شمانیوز
شما نیوز

امام جمعه بخش رودبار قصران شمیرانات:

حل مشکلات اقتصادی- معیشتی مهم‌ترین مسئله امروز کشور است

امام جمعه بخش رودبار قصران شمیرانات گفت: عملکرد مثبت دولت سیزدهم در حوزه های مختلف انتظارات مردم از این دولت انقلابی و جهادی را برای حل مشکلات اقتصادی- معیشتی مردم بالا برده است.

حل مشکلات اقتصادی- معیشتی مهم‌ترین مسئله امروز کشور است

به گزارش شمانیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی حسنی امام جمعه بخش رودبارقصران شهرستان شمیرانات در خطبه های نماز جمعه 16 اردیبهشت ماه با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی- معیشتی مهم‌ترین مسئله امروز کشور است بر لزوم سرعت عمل و جدیت فوری  در حل مشکلات  معیشتی مردم تاکید کرد و افزود:  قطعاً مردم نجیب و صبور و انقلابی ما کمک کار دولت در ادامه این مسیر پر فرارو نشیب هستند.

وی در ادامه با ارزیابی مثبت   کارنامه دولت، گفت: در 8ماهه گذشته، دولت آقای رئیسی باب حضور و گفتگو با مردم را باز کرد، واردات واکسن را سرعت بخشید و اوج‌گیری کرونا را مهار کرد. حقوق و مزایا را بدون تأخیر پرداخت کرد و دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌المللی و تجارت با همسایگان را سرعت بخشید و صادرات نفت را افزایش داد. ارتقای تجارت خارجی به حدود 100میلیارد دلار ارتقا داد و بدهی‌های به‌میراث‌مانده را پرداخت کرد.

 وی همچنین افزود: این دولت تا حدود زیادی تحریم ها را دور زد و در مذاکرات رفع تحریم فعالانه وارد شد و همزمان فعالیت‌های خود را در قالب بسته‌های برنامه‌ای برای اصلاح بودجه و نظام بانکی و بهبود فضای کسب و کار، را اعلام کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسنی با بیان اینکه همین کارنامه خوب و سابقه ارزشمند 8ماهه دولت، انتظارات مردم را به‌درستی بالا برده است، تصریح کرد:  واضح است که مردم بین شرایط کنونی و قبل تفاوت می‌گذارند اما انتظاراتشان از دولت انقلابی و جهادی بالا است. حجت الاسلام والمسلمین حسنی افزود:  البته در کشور فقط مسئله‌ی اقتصاد شاخص اقتدار و پیشرفت و موفّقیّت نیست؛ در همین زمینه‌ی اقتصاد هم نشانه‌های موفّقیّت در بخش‌های مختلفی وجود دارد، مثلا با وجود این تحریم بی‌سابقه‌ای (خودشان گفته‌اند که از اوّل تاریخ، چنین تحریمی علیه هیچ کشوری نشده) اقتصاد ایران ورشکسته نشد و سرپاماند.

وی با اشاره به تجربه‌ی موفّق کشور در بخش‌های مختلف، گفت:  هم جفای به مردم هم جفای به کشور و هم جفای به انقلاب است، اگر امروز کسی بخواهد مردم را ناامید کند و احساس بن‌بست را به مردم القاء کند و بخواهد روحیه‌ی مردم را بشکند و اراده‌ی مسئولین را تضعیف کند.

 

 سیاست های شکست خورده عربستان در قبال ایران

وی در ادامه به سیاست های شکست خورده عربستان در قبال ایران اشاره و خاطرنشان کرد:  بن سلمان پس از 6 سال تلاش برای تصویرسازی از خود به‌عنوان رهبری قدرتمند، اکنون به بن‌بستی استراتژیک رسیده؛ شکست سیاست‌های منطقه‌ای نه تنها وی را به رهبری منزوی تبدیل کرده، بلکه سبب کاهش اعتماد به نفس او شده است. از همه مهم‌تر، تلاش‌های او برای فشار بر ایران به نتیجه نرسیده و ایران از تمامی حوزه‌های تقابل با عربستان، پیروز خارج شده است.

 

وی در ادامه افزود: شکست‌های داخلی و منطقه‌ای بن سلمان را در تنگنایی قرار داده که راهی جز مذاکره با ایران ندارد و به نظر می‌رسد دور ششم مذاکرات با ایران دور نهایی است و از سرگیری روابط دو کشور اعلام خواهد شد. البته این به معنای پایان اختلافات به‌ویژه در زمینه جنگ یمن و حمایت‌های ریاض از تروریست‌ها در منطقه نخواهد بود.

 

 نقش مهم نادر طالب زاده در جبهه انقلاب

وی به نقش مهم نادر طالب زاده در جبهه انقلاب و فهم عمیق ایشان از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: بزرگانی همچون چمران‌ها، آوینی‌ها، حاج قاسم سلیمانی‌ها، طالب‌زاده‌ها و... دقیقاً در این نقطه اشتراک دارند که نسبت به انقلاب اسلامی به این آگاهی رسیده بودند که ریشه و باطن انقلاب یک حقیقت قدسی است.

معرفت آن ها این است که می‌دانند انقلاب اسلامی، ظاهری و باطنی دارد و مهم‌تر از انقلاب بیرونی، انقلاب انفسی و درونی است.

 

 هزینه های دولت در تخریب بناهای غیر مجاز صرف رفاه مردم شود

حجت الاسلام والمسلمین حسنی امام جمعه بخش رودبارقصران شمیرانات با تاکید بر اینکه با هر بی قانونی به شدت مخالفیم و قانون خط قرمز ماست، خاطرنشان کرد:  دولت در تخریب بناهای غیر مجاز در منطقه از سوی پیمانکاران متحمل هزینه هایی می شود که بهتر است که مالکان این بناها به جای تخریب جریمه شوند و هزینه تخریب صرف رفاه مردم و در مواردی همچون اشتغالزایی، مدرسه سازی، جاده سازی و دیگر اولویت های منطقه استفاده شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied