شمانیوز
شما نیوز

زاکانی از مجلس استعفا داد

حاجی دلیگانی از استعفا نامه علیرضا زاکانی نماینده قم به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.

زاکانی از مجلس استعفا داد

به گزارش شمانیوز: حاجی دلیگانی از استعفا نامه علیرضا زاکانی نماینده قم به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس وی افزود: طبق شنیده ها پس از اینکه اعضای شورای شهر تهران رسما علیرضا زاکانی را به عنوان شهردار انتخاب کردند ، وی تقاضای استعفایش را تقدیم رئیس مجلس کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به ماده 91 آیین‌نامه داخلی مجلس ، عنوان کرد:نماینده‌ای که می خواهد استعفا دهد  ، باید تقاضای استعفا خود را به صورت مددل نوشته و تقدیم رئیس مجلس کند.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد:رئیس مجلس استعفا نامه نماینده را در اولین جلسه علنی بدون قرائت متن اعلام کرده و رسیدگی به آن در دستورکار جلسات علنی هفته آینده قرار می‌گیرد.

وی در توضیح نحوه بررسی استعفا نامه یک نمیانده در جلسه علنی ، گفت:ابتدا تقاضای استعفا در جلسه علنی قرائت می‌شود و سپس شخص متقاضی استعفا یا یک نماینده دیگری که تعیین می‌کند حداکثر به مدت نیم ساعت از استعفا دفاع می‌کند بعد مخالف و یا مخالفین هم 30 دقیقه اظهار نظر می‌کنند و در نهایت رأی‌گیری به عمل آمده و چنانچه تصویب شود از طریق رئیس مجلس به وزیر کشور اعلام می‌شود.

نماینده شاهین‌شهر اظهار داشت: لذا طبق آیین‌نامه احتمالا تقاضای استعفای علیرضا زاکانی نماینده قم در جلسه علنی فردا سه‌شنبه اعلام وصول شده و در جلسات هفته آینده به آن رسیدگی می‌شود

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied