شمانیوز
شما نیوز

امام جمعه رودبار قصران:

قطار پیشرفت های علمی و فناوری ایران در حال حرکت است

امام جمعه رودبارقصران شمیرانات توسعه همکاری‌های راهبردی ایران و روسیه را زنگ خطری برای کشورهای غربی و متحدان منطقه ای آن ها دانست و گفت: قطار پیشرفت های علمی و فناوری ایران در حال حرکت است .

قطار پیشرفت های علمی و فناوری ایران در حال حرکت است

امام جمعه رودبارقصران شمیرانات توسعه همکاری‌های راهبردی ایران و روسیه را زنگ خطری برای کشورهای غربی و متحدان منطقه ای آن ها دانست و گفت: قطار پیشرفت های علمی و فناوری ایران در حال حرکت است .

 

 انتقام در نزدیکی عاملان ترور سردار سلیمانی

 

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی در خطبه های نمازجمعه 28 مرداد با اشاره به اتفاق پیش آمده در حمله به  سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی گفت:این رویداد زنگ خطری برای عاملان ترور سردار سلیمانی است که حتی اگر اگر تحت حفاظت گسترده نیروهای امنیتی هم باشند، چقدر انتقام به آن‌ها نزدیک است

وی افزود: حمله مذکور همچنین نشان از این دارد که حرف امام  خمینی (ره) بر زمین نخواهد ماند و بسان تیری که از چله رها شده سرانجام به هدف اصابت خواهد کرد و این همان پیش‌بینی امام خامنه‌ای عزیز است.

 

 آمریکا کتبا باید تضمین دهد

 

خطیب جمعه رودبارقصران در تشریح آخرین وضعیت از روند مذاکرات اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک هستیم، لیکن یک مانع بزرگ وجود دارد و آن اراده سیاسی غرب برای تمکین در برابر اراده ملت بزرگ ایران است؛ همانطور که وزیر خارجه ایران نیز اشاره کرد، منتظر نظر غرب در باره سه نقطه ابهام هستیم. در ضمن ما انعطاف شفاهی آمریکا را قبول نداریم! آمریکا باید کتباً تضمین بدهد

 

 غرب قادر به جلوگیری از پیشرفت های ایران نیست

 

حجت الاسلام والمسلمین حسنی با مثبت ارزیابی کردن پیامد های پرتاب ماهواره خیام تصریح کرد: یکی از پیام‌های مهم ابتکار ایران در ارسال ماهواره خیام به فضا، به غربی‌ها در چهارچوب معادله برجام بویژه آمریکا این است که قطار پیشرفت‌های فنی ایران چه در حوزه هسته‌ای و چه دیگر حوزه‌ها نظیر حوزه فضایی در حال حرکت است و تحرکات مقطعی طرف‌های غربی و ارائه بسته‌های پیشنهادی که البته هیچ تضمینی ندارد، قادر نیستند از پیشرفت‌های کشورمان جلوگیری کنند.

وی گفت: از سوی دیگر توسعه همکاری‌های راهبردی ایران و روسیه، عملاً زنگ خطری برای کشورهای غربی و متحدان منطقه‌ای آن‌ها است؛ البته روس‌ها نیز به واسطه جنگ اوکراین، نیاز زیادی را به ایران به‌ویژه در حوزه استفاده از کریدورهای تجاری این کشور پیدا کرده‌اند

 

 اداره مساجد نباید انحصاری باشد

 

امام جمعه رودبارقصران  در ادامه با اشاره به روز جهانی مسجد تاکید کرد: مشارکت خانواده‌ها در اداره امور مسجد، توجه جدی به بهداشت و نظافت مساجد، لزوم جذابیت، راحتی و مطلوبیت محل استقرار افراد بویژه خانم‌ها، توجه ویژه به قشر نونهالان، کودکان، نوجوانان و جوانان و داشتن برنامه برای آن‌ها، توجه به اصل برقرار بودن مساجد و باز بودن دائمی مسجد به روی مردم، برخورداری از امام جماعت خوش‌فکر و مردم‌دار، برخورداری از هیئت امنای فعال و به‌روز و ارائه خدمات اجتماعی، اقدامات و موارد ضروری برای جذب مخاطبان مساجد به شمار می‌روند که باید به آن‌ها توجه شود.

امام جمعه رودبارقصران با تاکید بر اجتناب از انحصاری‌کردن مسجد افزود: مساجدی که دارای محلی برای فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی، آموزشی و درمانی هستند، در جذب خانواده‌ها بسیار موفق بوده‌اند.

 

 بخش مهمّی از مشکلات اساسی دنیای اسلام ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود

 

حجت الاسلام حسنی ضمن تسلیت شهادت سالروز شهادت حضرت امام زین‌العابدین علیه السلام اظهار داشت: تلاش اصلی امام، در زمینه‌ی رشدِ اخلاق و معنویت مردم بود چرا؟ چون طبق تحلیل آن امام بزرگوار، بخش مهمّی از مشکلات اساسی دنیای اسلام که به فاجعه کربلا انجامید، ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود.

خطیب جمعه رودبارقصران ادامه داد: این تربیت اخلاقی و معنوی در جامعه‌ی آن روز آسان نبود. لذا حضرت در چنین وضعی پوششی برای حقایق درست می‌کردند که آن پوشش دعا بود؛ در این شرایط بسیار بد، امام سجاد علیه‌السلام از بیان معارف دست نکشیدند و به عنوان دعا، آنچه می‌خواستند بگویند، گفتند.

 

نسیم اقتصاد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied