شمانیوز
شما نیوز

امام جمعه رودبار قصران شمیرانات گفت :

تفرقه میان امت اسلام، هدف ترور وحشیانه و زبونانه سه روحانی

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی امام جمعه رودبارقصران شمیرانات ضمن محکوم کردن ترور وحشیانه و زبونانه سه روحانی جهادی، هدف از این اقدام ددمنشانه توسط عوامل دست نشانده استکبار را ایجاد تفرقه میان امت اسلام و نشان از ضعف دشمنان دانست.

تفرقه میان امت اسلام، هدف ترور وحشیانه و زبونانه سه روحانی

به گزارش شمانیوز؛ امام جمعه رودبار قصران شمیرانات در خطبه های نمازجمعه روز ۱۹ فروردین،در خصوص حواشی پیرامون برجام بیان کرد: بهانه آوردند دلیل خروج ترامپ از برجام، توسعه برنامه هسته‌ای و حملات گروه‌های تحت حمایت ایران به آمریکایی‌ها بوده. آن‌ها به تبع خروج از برجام، سپاه را در لیست تحریم‌ها قرار دادند و سردار سلیمانی را ترور کردند ولی در عمل چیزی تغییر نکرده و حملات علیه آمریکایی‌ها تا ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

حسنی ادامه داد: پشت‌پرده این سناریو زمانی آشکارتر می‌شود که بدانیم در کنگره آمریکا لایحه‌ای در حال بررسی است؛ طبق این لایحه پنتاگون باید به کنگره گزارش کند که ایران چند درصد از منابع مالی آزاد شده را برای تقویت گروه‌های نیابتی‌اش در منطقه استفاده می‌کند..

 

امام جمعه رودبار قصران شمیرانات با اشاره به ادامه حملات علیه آمریکایی‌ها در منطقه تصریح کرد: سیاست‌های منطقه‌ای ایران که مبنای آن مقابله با نفوذ و تهدیدات ناشی از حضور نظامی نیروهای خارجی در منطقه است، ارتباطی به برجام ندارد و خروج آمریکا از برجام نیز تاثیری بر آن نداشته است.

وی خاطرنشان کرد:  همچنین بسیار روشن است که افزایش حملات به نیروهای آمریکایی، پاسخ طبیعی ملت‌ها به حضور نظامی غیر قانونی و نامشروع آمریکا در منطقه است.

 

*عملیات‌های استشهادی؛ کابوس این روزهای صهیونیستها

وی در رابطه با کشته شدن چند صهیونیست در عملیات‌های اخیر گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان و شب گذشته، جوانان فلسطینی طی چندین عملیات بزرگ در عمق اراضی اشغالی توانستند ضربات سختی بر صهیونیست‌ها وارد کنند. حسنی پیش‌بینی کرد این عملیات‌ها شدت خواهند گرفت و ادامه داد: نکته جالب این است که دیگر نوار غزه عرصه مبارزه با رژیم صهیونیستی نیست و این‌بار کرانه باختری یکپارچه به‌دنبال حملات مقاومتی هستند.

 

*سلاح گرم در حال گسترش در کرانه باختری

این خطیب نماز جمعه بیان کرد: صهیونیست‌ها فکر نمی کردند، گرفتار عملیات زنجیره‌ای در عمق سرزمین‌های اشغالی شوند. اهمیت این عملیات، اولا در تکرار آن‌ها و ثانیا در افزایش استفاده از سلاح گرم و دقت و قدرت تلفات‌گیری بیشتر است.

 وی در ادامه ابراز نمود: حالا سلاح به‌مناطقی رسیده که سال‌ها پادگان نظامی و تحت کنترل شدید بوده‌اند و این تحقق تدریجی رهنمود راهبردی مقام معظم رهبری است: «این اعتقاد ماست که کرانه‌ باخترى هم مثل غزه باید مسلح بشود.»

 

*تروری با هدف تفرقه میان امت

حسنی در خصوص ترور روحانیون در مشهد تاکید کرد: ترور وحشیانه و زبونانه سه روحانی جهادی محکوم است و این اقدام ددمنشانه، توسط اذناب استکبار جهانی از روی ضعف و با هدف ایجاد تفرقه میان امت اسلام است.

 

 

*بقیه‌الله لقبی تنها برای امام زمان

امام جمعه رودبار قصران شمیرانات  با اشاره به روایتی بیان کرد: همه انبیا و اوصیا خصوصاً چهارده معصوم بقیه الله هستند اما سوال مطرح شده که به چه دلیلی این لقب به حضرت حجت اختصاص پیدا کرده است؟ اجازه بفرمایید جواب این سوال را با سوالی که از محضر امام رضا علیه السلام شده است تبیین شود. همه ائمه طاهرین علیهم السلام قیام کنندگان به حق‌اند کسی به محضر مبارک امام رضا علیه السلام عرض داشت یابن رسول الله مگر شما قیام کننده به قسط و عدل نیستید؟ فرمود بله. پرسید پس چگونه این لقب اختصاصی حضرت ولی الله اعظم شده است؟ امام رضا علیه السلام فرمودند: همه ما قیام کننده به حق هستیم اما این لقب مخصوص حضرت است چون قیام او قیام بی‌نظیری است در حالی که قیام ما منطقه‌ای است و زمان و مکان خاصی دارد. مردم این زمینه و پذیرش را نداشتند تا قیامت همگانی، کامل، جامع و سرتاسری هستی را فرابگیرد. اما قیام فرزندمان عمومی و همگانی است و نه تنها زمینیان بلکه حتی کسانی که زیر زمین هم هستند از آن بهره می‌برند.

 

*حضور تمام تجلیات با قیام بقیه‌الله

حسنی اشاره کرد: امام زمان صلوات الله علیه مصداق کامل بقیه الله است زیرا وقتی که او بیاید همه انبیا و امامان ظهور می کنند. ظهور حضرت حجت الله اعظم یعنی ظهور حضرت آدم به علمش، ظهور حضرت نوح به صبرش، ظهور حضرت ابراهیم به حلمش و ظهور حضرت رسول الله اعظم به خلق نازنینش.

امام جمعه رودبار قصران شمیرانات در ادامه گفت: در واقع همه اوصیا و امامان تجلی حضرت رب العالمین هستند و همه این تجلیات در وجود امام زمان یک جا جمع شده و لذا بقیة الله است و این لقب منحصراً در وجود ایشان ظهور و بروز پیدا می کند که مظهر وجه الله، مظهر اخلاص و تجلی همه انبیا

 

*جلسات قرائت قرآن و ترویج فرهنگ قرآن باید مسجد محور باشد.

امام جمعه رودبار قصران شمیرانات  با اشاره به بیانات امام خامنه‌ای با قاریان قرآن گفت: امام خامنه‌ای بین اعمال ماه رمضان به قرائت قرآن و اصلاح ذات‌البین تاکید فرمودند. با توجه به سیره ایشان  یادآوری دو عمل صالح از بین اعمال متعدد ماه مبارک، حکایت از دغدغه ایشان نسبت به قرآن و اصلاح ذات البین است.

وی خاطرنشان کرد: انس با قران باید جدی گرفته شود و در سراسر کشور بدان اهتمام ورزیده شود. جلسات قرائت قرآن و ترویج فرهنگ قرآن باید مسجد محور باشد. مساجد باید فعالیت‌های قرآنی خود را به اشتراک بگذارند و تبدیل به بزرگترین شبکه قرآنی کشور شوند. حسنی در رابطه با نقش دیگر نهادها تاکید کرد: طبیعی است قبل از هر مقام و نهاد، امام جمعه و نهاد امامت جمعه نسبت به این مهم وظیفه دارد ولی نهادهای مربوطه مثل مرکز رسیدگی به امور مساجد سازمان تبلیغات و اداره اوقاف می توانند بسیار نقش آفرین باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied