شمانیوز
شما نیوز

تکذیب یک ادعا:

خبر هدیه لاکچری امیرقطر به رئیسی جعلی از آب در آمد

از صبح امروز خبری با عنوان «هواپیمای لوکس؛ هدیه امیر قطر به ابراهیم رئیسی» در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی درحال دست به دست شدن است.

خبر هدیه لاکچری امیرقطر به رئیسی جعلی از آب در آمد

به گزارش شمانیوز: از صبح امروز خبری با عنوان هواپیمای لوکس؛ هدیه  امیر قطر به ابراهیم رئیسی در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی درحال دست به دست شدن است. در جزئیات این خبر آمده است: تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر یک ایرباس لوکس مدل A380 به ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران هدیه داد. پیش از این نیز، او یک فروند هواپیمای لوکس ۴۰۰ میلیون دلاری را به عنوان هدیه ویژه به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هدیه داده بود.

 

 

 

اما منبع این خبر که اکثر رسانه‌ها به آن استناد کردند سایت مباشر العرب بوده که خبر را با استناد به تصویری منتسب به توییتر فارس‌بین‌الملل منتشر کرده. اما نکته قابل تامل آن است که این خبر جعلی از توییتر فارس بین الملل با تصویری از عین الاسد فوتوشاپ(دستکاری) شده است. 

 

 

 

 

درواقع درحالی که روز گذشته فارس، خبری را با عنوان «صابرین نیوز» از حمله موشکی به پایگاه هوایی عین‌الاسد در غرب عراق که در اختیار نیروهای آمریکایی است، خبر داد با تصویری از پایگاه عین‌الاسد توییت کرد بود، این سودجویان خبر جعلی هدیه هواپیمای تجملی به رئیسی را با همان تصویر پایگاه خبری عین‌الاسد جعل کردند!

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied