شمانیوز
شما نیوز

امام جمعه رودبار قصران:

دشمن با آسیب های اخلاقی و تهاجم فرهنگی سعی دارد به جوانان ما ضربه بزند

امام جمعه بخش رودبارقصران شمیرانات گفت:بر اساس بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، هدف دشمنان از شرارت و توطئه؛ ایران قوی است.

دشمن با آسیب های اخلاقی و تهاجم فرهنگی سعی دارد به جوانان ما ضربه بزند

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی، امام جمعه رودبار قصران شمیرانات در خطبه های نماز جمعه 15 مهرماه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: ایران قوی و قدرتمند، خار چشم رژیم‌های یاغی مانند آمریکا، اسرائیل و انگلیس است و آنها، تجزیه ایران و به تحلیل بردن قدرت آن را همواره در دستور کار داشته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی با اشاره به آغاز هفته وحدت، ابراز داشت: هفدهم مهر مصادف با 12 ربیع‌الاول آغاز هفته وحدت است و لازم است به تقابل حق و باطل با محوریت وحدت و تفرقه توجه شود.

وی با اشاره به هراس‌انگیزی و تفرقه‌افکنی نظام استکبار، افزود: نظام استکبار بطور مشخص پنج موج هراس‌انگیزی و تفرقه‌افکنی دارد که شامل موج دین‌هراسی، با خشن‌نمایی، و یا اشاعه معنویت‌های کاذب، در سطح جهان؛موج اسلام‌هراسی در سطح کشورهای اروپایی، آمریکای شمالی و استرالیایی؛ موج تشیع‌هراسی در سطح جهان اسلام ؛ ایران‌هراسی(جمهوری اسلامی هراسی) در سطح دنیا ولی با تمرکز بر منطقه غرب آسیاو  انقلابی‌هراسی برای عناصر خود در داخل کشور و بخشی از افکار عمومی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی در آخرین اقامه نماز جمعه خود در بخش رودبار قصران، به اهمیت نماز جمعه اشاره و نکاتی را بیان کرد و افزود:  قدر نماز جمعه را بدانید این اجتماعات منشا خیر و برکات است موجب تقویت ایمان و جبهه حق در منطقه شماست، باعث تالیف قلوب بین مومنین و نزول رحمت الهی است.

وی ادامه داد: به نماز جمعه به عنوان یک فریضه معنوی و الهی نگاه کنید حقیقت نماز جمعه یک عبادت بی نظیر است اگر روزی دفتر فلان اداره خواست انتقال پیدا کند و علیرغم تلاش امام جمعه اتفاق به نفع شما نشد یا در فلان موضوع مطالبه از امام جمعه شد که نتوانست یا نخواست به هر دلیلی آن را انجام بدهد نگویید نماز جمعه به درد نمی‌خورد این یک نگاه سطحی و قشری است برکت نماز جمعه این است که حضور مومنانه در این نماز موجب آمرزش گناهان، رشد معرفتی، تعالی معنوی، بصیرت سیاسی و شناخت دوست و دشمن است البته حتماً نماز جمعه باید به مشکلات منطقه و مطالبات مردم رسیدگی کند.

به گفته وی، امام جمعه را به عنوان یک شخصیت دینی و به منزله پدر تلقی کنید و آنچه را از او انتظار داشته باشید که در حیطه وظایف و مسئولیت اوست نباید کار بخشدار و شهردار و ریاست دادگاه را از امام جمعه خواست اگرچه در برخی موارد باید برای رسیدگی به امور مردمی تشریک مساعی شود.

امام جمعه رودبارقصران شهرستان شمیرانات تاکید کرد: مساجد و جماعات را دریابید که موجب استجابت دعای شما و دفع شرور و بلایاست و خدا نکند که مساجد، امامزاده ها و محافل و مجالس دینی ما خلوت باشد.

وی با تاکید بر اینکه به داد جوان های خود برسید که در این وانفسای آخرالزمان آسیب های اخلاقی و فرهنگی دامنشان را نگیرد، گفت: آنها را در ورطه ضلالت و هلاکت قرار ندهید که دشمن برای این جوان ها خواب ها دیده است. صدها شبکه ماهواره ای اینترنتی و صفحه ها در بستر فضاهای مجازی روی ذهن و دین، فکر و عقیده جوانان ما کار می کنند پدران و مادران و همچنین آموزش و پروش باید در عرصه تربیت وظیفه شناسی کرده و هوشمندانه عمل کنند.

امام جمعه رودبارقصران شمیرانات یادآور شد: به جوان های خود اعتماد کنید آنها را در امور اجتماعی و فرهنگی منطقه به کار بگیرید به آنها بها بدهید.

حجت الاسلام حسنی با اشاره به موضوع تجاوز به اراضی ملی، متذکر شد: مواظبت کنید که شما عامل بی قانونی در تجاوز به اراضی ملی و حرائم و بسترها نشوید و زمین های خود را در اختیار مرفهین بی درد و قانون گریز قرار ندهید که در هرگناهی شریک نشوید.

وی با بیان این مطلب که دل های خود را به هم نزدیک کنید و بر محور دین و تقوا و دفاع از حق و انقلابی بودن و پشتیبانی از ولایت فقیه متحد شوید، اضافه کرد: از متولیان امر تقاضا دارم در مورد نماز جمعه مسئولانه عمل کنند و زیرساخت ها را فراهم کنند.

امام جمعه رودبارقصران شهرستان شمیرانات در پایان ضمن قدردانی و تشکر از عموم نمازگزاران، مردم مومن و نجیب کل بخش، مخصوصا خانواده معزز شهدا و ایثارگران، بسیجیان، و مسئولانی که به نماز جمعه در شهرداری ها، شوراها، بخشداری، سپاه، نیروی انتظامی، حوزه قضایی، خیرین و بزرگان خدمت کردند، اعضای ستاد نماز جمعه ریاست سابق،جدید و معاونت ها، کارمندان دفتر،  ریاست معظم شورای سیاست گزاری و معاونت های شورا و مخصوصا مدیر دفتر شورا خاطرنشان کرد: در این سال ها آنچه انجام شد ، بنده (خدا قیامت اخلاق انصاف و قانون) را مد نظر خود قرار دادم و  دعوت می کنم که همه دوستان با امام جمعه جدید همکاری و نهایت مودت و محبت را داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied