شمانیوز
شما نیوز

حمله تروریستی

جزئیات حمله نظامی جیش الظلم به ایران | هوشیاری به موقع ایران

حمله نظامی جیش الظلم به مقرهای سپاه در راسک و چابهار در شب چهارشنبه که سعی داشتند آنجا را به تصرف خود در آورند ناکام ماند.

جزئیات حمله نظامی جیش الظلم به ایران | هوشیاری به موقع ایران

به گزارش شمانیوز : اگرچه همزمان با این حمله تروریستی ، شبکه های مجازی وابسته به این گروهک تلاش کردند وانمود کنند حمله موفقیت آمیز بوده و موقعیت‌های مورد نظر را به تصرف درآورده اند اما خبرهای رسمی حاکی از آن بود که عناصر تروریستی زمینگیر شده و اهدافشان محقق نشده است.

خبرهای اولیه حاکی از شنیدن صدای گلوله در شهرستان راسک و چابهار بود که معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در اولین واکنش به این اقدام، در گفتگوی اختصاصی با ایرنا جزئیات اولیه این اقدام تروریستی را بازگو کرد.

 حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار انجام شده است.

علیرضا مرحمتی بامداد روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اینک اوضاع تحت کنترل است و اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می شود.

 سه مدافع امنیت در حمله تروریستی در جنوب سیستان و بلوچستان شهید شدند

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر حمله تروریستی چهارشنبه شب به چند مقر نظامی در جنوب استان تا کنون سه نفر از مدافعان امنیت شهید شدند.

مرحمتی اظهار کرد: حدود ساعت ۲۲ چهارشنبه توسط گروهک تروریستی به چند مقر نظامی در شهرستان راسک و چابهار حمله شده است.

وی بیان کرد: با آمادگی که نیروهای نظامی و انتظامی داشتند با مهاجمان برخورد شده و تعدادی از این مهاجمان کشته و زخمی شدند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در این عملیات سه نفر از مدافعان امنیت به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه اوضاع امنیتی تحت کنترل است افزود: گروهک جیش الظلم که وابسته به صهیونیست ها هستند این حمله تروریستی را برعهده گرفتند.

تروریست ها در محاصره کامل قرار دارند

معاون امنیتی وزیر کشور در رابطه با جزئیات حمله تروریستی در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: تروریست‌ها موفق به تصرف مقرهای سپاه در چابهار و راسک نشدند و در محاصره هستند.

میراحمدی اظهار کرد: تروریست ها در راسک در محاصره قرار دارند و در چابهار که به طور همزمان به مقر سپاه در راسک و مقر سپاه دریابانی حمله شد و هدف تروریست‌ها تصرف این مکان ها بود که موفق نشدند و در محاصره کامل قرار دارند.

وی بیان کرد: تروریست ها در چابهار موفق شدند به محیط دریابانی وارد شوند اما دلاورمردان ما با مقاومت جانانه آنها را زمینگیر کردند.

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: افرادی که وارد مقر دریابانی چابهار شدند زخمی شدند و هم اینک گزارشاتی مبنی بر کشته شدن یکی از این تروریست ها واصل شده است.

وی افزود: تروریست هایی که وارد مقر دریابانی شدند در محاصره کامل قراردارند که یا به هلاکت رسیده و یا دستگیر خواهند شد.

میراحمدی اظهار کرد: تروریست ها در اطراف این مقرها مستقر هستند و اقدام به تیراندازی کور می‌کنند که رزمندگان شجاع و دلاور سپاه و انتظامی در حال مقابله با آنها هستند.

وی ادامه داد: جز در راسک و چابهار به هیچ مقر نظامی دیگری در سیستان و بلوچستان حمله تروریستی نشده است.

جزئیات حمله تروریستی به راسک

گروهک جیش الظلم در ابتدای آغاز درگیری در شهرستان راسک، از ارتفاعات سمت بیمارستان راسک به مقر سپاه آتش گشودند که با پاسخ متقابل نیروهای سپاه مواجه شدند.

در این بین تعدادی از نیروهای گروهک تلاش کردند از طریق انفجار وارد مقر سپاه شوند که با هوشیاری رزمندگان مواجه شده و این اقدام آنها با آتش سنگین نیروهای سپاه ناکام ماند و در این حین حداقل یک تروریست به هلاکت رسیده و چند تن نیز زخمی شدند.

در همان ساعات نخستین درگیری، پهباد به منظور شناسایی موقعیت تروریست ها در اطراف مقر سپاه در چابهار به پرواز درآمد.

در پی حمله تروریستی به کلانتری ۱۱ چابهار عباس میر جانشین کلانتری، ستوان کریمی و یکی دیگر از مدافعان امنیت به شهادت رسیدند.

انفجار در مقر سپاه در راسک صحت ندارد

رسانه‌های وابسته به گروهک تروریستی جیش الظلم با هدف برهم زدن نظم و امنیت جنوب سیستان و بلوچستان دست به انتشار اخبار دورغ مبنی بر انفجار در مقر سپاه راسک زدند که بر اساس پیگیری‌ها این خبر صحت ندارد.

مردم مرزدار سیستان و بلوچستان از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون خاطره‌های تلخی از دشمنی‌ها و جنایات نوکران و مزدوران استکبار داشته و هیچ‌گاه در عزم و اراده آنان برای دفاع از کیان میهن و دستاوردهای نظام اسلامی خللی وارد نشده است.

مردم شیعه و سنی از حدود ۱۷ سال پیش خاطرات تلخ و گزنده‌ای از جنایات گروهک‌های تروریستی را در دفتر دلاوری‌ها و پایداری‌های خود ثبت کرده‌اند، بیشتر اتفاقات از زمانی شروع شد که شروری به نام عبدالمالک ریگی به همراه گروهک خود موسوم به جندالله(جند الشیطان)به انجام جنایات غیرانسانی و ناجوانمردانه دست زد و هر بار تعداد زیادی از مردم بی گناه شیعه و سنی این استان را قربانی اهداف شوم خود و اربابان مستکبر و ظالم خویش کرد.

پس از دستگیری عبدالمالک ریگی و برادرش عبدالحمید و هلاکت تعدادی از سرکردگان گروهک جند الشیطان معروف به جندالله در ایران و پاکستان، باقی مانده گروهک تروریستی وی دست از شرارت برنداشتند و در قالب گروهک جیش الظلم معروف به جیش العدل وابسته به القاعده در گوشه و کنار سیستان و بلوچستان با استفاده از خاک کشور پاکستان به انجام برخی اقدام های کور تروریستی پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied