شمانیوز
شما نیوز

آخرین خبرها از جنگ غزه/ درگیری شدید بین اسرائیل و غزه + فیلم

اسرائیل خود را برای شدیدترین حمله به غزه آماده کرده است.

آخرین خبرها از جنگ غزه/ درگیری شدید بین اسرائیل و غزه + فیلم

اسرائیل خود را برای شدیدترین حمله به غزه آماده کرده است. گردان‌های عز الدین قسام در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اکنون و در راستای اجرای وعده‌هایمان؛ گردان‌های قسام حملات موشکی را انجام داد که بزرگ‌ترین عملیات موشکی به تل آویو بوده و در این راستا، ۱۳۰ موشک را به تل آویو و اطراف آن شلیک کرد که این اقدام در واکنش به هدف قرار گرفتن برج‌های مسکونی توسط دشمن انجام شده است.»

 

 

 

 

پرواز در فرودگاه بن گوریون متوقف شد

رسانه‌های اسرائیلی گفته‌اند یک موشک به فرودگاه بن گوریون در تل آویو برخورد کرد و پس از این حادثه پروازهای این فرودگاه به یونان و قبرس منتقل شد.

 

 

ظرفیت پناهگاه‌های تل‌آویو تکمیل شد

شبکه‌های اسرائیل خبر دادند که پس از آنکه گروه‌های مقاومت با ده‌ها موشک تل‌آویو را هدف قرار دادند، ساکنان تل‌آویو به پناهگاه‌ها هجوم برده و ظرفیت آنها تکمیل شده است.

 

 

گنبد آهنین به دلیل اختلال فنی در رهگیری موشک‌های غزه ناکام ماند

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که سامانه گنبد آهنین به دلیل اختلال فنی در رهگیری موشک‌هایی که از نوار غزه شلیک شده بود، ناکام ماند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که علت شکست این سامانه در رهگیری چندین موشک شلیک شده از نوار غزه به شهرک‌های یهودی نشین و شهرهای اراضی اشغالی، اختلال فنی در این سامانه بود. این شبکه نوع این اختلال را اعلام نکرد.

در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از روز گذشته ۲۸ تن به شهادت رسیدند.

 

 

 

تصاویر: تل آویو بعد از حملات موشکی کتائب القسام

 

  

 

 

 

 


جهت تماشای لایو دربی پایتخت اینجا کلیک کنید


 

 

 

 

آخرین آمار از جنگ غزه؛ ۳۰ شهید و ۲۰۳ زخمی؛ ۱۰ تن از شهدا کودک هستند

وزارت بهداشت غزه آخرین آمار یورش هوایی رژیم صهیونیستی به این منطقه را اعلام کرد و از شهادت ۳۰ تن از جمله ۱۰ کودک خبر داد.

در اطلاعیه وزارت بهداشت غزه آماده است که طی بمباران‌های شدید اماکن مسکونی و غیر نظامیان ۲۰۵ تن نیز زخمی شده‌اند.

شبکه‌های تلویزیونی نیز خبر داده‌اند که هم اکنون (بامداد چهارشنبه) غزه زیر شدیدترین حملات هوایی قرار دارد و کشتی‌های جنگی رژیم صهیونیستی نیز از دریا مناطق مسکونی را هدف قرار می‌دهند.

 

عفو بین‌الملل، اسرائیل را به استفاده وحشیانه از زور علیه فلسطینیان متهم کرد

سازمان عفو بین‌الملل، رژیم صهیونیستی را به استفاده وحشیانه از زور علیه معترضان فلسطینی در جریان درگیری‌های دایر در شهر قدس شرقی متهم کرد.

به نقل از آرتی عربی، سازمان عفو بین‌الملل همچنین اعلام کرد، این ابزارها و راه‌کارها نامتناسب و غیرقانونی است.

این سازمان از مقامات رژیم صهیونیستی خواست عملیات کوچاندن اجباری در محله «الشیخ جراح» را فوراً متوقف کنند و به مهاجرت اجباری مداوم فلسطینیان از قدس شرقی خاتمه بخشند.

سازمان عفو بین‌الملل همچنین اعلام کرد که شواهدی را جمع آوری کرده است که «روشی هولناک از استفاده از زور خودسرانه و بیش از حد نیروهای اسرائیلی علیه معترضان مسالمت جو فلسطینی در روزهای اخیر» را نشان می‌دهد.

 

 

اسماعیل هنیه: اسرائیل بود که حمله را آغاز کرد؛ به دفاع از قدس ادامه می‌دهیم

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی گفت که رژیم صهیونیستی در غزه کودکان را در منطقه «بیت حانون» هدف قرار داد و منازل مسکونی غزه را بمباران می‌کند.

به نقل از الجزیره، او با باین اینکه تشکیلات خودگردان باید هماهنگی امنیتی و ارتباط خود با رژیم صهیونیستی را قطع کند، گفت که غزه به وطیفه خود رد قبال قدس عمل می‌کند و ارتباط غزه با قدس ارتباط میان مقاومت با هویت است.

اسماعیل هنیه افزود: «قدس آن زمانی پیروز شد که حنجره‌های مقدسی‌ها نام فرمانده محمد الضیف و گردان‌‎های مقاومت را صدا زدند. غزه همیشه در جایگاه صحیح خود قرار داشت، در جایگاه کمک رساندن به قدس و ما امروز فصل تازه‌ای از مقابله با دشمانان را تجربه می‌کنیم که از جنگ قدس سربلند و پیروز خارج شدیم.

هنیه ادامه داد: «درود به مقاومت در غزه که هنگامی که قدس از آنها یاری خواست برای قدس پیروزی به دست آوردند. مردم ما در نبرد قدس پیروز شد و با دفاع در “باب‌العامود” اشغالگران را به برچیدن موانع از سر راه مجبور کرد.»

او با بیان اینکه این اسرائیل بود که حمله را آغاز کرد و مقاومت مقصر نیست، از ارتباط با سازمان ملل و کشورهای مصر و قطر خبر داد.

 

نتانیاهو: تازه در ابتدای کار هستیم؛ به حملات شدید غزه ادامه می‌دهیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم به حملات هوایی شدید خود در غزه علیه حماس و جهاد اسلامی ادامه خواهد داد.

به نقل از آرتی عربی، بنیامین نتانیاهو همچنین مدعی شد که جنبش حماس و جهاد اسلامی هزینه گزافی را باید پرداخت کنند.

او سپس گفت که ارتش رژیم صهیونیستی در ابتدای عملیات خود قرار دارد و صدها هدف در غزه بمباران شده است.

از سوی دیگر «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت که تاکنون ۵۰۰ نقطه در غزه هدف قرار گرفته شده است و مدعی شد که حملات سهمگینی علیه حماس و جهاد اسلامی صورت گرفته و این تازه ابتدای راه است.

او همچنین ادعا کرد که ارتش صهیونیستی تصمیم دارد به قول وی آرامش را برای مدت طولانی در سرزمین اشغالی تثبیت کند و همچنان به بمباران ساختمان‌های غزه ادامه خواهد داد.

 

آمریکا: اسرائیل حق دفاع از خود را دارد

کاخ سفید امروز (سه شنبه) اعلام کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از راهکار تشکیل دو کشور در نزاع اسرائیل و فلسطین حمایت می‌کند.

به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید حملات موشکی حماس و گروه‌های فلسطینی دیگر به اسرائیل را محکوم و تاکید کرد: اسرائیل حق دفاع از خود را دارد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما به خویشتن داری و آرامش دعوت می‌کنیم. اسرائیل حق دارد که از خود دفاع کرده و به حملات موشکی پاسخ دهد، مردم فلسطین نیز حق برخورداری از امنیت را دارند.

در همین راستا، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: قدس که شهری دارای اهمیت بسیار برای افراد با ایمان از اقصی نقاط جهان است، باید مکانی برای همزیستی باشد. تمرکز آمریکا در وهله نخست بر آرام کردن اوضاع است.

 

 

 

 

 

صهیونیست ها مسجدالاقصی را به آتش کشیدند

 

 

936645

936644

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied