شمانیوز
شما نیوز

در نشست مشترک ائتلاف مدیران نواندیش و نمایندگان انجمن سواد رسانه‌ای ایران مطرح شد؛

تقی‌پور: نیازمند تحول دیجیتال برای حکمرانی خوب در فضای مجازی هستیم/ابویی: شاهد جنبش زنان در فضای مجازی هستیم/افراسیابی: دولت آینده، اقتصاد پلتفرمی را جایگزین اقتصاد مبتنی بر نفت کند/انتظاری هروی: کاندیداها برای مدیریت فضای مجازی برنامه ارائه دهند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: استارتاپ های ایرانی فرصتی طلایی برای آینده کشور هستند و باید مورد حمایت جدی تر دولت آینده قرار بگیرند.

تقی‌پور: نیازمند تحول دیجیتال برای حکمرانی خوب در فضای مجازی هستیم/ابویی: شاهد جنبش زنان در فضای مجازی هستیم/افراسیابی: دولت آینده، اقتصاد پلتفرمی را جایگزین اقتصاد مبتنی بر نفت کند/انتظاری هروی: کاندیداها برای مدیریت فضای مجازی برنامه ارائه دهند

به گزارش خبرنگار شمانیوز، دکتر رضا تقی‌پور انوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک ائتلاف مدیران نواندیش و نمایندگان انجمن سواد رسانه‌ای ایران اظهار کرد: استارتاپ های ایرانی می‌توانند در سطح منطقه پیشران باشند و ظرفیتی برای توسعه منابع ارزی کشور محسوب میشوند به شرطی که مورد حمایت جدی تر دولت آینده واقع شوند.

وی گفت: برای حکمرانی خوب نیازمند تحول دیجیتال هستیم به طوری که مردم کارکرد فناوری را در تسهیل تمام امور به صورت ملموس و به دور از شعار زدگی احساس کنند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: طرح تحول دیجیتال یک طرح دقیق برای اداره دولت آینده با استفاده از فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی است و باعث تسهیل امور زندگی در حوزه های مختلف و کاهش هزینه های زندگی خواهد شد.

شاهد جنبش زنان در فضای مجازی هستیم

در ادامه دکتر محمد ابویی مهریزی؛ دبیر کل ائتلاف مدیران نواندیش با اشاره به نقش زنان در پیروزی جریان انقلاب اسلامی بیان داشت: در انتخابات امسال شاهد جنبش زنان در فضای مجازی هستیم و به اعتقاد بنده یکبار دیگر زنان ایرانی تجربه انقلاب اسلامی را تکرار خواهند کرد و این بار با تشویق جامعه به مشارکت حداکثری، باعث تقویت دولت آینده برای تحقق گام دوم جمهوری اسلامی ایران خواهند شد.

افراسیابی: دولت آینده، اقتصاد پلت فرمی را جایگزین اقتصاد مبتنی بر نفت کند

در ادامه دکتر محمد صادق افراسیابی؛ دبیر شورای سیاستگذاری انجمن سواد رسانه ای ایران با اشاره به استقبال برخی کشورهای منطقه از حضور استارتاپ‌های ایرانی گفت: مهمترین و برجسته‌ترین چالش امروز کشور، مسائل اقتصادی است که معیشت مردم را در تنگنا قرار داده است و بخشی از آن به دلیل افزایش تحریم ها و همین طور اتکای ایران به اقتصاد مبتنی بر نفت است. بنابراین اکنون که استارتاپ ها و پلت فرم های ایرانی توان خود را برای ارز آوری به اثبات رسانده اند، لازم است دولت آینده، اقتصاد پلت فرمی را جایگزین اقتصاد مبتنی بر نفت کند.

وی افزود: توسعه فضای مجازی در کشور نیازمند مقررات زدایی با هدف رفع موانع کسب و کارها و تصویب قوانین حمایتی جدی تر برای فعالیت کسب و کارهای ایرانی در فضای مجازی است و رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی اختیارات لازم را برای رفع موانع پیش روی استارتاپ ها و حمایت از اقتصاد پلت فرمی به جای اقتصاد نفتی دارد.

کاندیداها برنامه‌های جدی برای مدیریت فضای مجازی ارائه دهند

در ادامه دکتر مصطفی انتظاری هروی؛ عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای مدیریت فضای مجازی و جلوگیری از رهاشدگی آن، برنامه ارائه دهند.

وی افزود: در انتخابات 1400، دغدغده‌های بسیاری در حوزه فضای مجازی به خصوص رهاشدگی این فضا مطرح است؛ لذا از کاندیداهای جبهه انقلاب این مطالبه وجود دارد که در خصوص فضای مجازی باصراحت صحبت کنند و هم از افرادی که واقعاً شناسنامه‌دار و فعال هستند، مشورت گرفته شود تا در مدیریت فضای مجازی دخیل باشند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied