شمانیوز
شما نیوز

امام جمعه بخش رودبارقصران شمیرانات:

فضاسازی و جوسازی رسانه‌ای استکبار برای ناکارآمد جلوه دادن نظام و اقتصاد کشور

امام جمعه رودبارقصران با اشاره به برخی از توفیقات دولت سیزدهم در یک سال گذشته از کنترل کرونا، صفر شدن استقراض از بانک مرکزی و رشد پایه پولی و فعال‌شدن دیپلماسی اقتصادی کشور نام برد و گفت: این دولت در کنار مذاکره برای رفع تحریم‌ها، به اولویت اصلی کشور، یعنی خنثی‌سازی تحریم‌ها روی آورده است.

 فضاسازی و جوسازی رسانه‌ای استکبار برای ناکارآمد جلوه دادن نظام و اقتصاد کشور

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی امام جمعه بخش رودبارقصران شمیرانات در خطبه های نمازجمعه 3 تیرماه، بیان داشت: خنثی‌سازی تحریم‌ها دو روی دارد. بخش اول توجه به ظرفیت‌های داخلی و رفع موانع تولید و اصلاح ساختارهای معیوب اقتصادی و بخش دوم اولویت، نگاه به شرق و توجه به همسایگان است که اکنون به خوبی موتور آن روشن شده و به حرکت افتاده است.

 

وی تحریم ظالمانه، استکبارجهانی، آثار و تبعات از بیماری کرونا، کمبود کالاهای اساسی متأثر از خشکسالی جهانی، کمبود کالا و رکود حاصل از جنگ اوکراین، برنامه‌ریزی و توطئه دشمن برای اختلال در بازار ارز و طلا و کالا را از عوامل تأثیرگذار خارجی و ساختار معیوب اقتصاد ایران و تبعات تلخ آن، جراحی اقتصادی دولت برای مردمی‌سازی یارانه‌ها، فعالیت عوامل نفوذی در بدنه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، فضاسازی رسانه‌ای استکبار برای بن‌بست‌نمایی نظام و جوسازی رسانه‌ای برخی عوامل از جناح‌های سیاسی برای ناکارآمد نمایی دولت را از عوامل تأثیرگذار داخلی بر اوضاع کنونی اقتصاد دانست.

سید مجتبی حسنی در ادامه با بیان اینکه در دولت سیزدهم فاصله میدان و دیپلماسی کاهش یافته است، خاطرنشان کرد:  وقتی دشمن برای تهدید ما اقدام به تحرکات ضدامنیتی در داخل و خارج کشور می‌کند. میدان و دیپلماسی در یک حرکت هماهنگ و هم‌افزا مکمل همدیگر می شوند، نتیجه این می‌شود که 4+1 پس از صدور قطعنامه آژانس، وقتی با واکنش جدی و قاطع ایران مواجه شدند به خطای محاسباتی خود پی بردند.

امام‌جمعه رودبارقصران ادامه داد:  البته طبیعی است که افزایش بی‌رویه کالاها و اجاره بها مسکن و نوسانات بازار ارز و طلا و مافیاها مثل مافیای خودرو و ... سختی های کمر شکن معیشتی بر خدمات دولت سایه بیندازد و شیرینی عملکرد دولت در سایر حوزه ها را تحت  الشعاع قرار دهد.

 

 ترور، تحریم و وحشی گری، کارنامه سخیف امریکا

امام جمعه رودبارقصران شهرستان شمیرانات؛ ترور، تحریم، وحشی گری و کشتار جمعی را تنها گوشه‌ای از کارنامه سخیف دولت مستکبر آمریکا علیه ملت ایران عنوان کرد و افزود:  دولت آمریکا همواره علیه ملت بزرگ ایران توطئه کرده و همچنان نیز به این توطئه ادامه می‌دهد و امروز نیز اوج کینه و دشمنی خود را علیه ملت ایران در تحریم‌ها، خیانت‌ها و ترورها به نمایش می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: سو قصد نافرجام به جان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در 6 تیرماه 1360، فاجعه 7 تیرماه 1360 و به شهادت رساندن آیت ا… بهشتی و 72 یار امام و امت، بمباران شیمیایی سردشت در 7 تیر 1366، شهادت آیت الله صدوقی در 11 تیرماه 1360، حمله به هواپیمای مسافربری کشورمان در 12 تیر ماه 1367 برخی از خباثت‌ها، شیطنت‌ها و خصومت‌های آمریکا علیه ملت ایران است.

 

 تحقق عدالت، معیار اصلی کار دستگاه قضا

امام جمعه دوبار قصران تحقق عدالت را معیار اصلی کار دستگاه قضایی نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و  در تشریح عملکرد مثبت دستگاه قضاگفت: عملکرد مثبت دستگاه قضائی کشورمان در تشخیص حقیقت از باطل در مقاطع حساس کشور از جمله فتنه سال 88، شناسایی مفسدان اقتصادی، برخورد با فساد، مقابله با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر، برخورد بدون مماشات  با برخی از چهره‌های مطرح و برخی از آقازاده‌ها و مفسدان و دانه درشت‌های اقتصادی و... قطعا یکی از ضرورت ها رسیدن به‌ قوه قضاییه تراز انقلاب اسلامی است.

 

 هشدار به اهالی رودبارقصران

سید مجتبی حسنی همچنین به مناسبت روز جهانی مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه مواد مخدر از جمله بزرگترین تهدیدات و آسیب های جدی اجتماعی در منطقه است،  نسبت به پیامدهای شوم قاچاق و پخش مواد مخدر در منطقه هشدار داد و از ضابطین و مسولین امر خواست نسبت به این مقوله مهم اهتمام جدی داشته باشند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied