شمانیوز
شما نیوز

کاظم صدیقی

صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

آیت الله صدیقی گفت: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم.

صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

به گزارش شمانیوز :خطیب نماز جمعه این هفته تهران خطاب به مستمعین نماز جمعه گفت: فضای تند برخاسته از بیرون و دشمنان من را نمی‌زنند بلکه مردم را می‌زنند، ولی این هجمه در بصیرت شما تاثیری نگذاشت و به همین دلیل بدهکار شما بوده و از شما تشکر می‌کنم. این‌ها که برای آبروی یک طلبه ناچیز به میدان آمدند، خدایا آبروی دنیا و آخرت آن‌ها را محفوظ بگردان.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران، اظهار کرد: امت مومن و بابصیرت و همچنین نفس ضعیف خود را به تقوای الهی توصیه می‌کنم. تقوا نتیجه ایمان است. تقوا هم توشه آخرت و هم لباس است. انسان باتقوا هم آبرو دارد و هم تمکن زندگی اخروی نصیب او می‌شود.

وی ادامه داد: در این چند روز اخیر شبکه‌های مجازی قتلگاه جوانان و مسلخ آبرو‌ها شده و این طلبه و سرباز ناچیز آنان را بهانه قرار دادند و در اثر یک غفلت موجب شدند که دل مردم شکست. مردم ما را می‌دیدند گریه می‌کردند. از اینکه ما باعث شدیم به شما حمله شد، از شما مردم ایران و رهبر انقلاب عذرخواهی می‌کنم. خیلی بدهکار شما مستمعین این دو دهه خطبه‌های این ناچیز هستم.

خطیب جمعه تهران افزود: فضای تند برخاسته از بیرون و دشمنان من را نمی‌زنند بلکه مردم را می‌زنند، ولی این هجمه در بصیرت شما تاثیری نگذاشت و به همین دلیل بدهکار شما بوده و از شما تشکر می‌کنم. این‌ها که برای آبروی یک طلبه ناچیز به میدان آمدند، خدایا آبروی دنیا و آخرت آن‌ها را محفوظ بگردان.

صدیقی در ادامه خاطرنشان کرد: خداوند ماه رمضان سفره محبت خود را برای بندگان قرار داد. ماه رمضان ماه اشک، رقت، انسجام دل ها، زدودن کدورت ها، صله رحم، کمک‌های مومنانه و سیر و سلوک است. جدا شدن از ماه رمضان جدا شدن از یک زمان نیست. این ماه جلوه رحمت خاص خداوند است. ماه رمضان ماه ذکر خداست. در این ماه، بندگان به عزمی دست می‌یابند که در برابر همه وسوسه‌های درونی و بیرونی مقاوم می‌شوند. هیمنه قدرت‌های بزرگ برای این بندگان از بین می‌رود و با همه قدرت‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و با این اراده بر آن‌ها پیروز می‌شوند. سلاح انسان را پیروز نمی‌کند بلکه همین اراده است که موجب پیروزی می‌شود.

وی همچنین گفت: ما بعد از ماه رمضان دیگر در زمین دشمن بازی نمی‌کنیم، اتحاد و انسجام داریم، اسیر شایعات نمی‌شویم، دروغ نمی‌گوییم، غیبت نمی‌کنیم و اخلاق الهی موجب انسجام دل‌ها بدست می‌آوریم. دشمن نمی‌تواند ما را از هم جدا کرده و ما را به گناه وادار کند که این خیلی مهم است.

صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران بیان کرد: اجتماع صدهزار نفری در استادیوم آزادی یک نوآوری بود و به کوری چشم دشمنان شکوه و جلوه افتخارآمیز زیادی داشت. احسان مومنانه، کمک به آزادی زندانیان و حضور چند میلیونی در لیالی قدر، ابتکار شهردار تهران در گستردن سفره‌های ساده و دور از تشریفات افطاری از اقدامات مهم در ماه رمضان بود. سفره هشت کیلومتری افطاری در مشهد پهن شد و چه صفایی داشت. این اقدامات فرهنگ سازی، نوآوری و زیبایی‌هایی است که شما مردم با این حجم تبلیغات دشمن برای هدف گرفتن ایمان و انسجام، انجام دادید. در این ماه مبارک، تفسیر قرآن و قرائت قرآن در منازل و مساجد برگزار شد.

وی افزود: حضور شکوهمند و عزت ساز حماسی همه مردم مومن روزه دار برای نماز عید فطر از ارمغان‌های دل انگیز خون‌های شهدای ماست خصوصا نماز عید تهران که شما چنین نمازی را در هیچ جا سراغ ندارید که امام جماعت، نایب امان زمان، رهبری مجاهد و انسانی خودساخته آیت الله خامنه‌ای باشد. این نماز خیلی جای شکر دارد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: مسأله اول عالم اسلام، غزه است. صبر، ایثار و مجاهدت در مردم در غزه اوج خود است. مردم غزه بیش‌از ۳۳ هزار شهید تقدیم کردند و بیشتر شهدا کودکان بی دفاع بودند. این کودکان گرفتار گرسنگی و بی دارویی و بیماری هستند. آن‌ها سنگر را ترک نمی‌کنند و حماس با قدرت با این رژیم جعلی مبارزه می‌کند و مقاومت لبنان با برنامه منظم، نقاط حساس آن‌ها را زیر ضربات شدید خود قرار داده است. انصارالله یمن شریان‌های اقتصادی آن‌ها را تحت فشار خود قرار داده و اسرائیل دارد زوال خود را تجربه می‌کند و در تله‌ای که خودش ایجاد کرده گرفتار شده است و راه فراری ندارد و به نابودی می‌رسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied