شمانیوز
شما نیوز

رسانه های انقلابی در اختیار گزینه تکنوکرات

​خبرگزاری تسنیم و مدیرانش روشن کنند که حمایت از یک تکنوکرات چگونه در قالب جریان انقلاب و سیاستگذاری های این ارگان انقلابی تعریف می شود؟

رسانه های انقلابی در اختیار گزینه تکنوکرات

به گزارش شمانیوز و به نقل از دیده بان ایران؛ «شورای انقلابی تحت فشار برای انتخاب شهردار غیرانقلابی»؛ این جمله درواقع گویای حال و روز منتخبان ششمین دوره شورای شهر تهران است که فکر نمی کردند اینچنین از سوی برخی چهره‌ها و افراد برای انتخاب شهردار آینده پایتخت تحت فشار قرار بگیرند. «پول پاشی»، «رایزنی فشرده» و« خریدن رسانه‌های تاثیرگذار جریان اصولگرایی»، گویای لابی‌ها و فشار به منتخبان شورا از سوی قالیباف و حمایت او از یک فرد تکنوکرات به عنوان شهردار تهران است. 

کانال خبر فوری و خبرگزاری تسنیم از جمله رسانه هایی هستند که بیشتر از دیگر رسانه ها در روزهای اخیر در حمایت از شهردار تکنوکرات و خارج از جریان انقلابی رپورتاژ رفتند. هر چند روند کاری پایگاه خبری«خبرفوری» رپورتاژ است و به عنوان یک رسانه مستقل چندان ایرادی به او وارد نیست. اما این پول پاشی وقتی به چشم می آید که خبرگزاری «تسنیم» وابسته به سپاه که مدعی انقلابی و ارزشی است، تمام مصاحبه‌های هشدارآمیز چهره‌های انقلابی نسبت به حضور یک تکنوکرات در شهرداری تهران را از خروجی خود حدف کرد. این خبرگزاری وابسته به سپاه همچنین گزارش‌هایی در حمایت تمام قد از مازیار حسینی گزینه مورد حمایت محمدباقر قالیباف، منتشر کرده است.  بدتر از گزارش هایی در  رثای  انقلابی و جهادی بودن مازیار حسینی برداشتن مصاحبه هایی در مذمت حمایت شورای شهر تهران برای حمایت از یک تکنوکرات  از خروجی این خبرگزاری است .

مصاحبه چهره هایی چون محمد صالح جوکار ،مالک شریعتی،جعفر راستی  و ... که نسبت به قدرت گرفتن لابی ها برای حضور یک تکنوکرات در شهرداری تهران با لابی جریان خاص هشدار داده بودند در روزهای گذشته از خروجی این خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران حذف شده است  

حال سوال اینجاست که مگر جریان انقلابی نباید براساس بینایه گام دوم انقلاب، فردی را به عنوان شهردار آینده پایتخت انتخاب کنند که سودای انقلاب و ارزش‌های آنرا داشته باشد و برای احیای آن تمام توان خود را خرج کند. حالا چه اتفاقی افتاده است که نه تنها خبرها حاکی از حمایت ارگان های جریان انقلابی از گزینه‌های انقلابی و جهادی نیست بلکه فشار و لابی شدید برای رای آوردن یک فرد تکنوکرات است. 

چه اتفاقی افتاده است که یک رسانه جریان انقلابی اینگونه مغلوب سیاست بازی می‌شود، چشم بر ارزش‌ها می‌بندد و آستین‌ها را در حمایت از یک چهره تکنوکرات با سبقه اصلاح‌طلب بالا می‌زند. قصد نیت خوانی نداریم اما در همین بزنگاه هاست که تفاوت نیروهای اصیل انقلابی با دیگران که به اسم ارزش های انقلاب در این جریان فعالیت می کنند، عیان می شود. 

خوب است که خبرگزاری تسنیم و مدیران آن روشن کنند که حمایت از یک تکنوکرات چگونه  در قالب جریان انقلاب تعریف می شود؛ اگرچه این تعریف محال است. اما مدیران این رسانه به ظاهر ارزشی بهتر است روشن کنند که چرا چنین همتی برای تضعیف جریان انقلاب در رسانه تحت مدیریت‌شان دیده می شود.  

تسنیم در اختیار مبلغان قالیباف

 ورای حذف مصاحبه های چهرهای ارزشی و انقلابی از خروجی تسنیم در داستان تعیین بایدها و شاید های انتخاب شهردار آنیده پروژه جدید این طیف مبلغ رویای قالیباف برای بازگشت به بهشت  که بازهم مورد حمایت خبرگزاری تسنیم  قرار گرفته است  این است که نمایندگان مجلس نمی‌توانند به عنوان شهردار تهران انتخاب شوند. در همین راستا ناصر امانی، منتخب ششمین دوره شورای شهر به عنوان سخنگوی این گروه خاص عمل می‌کند از قضا به خبرگزاری تسنیم گفته است که علی نیکزاد در عمل به توصیه مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری مبنی برخارج نشدن نمایندگان از مجلس برای مسئولیت‌های اجرایی ،ازکاندیداتوری برای پست شهرداری تهران منصرف شده و برنامه‌ای دراین زمینه ارائه نداده است.

این در حالی است که نیکزاد عنوانی و دلیلی برای انصراف از مصداقی شهرداری تهران نداشته است و گفته می شود چون برنامه ای به  منتخبان ارایه نکرده است از لیست گزینه ها حذف شده است .

اگرچه که پیشتر از این در انتخابات 28 خردادماه علیرضا زاکانی و امیر حسین قاضی زاده هاشمی که از جانب جریان انقلابی سودای ریاست جمهوری در سرشان افتاد و مورد اقبال همین خبرگزاری ارزشی قرار گرففتند هر دو در بهارستان مشغول خدمت بودند و از باب تکلیف و وظیفه وارد عرصه این رقابت ها شدند و اما آن زمان خبرگزاری تسنیم مثل امروز  نگران نشد که در دامن حمایت از یک کاندیدای غیر ارزشی نیفتاد؟ بر همین اساس ضروری است که خبرگزاری تسنیم به اصلاح رویکرد خود همت گماشته و در باره برخورد دو گانه خود با موضوعات و امور توضیحی قانع کننده ارایه کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied