شمانیوز
شما نیوز

روحانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا:

رهبر انقلاب الگوی خوبی در عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی بودند/ مجهزترین بیمارستان تاریخ ایران آماده افتتاح است

رئیس جمهور گفت: علاوه بر حمایت ستاد ملی مقابله با کرونا، رهبر انقلاب دستورالعمل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کردند و الگوی بسیار خوبی بودند.

رهبر انقلاب الگوی خوبی در عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی بودند/ مجهزترین بیمارستان تاریخ ایران آماده افتتاح است

به گزارش شمانیوز: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در آخرین جلسه ستاد کرونا در دولت دوازدهم اظهار کرد: اهتمام ما همواره بر این بود که مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، اجرایی و عملیاتی شود، این جلسه جزو نهاد سازی‌های نظام بود چراکه در ابتدای درگیری ایران با ویروس ‌کرونا، نظام احساس کرد که وجود چنین نهادی برای مقابله با این ویروس نیاز است.

وی افزود: این مورد جزو موارد محدودی بود که مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، به اندازه مصوبات شورای عالی امنیت ملی، رسمیت داشته باشد. در این ستاد علاوه  بر دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان نیرو‌های مجلس، قوه قضاییه، رئیس صدا و سیما و برخی از نمایندگان مجلس حضور داشتند؛ همچنین در این ستاد نمایندگان ۳ قوه و مقامات لشکری و کشوری حضور پیدا کردند.

روحانی گفت: کمیته‌های مختلفی در درون این ستاد تشکیل و جلسات متعددی برگزار شد؛ وزارت بهداشت و معاونت‌های وزارت بهداشت تلاش‌های زیادی داشتند و در خط مقدم بودند.

رئیس جمهور افزود: تصمیمات این ستاد همواره بر پایه خرد جمعی بوده است و در این جلسات برای مصوبات بررسی و تصمیم گیری ‌کردیم، مصوبات در کمیته‌ها، وزارت بهداشت و قرارگاه عملیات مورد بررسی قرار می‌گرفت و در نهایت در ستاد مصوب می‌شد. تمام تصمیمات پخته بوده و تصمیمی برخلاف نظرات علمی نبوده است.

وی ادامه داد: در بحث دارو، ماسک، تجهیزات پزشکی و... کسی به ایران کمک نکرد و تمام این امکانات فعلی با تکیه بر توان داخلی محقق شد. در بحث مواد شوینده هیچ کمبودی نداشتیم و در موضوع ماسک به سرعت به تولید داخلی رسیدیم و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دادیم. آن جا که نیاز به ارز بود بانک مرکزی اقدام کرد و نهاد‌های مسلح نیز از همان ابتدا پای کار بودند؛ ارتش، سپاه و ناجا ما را همراهی کردند و مجلس و قوه قضاییه نیز در کنار ما بودند. صدا و سیما نقش بسیاری در مبارزه با کرونا داشت؛ صدا و سیما مصوبات ما را اعلام، تبیین و مردم را تشویق به اجرا کرد؛ علاوه بر آن جلوی شایعات را گرفت و تلاش زیادی کرد تا ما به اهدافمان برسیم.

روحانی گفت: دوگانه علم و دین یکی از مسائلی بود که در ابتدا درگیر آن بودیم، که آیا نکاتی که وزارت بهداشت می‌گوید باید عمل کنیم یا فقط توسل کنیم؛ این دوگانه غلط بود و این دو در کنار هم هستند؛ ما همواره باید هم توسل و هم از امکانات علمی استفاده کنیم؛ در رفع این دوگانگی عمل مقام معظم رهبری الگوی بسیار خوبی بود، علاوه بر حمایت ستاد ملی مقابله با کرونا، رهبر انقلاب دستورالعمل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کردند. مراجع دینی هم همواره این حمایت را داشتند و به این دوگانگی دامن نزدند.

وی گفت: در بحث مقابله با کرونا دوگانگی سلامت و معیشت مطرح بود؛ یک روز خدمت‌رسانی به مردم تعطیل نشد و کارخانه‌های مختلف هم در چارچوب دستورالعمل‌های بهداشتی، فعالیت‌هایشان را ادامه دادند و از این مرحله عبور کردیم، درخصوص آیین های دینی و مذهبی خواستند دوگانگی ایجاد کنند اما اعلام شد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم مذهبی برگزار شود.

رئیس جمهور گفت: درباره تعطیلی آموزش نیز بحث‌هایی شد، کلاس‌ میلیون‌ها دانش آموز و دانشجو در بستر مجازی به خوبی برگزار شد و صدا و سیما نیز همراهی لازم را داشت.

روحانی در ادامه درباره تولید و تزریق واکسن کرونا افزود: در این دوران دوگانگی واکسن خارجی و داخلی مطرح شد، اما واکسن خارجی که مورد تایید وزارت بهداشت هم است را وارد و برای تولید واکسن داخلی تمام تلاشمان را کردیم، واکسیناسیون در ایران خیلی عقب‌تر از سایر کشور‌ها نیست و ۶ ماه بیشتر عقب نیستیم. یکی از افتخارات دولت همین مدیریت واکسن کرونا است. در بحث شیوع کرونا، علاوه بر خدماتی که کادر درمان داشتند؛ همه در یک مسیر حرکت کردند و اختلافی در این خصوص وجود نداشت، اما برخی از جناح‌های مختلف ممکن است سلیقه‌های مختلف داشته باشند، البته در مسیر کرونا همه هم صدا بودند.

وی گفت: در این ۸ سال کار عجیبی در حوزه بهداشت و درمان انجام شد؛ در ۱ سال و نیم گذشته ۱۳ هزار تخت بیمارستانی به بیمارستان‌‎ها اضافه شد و این رقم بسیار بزرگی است؛ اکنون بیمارستان یک هزار تخت خوابی در حال تکمیل است و به زودی آغاز به کار می‌کند و این بزرگترین و مجهزترین بیمارستان ایران می‌شود که آماده افتتاح است؛ برخی از دوستان گفتند این بیمارستان‌ را امروز افتتاح کنیم، اما گفتم زمانی که آمادگی پذیرش بیمار را داشت افتتاح خواهیم کرد.

رئیس جمهور گفت: واکسیناسیون افتخار دولت بود، ما قول داده بودیم تا پایان دولت بالای ۶۰ سال واکسینه می‌شوند اما در برخی از استان‌ها بالای ۴۵ سال واکسینه شدند و عشایر بالای ۱۸ سال هم واکسن دریافت کردند؛ درحال حاضر واکسیناسیون مشاغل پرخطر نیز آغاز شده و چند قدم از چیزی که قول داده بودیم جلو‌تر هستیم. در پیک پنجم کرونا روزهای سختی را می‌گذاریم و تمام تلاشمان را می‌کنم که بیماری بدون تخت و دارو نماند.

وی گفت: از مردم عزیز باید در ابتدا باید تشکر کنم، چراکه ما را همراهی کردند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کردند؛ ایستادگی مدافعان سلامت ما در تاریخ ثبت شد چراکه کادر درمان، یک سال و نیم فداکاری و ایثار کردند.

روحانی ادامه داد: فعالیت و همکاری تمام دستگاه‌ها جای تشکر دارد، لازم به ذکر است که حتی بعد از دریافت واکسن مردم باید اجرای دستورالعمل‌ها و رعایت اصول بهداشتی را در دستور کار قرار دهند، تا زمانی که ۷۰ تا ۷۵ درصد جامعه واکسن دریافت کنند باید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود، همچنین کشور‌های همسایه نیز باید واکسینه شوند تا بتوانیم ماسک را برداریم. از کمک‌های مؤمنانه هم ممنونم که در مقاطع مختلف به مردم کمک کردند، دولت هم در حد توان از مردم حمایت‌های اقتصادی داشت.

رئیس جمهور گفت: ستاد ملی مبارزه در دولت بعدی تعطیل نمی‌شود؛ ۷۸ جلسه این ستاد در دولت دوازدهم تشکیل شد و جلسات بعدی در دولت آینده تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied