شمانیوز
شما نیوز

مهمانپرست در گفتگو با شمانیوز:

چهره‌های تکراری و خسته‌کننده کاندیدا نشوند

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این دوره از انتخابات باید چهره‌های جدید و باانگیزه وارد انتخابات شوند و چهره‌های تکراری و خسته‌کننده باید استراحت کنند.

چهره‌های تکراری و خسته‌کننده کاندیدا نشوند

رامین مهمانپرست، در گفتگو با خبرنگار شمانیوز، اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های چهره‌های جدید این است از افرادی که همیشه در صحنه‌ها حضور ثابت و خسته‌کننده داشته‌اند استفاده نشود و جای آنها را افرادی بگیرند که کمتر فرصت حضور در عرصه رقابت‌ها را پیدا کرده‌اند.

ضرورت ورود افراد باانگیزه به انتخابات

وی افزود: چهره‌های جدید از افکار جدید، خلاقیت، نشاط و انگیزه برخوردارند و برای طرح و برنامه‌های جامعی در اختیار دارند.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در انتخابات پیش رو حتماً ضروری است که کاندیداها آلوده به فساد نباشند و سلامت آنها و عشق و علاقه‌شان به کشور باعث شود از تخصصشان برای حل بحران‌های کشور بهره ببرند.

مهمانپرست گفت: شرایط فعلی اقتضا می‌کند که چهره‌های تکراری کنار بکشند و استراحت کنند تا نیروهای باانگیزه و جوان جای آنها را بگیرند و حتماً تأثیر آن هم در یک دولت باانگیزه و کارآمد تبلور می‌یابد.

نقش احزاب در افزایش مشارکت

او با اشاره به نقش احزاب در افزایش یا کاهش مشارکت حداکثری اظهار داشت: یکی از معضلات فعلی کشور این است که احزاب رقابت‌های سیاسی خودشان را به منافع ملی ترجیح می‌دهند؛ یعنی در مواقعی ممکن است افزایش مشارکت را برخلاف منافع جناح  خودشان بدانند؛ بنابراین در جهت مقابل آن حرکت می‌کنند. یا اینکه در جای دیگر در صحنه مذاکرات و صحنه‌های بین‌المللی ممکن است برای تأمین منافع جناحی غفلت‌هایی کنند و رسیدن به هر نتیجه‌ای را حتی اگر در آن خسارت‌هایی نهفته باشد را به نفع تشکیلات سیاسی خودشان می‌دانند.

به گفته مهمانپرست؛ رویکردهای جناحی مغایر با تأمین  منافع حداکثری ملی است و فکر می‌کنم اولویت همیشه باید با منافع ملی باشد و شرط تأمین منافع ملی، حضور و مشارکت مردم و پشتیبانی مردمی از نظام است و اینکه از هرطریقی سعی شود که مشکلات معیشتی مردم حل و رفاه حداقلی آنها تأمین شود.

گفتگو از سعید امینی

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied