شمانیوز
شما نیوز

امام جمعه رودبارقصران شمیرانات :

ریشه مشکلات کشور در عدم اجرای فرامین رهبری است

حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی حسنی امام جمعه رودبارقصران شمیرانات در خطبه های نمازجمعه 6 خردادماه با انتقاد از اینکه برخی افراد شعارهای انقلاب را برای کشور دردسر می دانند، گفت: کسانی که انقلاب را نشناختند و اهداف انقلاب را نفهمیدند، گمان می کنند اهداف انقلاب مزاحمت دارد و نمی توان با این اهداف کشور را اداره کرد.اما اگر مسئولین و دولت ها به فرامین رهبری توجه می کردند، هم اکنون این مشکلات را نداشتیم.

ریشه مشکلات کشور در عدم اجرای فرامین رهبری است

به گزارش شمانیوز، امام جمعه رودبارقصران شهرستان شمیرانات درادامه با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) به سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به عمان اشاره و خاطرنشان کرد:  سفر رییس جمهور از چند منظور اهمیت راهبردی دارد.اول آنکه  پادشاهی عمان یکی از6 کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس است که در طول چهار دهه گذشته روابط پایداری با جمهوری اسلامی ایران داشته است و در چند مورد برخی مشکلات منطقه‌ای را با دخالت مثبت حل کرده است.دوم اینکه این سفر ضمن تقویت مسائل اقتصادی بین دو کشور،  به علت مسائل امنیتی منطقه، حضور برخی قدرت‌ها در خلیج فارس و نیز روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی ، مسئله بومی‌سازی امنیت خلیج فارس و کاهش حضور قدرت‌های فرامنطقه‌ای با توجه به جایگاه ژئوپولیتیکی پادشاهی عمان در خلیج فارس و دریای عمان اهمیت فراوانی دارد.

 

 *پاسخ متقابل ایران به اقدامات رژیم صهیونستی جدی، کوبنده و حتمی است*

 

امام جمعه رودبار قصران افزود: در روزهای گذشته دو حادثه مهم در صدر اخبار قرار گرفت که یکی در سوریه و دیگری در تهران انجام شد.حادثه اول حمله موشکی به دمشق- زینبیه بود که شنبه شب گذشته 31اردیبهشت 1401، رژیم صهیونیستی اقدام به موشک‌باران منطقه سیده زینب سلام الله علیها کرد. به‌زعم صهیونیستها این منطقه محل حضور اصلی نیروهای مدافع حرم و مقاومت در پایتخت سوریه به‌شمار رفته و در حقیقت مرکز اصلی فرماندهی مقاومت در آنجا قرار دارد.حملات رژیم صهیونیستی به مناطق دیگر سوریه نیز رخ داد که برای اولین‌بار با واکنش پدافند هوایی سوریه و شلیک موشک‌های اس 300 مواجه شد و بسیاری از آن‌ها منهدم شد.

وی در خصوص اقدام دوم صهیونیست ها گفت: اول خرداد، یکی از افسران یگان نیروی قدس سپاه، سرهنگ پاسدار حسن صیاد خدایی هدف حمله مسلحانه قرار گرفت و به شهادت رسید. وی از نیروهای میدانی در سوریه بوده و جزو مدافعان حرم به شمار می‌رفت. این ترور با طراحی صهیونیستها و مباشرت عوامل داخلی و برخی اشرار با استفاده از سلاح صدا خفه کن، انجام شد.

وی در رابطه با چرایی این گونه عملیات ها اظهار داشت: سوریه سال‌هاست در پی آزادسازی جولان اشغالی است. اکنون با تثبیت دولت سوریه و رفع شر تکفیری‌های مسلح فرصت مناسبی است تا این اقدام راهبردی رخ دهد.در نتیجه زنگ خطر رژیم صهیونیستی به خطر درآمده است.دوم آنکه رژیم صهیونیستی این روزها از احتمال توافق دوباره ایران و غرب بسیار نگران است و با انواع تلاش‌های پیدا و پنهان درصدد است مانع توافق مزبور شود. چراکه این توافق احتمالی از قدرت مانور صهیونیست‌ها در تنش‌آفرینی در منطقه خواهد کاست و دوباره توجه مسلمانان به قدس شریف متمرکز خواهدشد.

امام جمعه رودبار قصران افزود: رژیم‌ صهیونیستی با این اقدامات مذبوحانه در صدد ایجاد جنگ روانی در بین مردم کشورهای مقاومت و وادار کردن گروه‌ها و کشورهای این جبهه به پاسخ‌های عجولانه‌ی متقابل است.همچنین میخواهد با القاء این نکته که ایران جرأت پاسخ ندارد، نیروهای مسلح و دولت انقلابی را به انفعال وادار کند و از این طریق نیروهای انقلابی را به سمت اختلاف و درگیری سوق دهند.

وی تاکید کرد: پاسخ متقابل ایران جدی، کوبنده و حتمی است و اندک تسامحی در انتقام، صورت نخواهد پذیرفت. آنچه هست اجرای این پاسخ مهم در زمان و مکان مناسب است و آن‌روز نزدیک است.

 

ِ لزوم حرکت در مسیر اصول راستین انقلاب

 

وی در ادامه در بخش دیگری از سخنانش در خصوص فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: فتح خرمشهر درس بزرگ برای همه کارگزاران نظام است. عواملی که باعث این فتح پیروزی ملی بود عبارتند از: عملکرد جهادی، از خود گذشتگی، عزم راسخ، ابتکار عمل، نگاه بلند به اهداف و آرمان‌ها، و بالاتر از همه اخلاص و توکل بر خداوند. مبنای این قاعده نجات‌بخش، وعده تخلف ناپذیر خداوند در قرآن است.

امام جمعه رودبار قصران شمیرانات افزود: تأکید بر تعبیر «مجلس انقلابی» باهدف این بود که مردم با همین جهت گیری ها و شعارها به این مجلس رای دادند. رهبری ضمن مردود بودن اظهارات برخی افراد که شعارهای انقلاب را دردسر برای کشور می‌دانند ،بیان داشتند؛ انقلابی ماندن مهم‌تر از انقلابی بودن است.

ایشان شاخص‌های نماینده انقلابی را مسئولیت پذیری ، مردمی بودن و اجتناب از تبعیض و فساد دانستند.

وی با بیان اینکه انقلاب ما ریشه در اسلام قران و سیره معصومین دارد، افزود: اگر طبق اصول راستین انقلاب پیش برویم در همه زمینه ها اعم از اقتصادی فرهنگی و سیاسی قطعا پیروز خواهیم شد.

امام جمعه رودبار قصران در پایان ضمن بیان اینکه مردم رودبارقصران بخشی از مردم تهران اند و به نمایندگان تهران نیز رای دادند،  توصیه هایی خطاب به نمایندگان تهران داشت و  بر لزوم سرکشی و بازدید از منطقه رودبار قصران و  رفع مشکلات مردم از جمله ؛ در حوزه های درمان ، عمرانی و آموزشی تاکید کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied