شمانیوز
شما نیوز

آیت الله رئیسی

پیکر مطهر شهید آیت الله رئیسی برای تشییع و تدفین به مشهد منتقل شد

پیکر مطهر شهید آیت الله رئیسی برای تشییع و تدفین به مشهد منتقل شد

پیکر مطهر شهید آیت الله رئیسی برای تشییع و تدفین در حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به مشهد مقدس انتقال یافت.

به گزارش شمانیوز :پیکرهای مطهر شهدای خدمت امروز پنجشنبه، سوم خرداد ماه بر دوش مردم ولایتمدار و شهید پرور خراسان جنوبی با حضور علما، مسئولان کشوری، لشکری و استانی تشییع شد.

با وجود اینکه قرار بود آیین بدرقه و تشییع شهدای خدمت ساعت ۷:۳۰ امروز سوم خردادماه آغاز شود اما این مراسم زودتر آغاز شد و هر لحظه خیل عظیم مردم در مسیر میدان جانبازان افزوده می‌شد و دل‌ها بی تاب حضور پیکر شهدای خدمت بود و سرانجام این انتظار به پایان رسید.

میدان جانبازان منتهی به میدان بلوار شهید صیاد شیرازی میزبان مردمی بود که با چشمان اشکبار برای آخرین بار در سال ۱۴۰۳ از رئیس جمهور و نماینده خود استقبال کردند.

امت شهیدپرور خراسان جنوبی با حضور پرشور خود پیکر مطهر شهدایی را تشییع کردند و اقشار مختلف مردم، علما، طلاب و مسئولین، مرد و زن، پیر و جوان در حالی که بر سر و سینه می‌زنند با پیکر شهید آیت‌الله رئیسی‌ و همراهان وداع کردند.

صدای یا زهرا و یا زینب و یا حسین از هر طرف به گوش می‌رسید و تسلای دل‌های عاشقانی بود که هنوز باور ندارند رئیس جمهور مردمی و نماینده خستگی ناپذیر خود را از دست داده‌اند.

خیل عظیم جمعیتی که به عشق وطن برای وداع با شهدایشان در میدان جانبازان منتهی به خیابان پاسداران حاضر شده بودند، پوسترهایی که تصویر شهدای راه خدمت بر روی آن رسم شده است را در دست دارند و عشق و ارادت خود را به خادمان شهیدشان فریاد می‌زنند.

در این میان پلاکاردهایی به چشم می‌خورد که دلنوشته‌ی مردم خطاب به شهدای خدمت است؛ مانند خداحافظ ای مرد خستگی ناپذیر، افتخارم این است به یک شهید رای دادم، همه ایران عزادار خادمان است، اینها گوشه‌ای از جملاتی است که اندوه و بهت مردم را از این غم بزرگ نشان می‌داد.

در حالی که در خراسان جنوبی آفتاب گرم و سوزانی، نیروهای امدادی، نظامی و انتظامی و دستگاه‌های اجرایی در حال ارائه خدمات بودند و ساعت‌ها قبل در محل برگزاری مراسم تشییع شهدا حضور یافته‌ و موکب‌ها را در مسیر منتهی به میدان و بلوار صیاد شیرازی مستقر کردند.

از میدان جانبازان تا انتهای خیابان پاسداران منتهی به بلوار صیاد شیرازی تا چشم کار می‌کرد جمعیت مشتاقی را می‌بینیم که آمده‌ بودند با رئیس جمهور و نماینده شهیدشان وداع کنند.

امروز در مراسم تشییع پیکر خادم الرضا (ع)، آیت الله رئیسی، جمعیتی از استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و اصفهان و اهل سنت و مهمان اتباع افغانستانی مردم خراسان جنوبی را در این مراسم تاریخی همراهی کردند تا برای آخرین بار با رئیس جمهور محبوب‌شان دیدار کنند.
خراسان جنوبی در سوم خرداد ۱۴۰۳ برای آخرین بار میزبان رئیس جمهوری بود که این بار با عطر شهادت، مهمان مردم این استان شد.
خیل جمعیت امروز در مراسم تشییع رئیس جمهور، خود گویای ارادت ملت به این خادم بزرگ بود.
پیکر مطهر شهید آیت الله رئیسی بعد از وداع مردم خراسان جنوبی برای تشییع و تدفین در حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به مشهد مقدس انتقال یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی