شمانیوز
شما نیوز

شمانیوز در گفتگو با کوشکی بررسی کرد؛

چرا شیوه مناظرات باید تغییر کند؟

کارشناس مسائل سیاسی معتقد است که روش فعلی مناظرات، یک روش علمی و منطقی نیست و خواسته یا ناخواسته مباحث به سمت‌وسوی اظهارات غیرمنطقی و غیراخلاقی کشیده می‌شود.

چرا شیوه مناظرات باید تغییر کند؟

محمدصادق کوشکی در گفتگو با خبرنگار شمانیوز، در تحلیل مناظرات روز گذشته اظهار داشت: روش فعلی مناظرات، یک روش علمی و منطقی نیست. اینکه کاندیداها کنار هم قرار می‌گیرند و در وقت کوتاه باید به پرسش‌ها پاسخ دهند، خواسته یا ناخواسته مباحث به سمت‌وسوی اظهارات غیرمنطقی و غیراخلاقی کشیده خواهد شد.

مناظرات باید کارشناس‌محور شود

وی گفت: منطقی‌تر این است که هر نامزدی در برابر چند کارشناس رشته‌های مختلف یا عرصه‌های مختلف قرار بگیرد و آن کارشناسان با نامزدهای ریاست جمهوری وارد بحث و گفتگو شوند، نه اینکه صرفاً یک سؤال پرسیده شود و برخی نامزدها هم در مورد یک موضوع بی‌ربط دیگر و خارج از چهارچوب سؤال، توضیح دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: شیوه مناظرات فعلی زبینده ملت ایران نیست؛ لذا انتظار می‌‎رود این شیوه تغییر کند و مناظرات کارشناس‌محور جایگزین شود؛ چون کارشناسان اگر با پاسخ‌های غیرمرتبط مواجه شوند به صراحت اظهارنظر می‌کنند و عیار نامزدها را برای مردم مشخص خواهند کرد.

برخی کاندیداها را نمی‌توان رجل سیاسی خطاب کرد

کوشکی بیان داشت: بی‌اخلاقی برخی کاندیداها به حدی است که شایسته نیست به آنها انسان عادی بگوییم چه برسد به اینکه از واژه رجل سیاسی استفاده کرد. در اصل مردم با مشاهده دو مناظره اخیر به این مسئله که ملاک‌های شورای نگهبان برای تأیید صلاحیت افراد چه بوده است، شک کرده‌اند؛ یعنی مردم نسبت به ملاک‌های شورای نگهبان برای تشخیص رجل سیاسی دچار تردید شده‌اند.

اواضافه کرد: کاندیداها باید برنامه ارائه دهند و اگر برنامه ارائه دهند، شاهد بداخلاقی‌ها در مناظرات نخواهیم بود.

به گفته این کارشناس سیاسی؛ مردم حق دارند از خود بپرسند که وقتی کاندیدایی مقابل دوربین این‌گونه بداخلاقی می‌کند، در شرایط دیگر چه رفتاری از خود بروز می‌دهند.

کوشکی معتقد است که اصلاح‌طلبان برروی کلیدواژه‌های سوخته مانند کنسرت و دیوارکشی در خیابان تأکید دارند و نیز با رفتارهای عاطفی به دنبال تحت تأثیر قرار دادن مردم هستند که گاهی اوقات چنین رفتارهایی نتیجه می‌دهد، اما باید منتظر ماند و ادامه مناظرات را رصد کرد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied