شمانیوز
شما نیوز

رئیسی: گفت‌وگو‌های ایران و روسیه می‌تواند برای امنیت و اقتصاد منطقه موثر باشد

مقامات دو کشور سفر رئیس جمهور به مسکو را تحولی مهم در جهت روابط دو کشور می‌دانند.

رئیسی: گفت‌وگو‌های ایران و روسیه می‌تواند برای امنیت و اقتصاد منطقه موثر باشد

به گزارش شمانیوز: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ساعاتی پیش از سفر به روسیه، گفت: گفت‌وگوی دو کشور مهم ایران و روسیه که دارای قدرت و نفوذ هستند، در جهت امنیت منطقه موثر است. در اجلاس شانگهای همکاری‌های خوبی با همه کشور‌ها به ویژه روسیه داریم. 

به گفته رئیس‌جمهور، «مسکو در اتحادیه اوراسیا نقش موثری دارد و تهران و مسکو منافع مشترکی با یکدیگر دارند. بنابراین تعامل با روسیه در منطقه امنیت ساز خواهد بود و جلوی یکجانبه گرایی را می‌گیرد.»

سخنرانی در مجلس دوما، دیدار با ایرانیان مقیم روسیه و نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی روس، بخشی از برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر است.وزرای امور خارجه، نفت و امور اقتصادی و دارایی، رئیسی را در این سفر همراهی کرده‌اند. 

رئیسی گفت: همکاری‌های ایران و روسیه با ظرفیت‌های بسیاری که دارند می‌تواند در تعامل متقابل در شرایط منطقه و بین المللی تاثیر گذار باشد. در این سفر در ارتباط با مسائل دو جانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو می‌شود؛ همکاری‌هایی که تاکنون بود برای هیچ کدام از دو کشور ایران و روسیه رضایت بخش نیست. امیدواریم این سفر بتواند در جهت منافع دو کشور گام موثری داشته باشد.

رئیسی پیش از این و در راستای رویکرد دولت سیزدهم برای افزایش حداکثری ارتباط با همسایگان و کشور‌های منطقه، به تاجیکستان و ترکمنستان نیز سفر کرده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دوشنبه تلفنی گفتگو کردند. طرفین این سفر را تحول مهمی در روابط دو کشور و فرصت خوبی برای گسترش و تعمیق روابط توصیف کردند.

وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در نشست خبری سالانه خود درباره سفر رئیس‌جمهور کشورمان به روسیه گفته بود: این یک دیدار مهم است و باید ارتباطات در عالی‌ترین سطح ادامه پیداکند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied