شمانیوز
شما نیوز

در خطبه های نمازجمعه 17 تیرماه عنوان شد؛

تاکید امام جمعه رودبارقصران بر عزم ملی و همگانی در تبیین و ترویج عفاف و حجاب

امام جمعه رودبارقصران شمیرانات با بیان اینکه حجاب و عفاف از مصادیق تقوا و ضروری ترین امر دینی است ، بر عزم همگانی‌ و ملی جهت ترویج حجاب و عفاف تاکید کرد.

 تاکید امام جمعه رودبارقصران بر عزم ملی و همگانی در تبیین و ترویج عفاف و حجاب

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی امام جمعه بخش  رودبارقصران شمیرانات در خطبه های نمازجمعه 17 تیرماه با اشاره به فرا رسیدن سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب و روز حجاب و عفاف گفت: در بینش الهی، حیا از برجسته‌ترین کمالات برای زن به شمار می‌رود و میدان‌دار فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب در حوزه‌های فردی و اجتماعی جامعه، ابتدائاً بانوان هستند و این بانوان هستند که باید مریم‌وار(ع) وارد میدان مطالبه و پیگیری در حوزه الهی عفاف و حجاب شوند و «جهاد عفاف» نمایند.

سید مجتبی حسنی ادامه بر لزوم توجه دولت به مقوله مهم حجاب و عفاف تاکید کرد و ادامه داد : برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف دولت باید در بخش های مختلف سازمان ها و ادارات برای کارکنان  قوانین و ضوابطی مربوط به حجاب و عفاف از جمله تهیه لباس های مناسب و پوشش های ارزشی برای کارکنان و تفکیک بخش های خواهران و برادران وضع کند.

 

امام جمعه بخش رودبارقصران شمیرانات با بیان اینکه بی عفتی و بی حجابی یکی از عناصر خطرناک نا امنی روانی و دینی جامعه است،  خاطرنشان کرد: امنیت ملی مرهون امنیت روانی جامعه است. تلاش دشمن بر این است تا با دروغ‌سازی و شایعه‌سازی، ترویج ابتزال و بی عفتی، "احساس ناامنی" را دامن بزند و روحیه عمومی را کاهش دهد و از این طریق به امنیت نرم و اجتماعی و سپس امنیت سخت و فیزیکی لطمه وارد کند و در این میان نقش مهم مردم، نهادها و نخبگان و اهالی رسانه بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: حفظ امنیت روانی علاوه بر اینکه یکی از مهمترین وظایف حاکمیت و مردم است. در عین حال این موضوع مختص حاکمیت نیست و بخش‌های مختلف و قطب‌های تأمین کننده امنیت روانی جامعه از جمله؛ شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها و مطبوعات، صاحبنظران و نخبگان ، قوای سه گانه ومسئولان و کارگزاران ، شهروندان جامعه   و نیروهای مسلح و نهادهای امنیتی   نیز در برقراری امنیت روانی و حفظ آن دخیل هستند.

 

 شکست‌های سریالی رژیم صهیونیستی در عرصه سایبری

 

خطیب جمعه  رودبارقصران شهرستان شمیرانات در ادامه به شکست‌های سریالی رژیم صهیونیستی در عرصه سایبری اشاره کرد و گفت: بدون تردید تقابل محور مقاومت و صهیونیست‌ها در همه جا جریان دارد این تقابل به وضوح قابل مشاهده است و اکنون درگیری در حوزه سایبری دیده می‌شود.

وی ادامه داد: به ادعای رئیس دایره سایبری رژیم صهیونیستی یک هزار و و پانصد حمله مختلف علیه جبهه داخلی را خنثی کرده است و البته محور مقاومت سال‌هاست که در مقابل این حملات بازدارنده‌ نظامی دست یافته است.

امام جمعه رودبارقصران ادامه داد: قطعا بازدارندگی در عرصه سایبری هزینه زیادی برای تل‌آویو خواهد داشت.

وی با اشاره بر اینکه یک گروه هکری به نام عصای موسی به دستگاه‌های امنیتی اسرائیل آسیب رسانده است و بارها به بخش‌های مالی و زیربنایی اسرائیل حمله کرده است، گفت: به فضل الهی و طبق تاکید رهبری رژیم صهیونیستی تا 25 سال آینده نخواهد داشت هر سال که میگذرد رژیم پوشالی صهیونیست ضعیف‌تر می‌شود.

 

امام جمعه رودبارقصران در پایان عید سعید قریان و روز عرفه را گرامی داشت و بیان کرد : عید قربان تبلور و قرب به پروردگار و روزی است که انسان خودش و همه داشته‌هایش را فدای جانان می‌کند تا اوج بندگی خودش را به اثبات برساند و خود را مقرب درگاه پروردگارش کندو  روز عرفه روز بخشش و مغفرت الهی و روز دعا و نیایش و مناجات با خدا؛ دعا باعث دفع بلا و جلب روزی و محبوبیت نزد خدا و نجات از جهنم است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied