار آمده، تنها تأکید بایدن و همراهان او حفظ اهرم تحریم‌ها و حتی تقویت این اهرم هم مطرح بوده است؛ بنابراین اگر آمریکا بخواهد همه تحریم‌های ما را لغو کند، گویا در این کشور انقلاب شده است و باید به عقلانیت آنها شک کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: هدف آمریکا از سرگیری مذاکرات هسته‌ای، بازنگری در مفاد برجام است تا مباحث موشکی و منطقه‌ای را در آن بگنجاند و نگفته‌اند که می‌خواهند به ایران امتیاز دهند.

کوشکی یادآور شد: سابقه مذاکرات هسته‌آی آقایان ظریف و عراقچی در مذاکرات ژنو و برجام نشان می‌دهد که این دوستان به دنبال ارائه امتیاز به آمریکا هستند؛ همانطور که در مذاکرات ژنو و برجامی امتیاز داده‌اند و هیچ امتیازی نگرفته‌اند.

او با بیان اینکه دولت درصدد است تا در روزهای پایانی عمر خود تعهدات بیشتری را متوجه کشور کند، گفت: متأسفانه جریان اصلاحات باور دارد که حد ایران همان عربستان است و ورود ایران به عرصه منطقه‌ای، فضایی و نظامی در حد ایران نیست و آنها معتقدند که ما باید مانند عربستان نفت بفروشیم و تابع سیاست‌های آمریکا و اروپا باشیم.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied