شمانیوز
شما نیوز

حبیب‌زاده در گفتگو با شمانیوز مطرح کرد؛

دو ابر ایده انتخاباتی/ تداوم وضع موجود یا تغییر وضع موجود؟

کارشناس مسائل سیاسی گفت: نکته مهم در این دو یا سه روزی که نامزدها از برنامه‌های خود پرده‌برداری کردند، نشان از وجود دو ابر ایده "تداوم وضع موجود"یا "تحول در وضع موجود" دارد.

دو ابر ایده انتخاباتی/ تداوم وضع موجود یا تغییر وضع موجود؟

قاسم حبیب‌زاده در گفتگو با خبرنگار شمانیوز، اظهار داشت: علی‌رغم اظهارات و مواضع برخی از سیاسیون و جریان‌های سیاسی مبنی‌بر غیررقابتی بودن انتخابات ریاست‌جمهوری و تلاش‌های پیدا و پنهانی که برای کاهش مشارکت مردم صورت می‌دهند، برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای حاضر و شعارها و برنامه‌های آن‌ها و توجهی که مردم به این برنامه‌ها نشان داده‌اند، گویای یک رقابت جدی میان آن‌هاست.

وی گفت: نکته مهم در این دو یا سه روزی که نامزدها از برنامه‌های خود پرده‌برداری کردند، نشان از وجود دو ابر ایده "تداوم وضع موجود" (خصوصاً نظر یکی از نامزدهای محترم مبنی بر اینکه بیش‌از ۵۰ درصد علت گرانی‌ها ناشی از تحریم‌هاست! که طبعاً راه‌حل آن را هم تداوم مذاکرات می‌داند.!) یا "تحول در وضع موجود" دارد که باید دید کدام یک از مبلغان این دو ابر ایده می‌تواند اقبال مردمی را جلب کنند.

مزایای مشارکت حداکثری

کارشناس مسائل سیاسی درباره مزایای مشارکت حداکثری بیان کرد: بی‌تردید مشارکت بالای مردمی در انتخابات مؤید نظام اسلامی و اهداف، آرمان‌ها و دستاوردهای آن است که علاوه‌بر تولید قدرت برای کشور، تعیین‌کننده مسیر اداره جامعه خواهد بود.

حبیب‌زاده ادامه داد: مردم ایران هر گاه از برخی شرایط و کم‌کاری مسئولان خصوصاً قوه مجریه ناراضی بودند، با کاهش مشارکت به نوعی گلایه‌مندی خود را ابراز کرده‌اند مانند دور دوم ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی، اما در دوره‌ای دیگر همان‌ها به‌صورت گسترده وارد انتخابات شده اند که نمونه‌های آن را در سال‌های ۷۶ و ۸۸ جهانیان مشاهده کردند.

 او اظهار کرد: اکنون نیز بلندگوهای تبلیغاتی و برخی از سیاسیون پیشاپیش در این فضا می‌دمند که مشارکت کم به‌معنای مشروعیت‌زدایی از نظام است، درحالی‌که قدرالسهم خود را در قهربخشی از مردم از صندوق‌های رای مشخص نمی‌کنند. کیست که نداند عمده ناراحتی‌های موجود از بی‌تدبیری‌های دولت مستقر است که همین بلندگوها و سیاسیون از آن در سال‌های ۹۲ و ۹۶ تمام‌قد حمایت کردند؟

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: خلاصه آنکه به فضل خدا مشارکت مردم در انتخابات پیش رو حماسه‌وار و با بصیرت خواهد بود و آن بخش‌ هم که مشارکت نکنند به جز معدودی که سر سازگاری با نظام ندارند، به دلیل قهر با کسانی است که وعده‌های سر خرمن دادند و عمل نکردند، نه از سر اعراض از نظام اسلامی، که چشمه‌ای از دل‌دادگی مردم را در تشییع بی‌نظیر سردار این نظام، شهید حاج‌قاسم سلیمانی، جهانیان مشاهده کردند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied